Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Programarea si desfasurarea a inspectiilor de calitate a activitatii de audit financiar

14-Ian-2011
4136


Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din Romania, intrunit in sedinta din 27 octombrie 2010 a aprobat Hotararea nr. 187/2010.

Aprobarea Procedurilor privind programarea si desfasurarea inspectiilor de calitate a activitatii de audit financiar si a altor activitati desfasurate de auditorii financiari, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.

Responsabilitatea aplicarii reglementarilor privind Hotatarea nr. 187/2010 revine Departamentului de monitorizare si competenta profesionala, Departamentului de servicii pentru membri si Departamentului de etica, conduita profesionala si investigatii.

Se abroga, la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Hotararea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din Romania nr. 69/2006 privind modul de programare si desfasurare a inspectiilor de calitate a activitatii de audit
financiar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 786 din 18 septembrie 2006.

Procedura privind programarea si desfasurarea inspectiilor de calitate a activitatii de audit financiar si a altor activitati desfasurate de auditorii financiari

Toti auditorii financiari, membri ai Camerei Auditorilor Financiari din Romania (Camera), persoane fizice si firme de audit, fac obiectul unui sistem de asigurare a calitatii, care este organizat potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ca un sistem independent, si se desfasoara de catre Departamentul de monitorizare si competenta profesionala (DMCP) din cadrul Camerei, sub supravegherea Organismului de supraveghere publica.

Prin derogare de la principiul confidentialitatii, auditorii financiari inspectati au datoria profesionala de a prezenta toate informatiile solicitate, inclusiv cele considerate confidentiale, pentru a se conforma controlului calitatii efectuat de organismul profesional, in conformitate cu cerintele Codului etic al profesionistilor contabili adoptat de Camera.

Inspectiile privind asigurarea calitatii se vor desfasura conform Normelor privind revizuirea calitatii activitatii de audit financiar si a altor activitati desfasurate de auditorii financiari, aprobate prin Hotararea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din Romania nr. 168/2010.

Programarea activitatii de inspectie a calitatii desfasurate de catre DMCP se realizeaza pe baza programului de inspectie intocmit trimestrial de DMCP, denumit in continuare program de inspectie, aprobat de catre Consiliul Camerei si transmis spre informare Organismului de supraveghere publica.

Auditorii financiari, persoane fizice sau firme de audit, membri ai Camerei, cuprinsi in programul de inspectie vor fi instiintati, in scris, in luna anterioara celei in care este prevazuta inspectia de calitate, asupra perioadei in care se preconizeaza efectuarea inspectiei.

 Auditorii financiari vor confirma in scris Camerei, in termen de 5 zile de la primirea instiintarii, disponibilitatea lor pentru desfasurarea inspectiei, asigurand prezenta unei persoane competente la sediul social unde isi desfasoara activitatea, pentru a pune la dispozitia echipei de inspectie dosarele misiunilor selectate pentru revizuirea calitatii.

In situatii deosebite, cu cel putin 10 zile lucratoare inainte de data prevazuta in programul de inspectie, auditorii financiari prevazuti a fi inspectati pot sa solicite reprogramarea inspectiei o singura data, intr-o alta perioada, dar nu mai indepartata de doua saptamani, comunicand aceasta Camerei, prin trimiterea unei scrisori sau pe cale electronica, insotita de documentele justificative.

Solicitarile auditorilor financiari pentru reprogramarea din motive intemeiate a datei inspectiei calitatii se inregistreaza la Registratura Camerei si se solutioneaza, prin aprobare sau respingere, de catre Consiliul Camerei.

Consiliul Camerei poate delega competenta de solutionare a solicitarilor de decalare a inspectiei Biroului permanent al Consiliului Camerei sau, dupa caz, conducerii executive a Camerei.

Auditorii financiari sunt informati asupra modului de solutionare a solicitarii de decalare a datei inspectiei, in scris sau prin e-mail, in termen de 5 zile de la data inregistrarii solicitarii.

Cazurile de solicitari repetate a reprogramarii inspectiilor privind controlul calitatii activitatii de audit financiar, de netransmitere in scris a confirmarii vizitei programate de Camera sau de refuz al accesului echipei de inspectie la dosarele misiunilor desfasurate constituie abateri disciplinare, care se sanctioneaza conform Regulamentului de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din Romania, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 983/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Departamentul de etica, conduita profesionala si investigatii (DECPI) din cadrul Camerei efectueaza constatarea abaterilor si formuleaza propunerile de sanctionare pentru nerespectarea prezentei hotarari, in functie de gravitatea abaterii savarsite, pe care le supune aprobarii Consiliului Camerei.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left


Articole similare

Noutati Legislatie Fiscala 08 - 12 mai 2009
Mai multe articole despre inspectii de calitate




Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025

    • In acest articol vom reda noutatile care se aplica din anul 2025 in privinta Legii contabilitatii. Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025 Pentru verificarea inregistrarii corecte in contabilitate a operatiunilor efectuate, balanta de verificare se va intocmi obligatoriu lunar. Institutiile publice intocmesc situatii financiare trimestriale si anuale, conform normelor elaborate de Ministerul Finantelor si se pastreaza timp de 10 ani. Situatiile financiare anuale...» citeste mai departe aici

  • Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?

    • Pentru a remunera angajatii, firmele pot acorda numeroase beneficii extrasalariale, fara a fi supuse impozitarii, in limita unui plafon lunar de 33% din salariu. Printre facilitati amintim tichetele de masa, cazarea sau chiar contributiile la pensii facultative. Este important de mentionat faptul ca angajatorii au de respectat mai multe reguli si trebuie sa calculeze corespunzator plafonul de 33%, fiindca aceste beneficii salariale pot fi cumulate. Plafon 33% beneficii netaxabile. Beneficii...» citeste mai departe aici

  • Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabilii bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca

    • Prin OUG 107/2024, a fost introdusa facilitatea conform careia se aplica, incepand cu anul 2025, o bonificatie de 3% pentru contribuabilii bun-platnici. Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabili bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca acestia Ordonanta de urgenta nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparut

    • Mai multe modificari importante cu privire la impozitul pe venit se vor aplica din 2025. Acestea vor afecta atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice, fiinca au aparut intr-o perioada economica incerta. Printre cele mai semnificative masuri se numara eliminarea scutirii de impozit pentru salariatii din sectoarele IT, constructii, agricol si industria alimentara, cresterea cotei de impozitare pentru dividendele distribuite, dar si noi reguli privind impozitarea veniturilor din transferul...» citeste mai departe aici

  • Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?

    • Modul in care sunt gestionate platile intre furnizori si clienti a fost schimbat prin implementarea sistemului E-Factura. Iar in acest context, multi antreprenori se intreaba daca mai pot efectua plati pe baza facturilor proforme, asa cum se obisnuia inainte de implementarea acestui sistem electronic. Factura proforma in contextul e-Factura In conditiile existentei e-Factura si a obligatiei de a plati o suma de bani unui furnizor doar dupa ce ai primit factura fiscala prin e-Factura, se mai...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului de 250.000 euro?

    • Reguli importante de aplicare a sistemului pe veniturile micro pentru firme, valabile incepand cu 1 ianuarie 2025, au fost aduse ca urmare a modificarilor incluse in OUG 156/2024 privind unele masuri fiscal-bugetare. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Reamintim ca, asa cum apare in prevederile art. 47...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016