Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

OFICIAL! Ordinul nr. 2862/2019 a fost publicat in M. Of. Noi formulare aprobate

08-Nov-2019
2538

UPDATE 08 noiembrie 2019

In Monitorul Oficial, Partea I nr. 897 din 06.11.2019, a fost publicat Ordinul nr. 2862/2019 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea din oficiu a impozitului anual pe veniturile persoanelor fizice, precum si a modelului si continutului unor formulare
ATENTIE! Ordinul nr. 2862/2019 intra in vigoare de la 06 noiembrie 2019Q

Reamintim ca la finalul lunii august, Agentia Nationala de Administrare Fiscala punea in Transparenta Decizionala un proiect de ordin al presedintelui ANAF pentru aprobarea procedurii privind stabilirea din oficiu a impozitului anual pe veniturile persoanelor fizice, dar si aprobarea modelului si continutului unor formulare.

Asadar se propun spre aprobare ”Referatul privind estimarea bazei de impozitare a veniturilor persoanelor fizice”; aprobarea modelului si continutului formularului 256 “Decizie de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice”; aprobarea modelului si continutului formularului 257 ”Decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice“.

Articol initial:

ANAF a pus in dezbatere acest proiect de ordin, ca urmare a faptului ca noul mecanism de stabilire a impozitului pe venit (autoimpunere) nu mai presupune emiterea de catre organul fiscal a deciziilor de impunere anuala (formularele 250 si 251) pentru veniturile realizate de persoanele fizice incepand cu anul fiscal 2018. De asemenea, este necesara si actualizarea formularelor 256 “Decizie de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice” si 257 ”Decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice“, dat fiind ca modificarile legislative au vizat nu doar modul de stabilire a venitului/castigului net anual impozabil, ci si termenele de plata a impozitului pe venit.

Asadar, proiectul de OPANAF propune: 

  • aprobarea procedurii privind stabilirea din oficiu a impozitului anual pe veniturile persoanelor fizice; 
  • aprobarea modelului si continutului formularului ”Referat privind estimarea bazei de impozitare a veniturilor persoanelor fizice”; 
  • aprobarea modelului si continutului formularului 256 “Decizie de impunere dinmoficiu a veniturilor persoanelor fizice”; 
  • aprobarea modelului si continutului formularului 257 ”Decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice“.

Prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3695/2016, cu modificarile si completarile ulterioare au fost deja aprobate modelul si continutul formularelor “Notificare privind nedepunerea la termen a declaratiei de impunere” si “Notificare privind nedepunerea la termen a declaratiei de impunere conform art.107 alin.(5) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala”.

Referat de aprobare a proiectului de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea procedurii privind stabilirea din oficiu a impozitului anual pe veniturile persoanelor fizice, precum si a modelului si continutului unor formulare 

Nu uitati!

Pentru indeplinirea obligatiilor declarative in cazul veniturilor realizate de persoanele fizice incepand cu anul fiscal 2018, contribuabilii au obligatia completarii si depunerii Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, potrivit art.120 si art.122 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. 

Extras din Ordinul nr. 2862/2019?

Art.1 – 

Se aproba “Procedura privind stabilirea din oficiu a impozitului anual pe veniturile persoanelor fizice”, prevazuta in anexa nr.1. 

Art.2 – 

Se aproba modelul si continutul formularului “Referat privind estimarea bazei de impozitare a veniturilor persoanelor fizice”, prevazut in anexa nr.2. 

Art.3 – 

Se aproba modelul si continutul formularului 256 “Decizie de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice”, prevazut in anexa nr.3. 

Art.4 – 

Se aproba modelul si continutul formularului 257 ”Decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice“, prevazut in anexa nr.4. 

Art.5 – 

Prevederile prezentului ordin se aplica pentru stabilirea din oficiu a impozitului anual datorat de persoanele fizice pentru veniturile realizate incepand cu anul fiscal 2018. 

Art.6 – 

Anexele nr.1 - 4 fac parte integranta din prezentul ordin. 

Art.7 – 

Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala coordonare inspectie fiscala, Directia generala de informatii fiscale, Directia generala control venituri persoane fizice, Directia generala antifrauda fiscala, Directia generala executari silite cazuri speciale, directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si unitatile fiscale subordonate acestora, vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin. 

Art.8 – 

Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. 

Descarca de AICI:
>> Anexa 1
>> Anexa 2
>> Anexa 3
>> Anexa 4

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OFICIAL! Ordinul nr. 2862/2019 a fost publicat in M. Of. Noi formulare aprobate":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noile conditii pentru societatile care-si trimit angajatii in somaj tehnic
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o societate si ce documente trebuie sa depuna, legal, pentru a putea trimite salariatii in somaj tehnic si a primi banii de la stat pentru acestia? Despre acest subiect vom discuta in continuare cu unul dintre consilierii nostri juridici, plecand de la urmatoarea situatie: "Societatea A cu profil de activitate transport calatori, a pierdut contractul de prestari servicii care ii aducea venituri, dupa decretarea starii de urgenta, in urma inchiderii...» citeste mai departe aici

  • Situatia contractelor de munca suspendate(somaj tehnic)/incetate, inregistrate de Inspectia Muncii
    • Ministerul Muncii si Protectiei Sociale informeaza, printr-un comunicat de presa, care este situatia contractelor individuale de munca suspendate/incheiate la data de 2 aprilie 2020. Conform MMPS, sunt in prezent: I: 862.557 de contracte individuale de munca suspendate,din care: -239.279 – Industria prelucatoare -171.454 – Comert cu ridicata si cu amanuntul; repararea autovehiculelor si motocicletelor -115.080 – Hoteluri si restaurante II: 173.834 de contracte individuale de...» citeste mai departe aici

  • Ghid pas cu pas pentru incarcarea documentelor necesare somajului tehnic in platforma online
    • Guvernul Romaniei a anuntat recent ca a lansat o platforma online pentru acordarea somajului tehnic. Astfel, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca informeaza ca platforma digitala poate fi consultata pe aici.gov.ro. pentru incarcarea documentelor necesare acordarii somajului tehnic pentru angajatii carora li s-a suspendat temporar contractul individual de munca din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificarile si...» citeste mai departe aici

  • Certificatele de Urgenta: 15 intrebari si raspunsuri. PFA-urile pot beneficia de ele?
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat o serie de intrebari si de raspunsuri legate de Certificatele de Situatii de Urgenta. Reamintim ca Guvernul a stabilit, recent, prin OUG 32/26.03.2020 privind modificarea si completarea OUG 30/2020, ca Certificatele de Situatie de Urgenta NU mai sunt necesare pentru obtinerea somajului tehnic pentru salariatii angajatorilor care isi reduc sau isi intrerup activitatea ca urmare a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2. Totusi,...» citeste mai departe aici

  • Guvernul aloca fonduri de peste 54 milioane de lei destinate sectorului cresterii animalelor
    • Guvernul a aprobat, in sedinta de joi – 2 aprilie, o Hotarare privind instituirea unei scheme de ajutor de stat in sectorul cresterii animalelor, prin care s-a alocat pentru anul 2020, suma de maximum 54,048 milioane de lei. Banii vor fi suportati de la bugetul de stat, in limita prevederilor bugetare aprobate Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pentru anul 2020. Intr-un comunicat remis presei, MADR arata ca din suma totala alocata, care se acorda sub forma serviciilor...» citeste mai departe aici

  • Noi informatii despre rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta(comunicat de presa ANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un comunicat de presa referitor la rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta. Astfel, institutia a informat ca in luna martie 2020 a restituit TVA in valoare de aproape 4 miliarde de lei, aferente unui numar de 24.526 deconturi (fata de 1,6 miliarde de lei media rambursarilor din primele doua luni ale anului 2020). De la data declararii starii de urgenta, ANAF a accelerat procesul de rambursare a TVA prin:...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016