Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Persoanele fizice si juridice care se inregistreaza la ONRC pot solicita, concomitent, si inregistrarea fiscala. Cum arata formularul necesar

13-Oct-2022
3558
Persoanele fizice si juridice care se inregistreaza la ONRC pot solicita, concomitent, si inregistrarea fiscala. Cum arata formularul necesar

Persoanele fizice si juridice care au obligatia inregistrarii la ONRC au posibilitatea, conform Legii 265/2022, sa solicite si inregistrarea fiscala. Pentru a putea fi pusa in aplicare noua lege, ANAF a pus in dezbatere publica Proiectul de Ordin care prevede modelul formularului “Cerere de inregistrare fiscala”, dar si instructiunile de completare aferente.

Potrivit prevederilor Legii nr.265/2022 privind registrul comertului si pentru modificarea si completarea altor acte normative cu incidenta asupra inregistrarii in registrul comertului, persoanele juridice, precum si persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale odata cu depunerea cererii de inregistrare in registrul comertului solicita si inregistrarea fiscala.

Totodata, conform definitiei prevazuta la art.3 alin.(1) lit.h) din Legea nr.265/2022, inregistrarea fiscala reprezinta luarea in evidenta organelor fiscale a profesionistilor supusi obligatiei de inregistrare in registrul comertului, prin atribuirea codului unic de inregistrare.

De asemenea, art.126 alin.(1) din Legea nr.265/2022, prevede ca pentru atribuirea codului unic de inregistrare de catre ANAF, oficiile registrului comertului transmit, direct sau prin intermediul ONRC, pe cale electronica, ANAF datele referitoare la inregistrarile efectuate in registrul comertului si cele continute in cererea de inregistrare fiscala, care constituie anexa la cererea de inregistrare.

Conform art.78 alin.(3) din actul normativ mai sus mentionat, formatul cererii de inregistrare fiscala se stabileste prin ordin comun al presedintelui ANAF si al ministrului justitiei, urmand a fi inclus in cererea de inregistrare in registrul comertului.

Avand in vedere prevederile legale de mai sus, este necesara aprobarea modelului si continutului formularului “Cerere de inregistrare fiscala”, precum si a instructiunilor de completare ale acestuia, pentru asigurarea posibilitatii entitatilor supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului sa solicite odata cu inmatricularea/inregistrarea in registrul comertului si inregistrarea fiscala in evidenta organului fiscal.

Pentru a vedea formularul “Cerere de inregistrare fiscala”, click AICI»

 

INSTRUCTIUNI de completare a formularului “Cerere de inregistrare fiscala”

Depunerea cererii

Anexa nr. 2

Cererea de inregistrare fiscala, demunita in continuare cerere, se completeaza si se depune de catre persoanele juridice sau persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale supuse obligatiei de inmatriculare/inregistrare, dupa caz, in registrul comertului.

Cererea se completeaza si se depune la biroul unic din cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal, cu ocazia inmatricularii/inregistrarii, dupa caz, in registrul comertului, inainte de inceperea activitatii economice.

Completarea cererii

Continuarea, in ACEST articol<<

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici