Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CAS-ul din chirii va aduce la buget 165 de milioane de euro, anual

19-Sep-2013
3122
Proprietarii care ofera spre inchiriera oric tip de locuinta si obtin venituri din asa ceva vor fi obligate sa achite contributii la Sanatate, de anul viitor. Calculelel arata ca din aceasta afacere statul ar trebui sa incaseze circa 165 de milioane de euro pe an.

"Daca toate contractele de inchiriere ar fi declarate la Administratia Fiscala, statul ar putea incasa prin introducerea CAS-ului pentru proprietari sume substantiale avand in vedere ca doar in Capitala sunt inchiriate circa 80.000 de locuinte", a declarat Alina Petrescu, marketing manager Imobiliare.NET. 

Potrivit unei analize realizate de Imobiliare.NET pe baza tuturor ofertelor imobiliare publicate in presa si pe internet, din 800.000 de unitati locative din Bucuresti (conform Recensamantului intocmit de Institutul National de Statistica in 2011) circa 10 la suta sunt inchiriate.

Luand in calcul o chirie medie lunara de 300 de euro pentru o locuinta, am putea spune ca proprietarii din Bucuresti incaseaza aproximativ 300 de milioane de euro intr-un an. Daca de anul viitor proprietarii din Bucuresti vor plati contributii la Sanatate de 5,5 la suta, atunci statul ar putea sa obtina 16,5 milioane de euro din asigurarile de sanatate, in conditiile in care toate contractele ar fi declarate la Administratia Fiscala.

Iar daca am extrapola aceasta suma la nivelul tarii am ajunge la concluzia ca statul ar putea incasa intr-un singur an impozite in valoare de 165 de milioane de euro. Expertii din domeniul imobiliar sunt de parere ca aceasta suma este pur teoretica, deoarece in practica romanii s-au invatat sa nu declare contractele la Fisc sau sa declare o suma mult mai mica decat cea reala, iar statul va incasa mult mai putin de pe urma acestei noi taxe.


"Impunerea obligativitatii contributiei la asigurarile de sanatate pentru persoanele care obtin venituri din chirii ar avea efectele scontate doar daca s-ar realiza in trei pasi. In primul rand, este nevoie de fiscalizarea tuturor contractelor si adoptarea unor masuri proactive care sa incurajeze atat proprietarii, cat si chiriasii sa-si inregistreze contractele la Fisc", a declarat Dragos Vilceanu, presedintele Asociatiei Brokerilor Imobiliari.

In al doilea rand, ar trebui sa se stabileasca o baza de impozitare, o grila in functie de care statul sa calculeze impozitele si taxele pe care doreste sa le incaseze, iar aceasta grila sa fie ancorata in realiate, si abia apoi sa incerce sa se impuna o noua taxa.

Toate aceste masuri ar trebui prinse intr-o lege speciala a chiriilor care sa protejeze atat proprietarii, cat si chiriasii, de discutii sau probleme care apar in mod frecvent in timpul derularii unui contract de inchiriere, lege care sa ajute piata inchirierilor, dar care sa reglementeze si aspectele privind impozitele dorite de Guvern

In ceea ce priveste baza de calcul, Ministerul de Finante a intocmit un Proiect de Ordonanta de Urgenta in acest sens, iar potrivit documentului publicat pe data de 12 septembrie 2013, un proprietar ar putea contribui la bugetul de asigurari de sanatate cu o suma cuprinsa intre 41 si 611 lei pe luna. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016