Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Programul REFIT simplifica normele. Avantaje pentru intreprinderi si cetateni

26-Iun-2014
839
Printre obiectivele principale din programul Comisiei Europene raman in continuare reducerea birocratiei si simplificarea normelor UE pentru stimularea cresterii economice si a crearii de locuri de munca.

Programul Comisiei privind o reglementare adecvata si functionala (REFIT) a fost lansat in decembrie 2012. Acesta urmareste simplificarea cadrului de reglementare al UE, pentru a crea cele mai bune conditii pentru crestere economica si ocuparea fortei de munca, cu un minimum de sarcina administrativa.

Programul REFIT se extinde pentru a maximiza avantajele pentru intreprinderi si cetateni prin concentrarea, in cadrul legislatiei UE, asupra aspectelor care pot fi abordate cel mai bine la nivelul UE. In plus, programul verifica sarcinile, inconsecventele si masurile ineficace si identifica actiuni corective.

Raport privind progresele inregistrate

Primul tablou de bord anual prezinta progresele inregistrate din octombrie 2013, cand Comisia a publicat programul ambitios de reducere a sarcinii administrative.

Majoritatea propunerilor de simplificare si de reducere a sarcinii sunt deja adoptate sau urmeaza a fi adoptate in cursul acestui an. In plus, s-au retras aproximativ 53 de propuneri aflate in dezbatere la nivelul colegiuitorilor, sunt in curs de abrogare norme aflate in vigoare si au inceput lucrarile cu privire la domeniile care necesita evaluare.

S-au prezentat deja cele mai importante propuneri pentru intreprinderi - cum ar fi introducerea unei declaratii standard de TVA si imbunatatirea procedurii europene privind cererile cu valoare redusa.

Etapele care urmeaza

Pentru ca legislatia UE sa fie in permanenta "adecvata scopului", sunt necesare eforturi continue. Dupa ce a examinat rezultatele ultimei evaluari a normelor UE si a ascultat partile interesate, Comisia a identificat o serie de domenii noi in care trebuie luate masuri. Printre acestea se numara:

simplificarea normelor UE privind documentele de identitate si de calatorie

un nou sistem pentru statistici economice/statisticile privind intreprinderile

simplificarea normelor privind cerintele in materie de vize pentru cetatenii din afara UE

un site UE dedicat TVA-ului.


Se are in vedere si abrogarea unor legi privind etichetarea energetica, tarifele si conditiile de transport, politica agricola comuna si raportarea in materie de mediu.

Un efort comun
Comisia doreste ca toate institutiile UE sa acorde o importanta maxima adecvarii reglementarilor, astfel incat impactul optiunilor de politica sa fie evaluat pe tot parcursul procesului legislativ.

Se estimeaza ca o treime din sarcinile administrative sunt generate de masurile nationale de punere in aplicare a legislatiei UE; prin urmare, guvernele statelor membre sunt invitate sa utilizeze optiunile de simplificare oferite de legislatia UE.

Comisia va continua sa monitorizeze modul in care statele membre transpun normele UE, urmand ca tabloul de bord din 2015 sa includa o evaluare a progreselor realizate.



Sursa: Comisia Europeana

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Programul REFIT simplifica normele. Avantaje pentru intreprinderi si cetateni":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Registrul de evidenta fiscala in cazul unei PFA neplatitoare de TVA
    • In cele ce urmeaza vom analiza cazul unei Persoane Fizice Autorizate (PFA) impozitata la norma de venit si vom vedea daca in aceasta situatie exista obligativitatea completarii Registrului de incasari si plati si/sau a Registrului de evidenta fiscala. Este aceasta obligata sa intocmeasca receptii+ bon consum la facturile de achizitii, Jurnalele de TVA, Registrul de inventar? Iata ce spune specialistul nostru La art. 69 alin. (8) din Codul fiscal, contribuabilii care desfasoara activitati pentru...» citeste mai departe aici

  • MFP: Ordin privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un nou proiect de Ordin privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice. De asemenea, proiectul prevede si reglementarea unor aspecte contabile. Asadar, proiectul de Ordin arata astfel: Art. 1. – (1) Potrivit prevederilor art. 28 alin. (1) din Legea contabilitatii nr....» citeste mai departe aici

  • Este OFICIAL: Salariul minim creste cu 9,47% de la 1 ianuarie 2019, iar cel diferentiat cu 23,68%
    • Guvernul a aprobat Hotararea privind majorarea salariului minim brut, de la 1 ianuarie 2019, de la 1.900 de lei, la 2.080 de lei, iar pentru angajatii pe functii pentru care sunt necesare studii superioare si care au cel putin un an vechime, salariul minim brut a fost stabilit, asa cum se anuntase anterior, la 2.350 de lei. “In 9 noiembrie, Guvernul a aprobat o ordonanta de urgenta prin care a fost modificat Codul Muncii - Legea nr. 53/2003 si a creat cadrul legal pentru stabilirea...» citeste mai departe aici

  • Codul Fiscal, MODIFICAT: A fost introdusa o NOUA TAXA pentru anumite cladiri
    • Prin Legea nr. 285/2018 publicata in Monitorul Oficial nr. 1028 din 03/12/2018 au fost aduse modificari art. 453 lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Modificarea vizeaza includerea turnurilor de sustinere a turbinelor eoliene in categoria cladirilor ce intra sub incidenta prevederilor Titlului IX din Codul fiscal – Impozite si taxe locale. Astfel, conform modificarilor aduse, in sensul acestui titlu, cladire reprezinta orice constructie situata deasupra solului si/sau sub...» citeste mai departe aici

  • S-a dat startul solicitarilor de finantare pentru proiecte pilot si crearea de noi produse agricole
    • Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR) anunta ca, incepand de luni, 10 decembrie 2018, ora 9.00 si pana la 1 martie 2019, ora 16.00, se primesc solicitarile de finantare a unor proiecte din sectorul agricol, din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala (PNDR) 2014-2020. Prin submasura 16.1 pot fi finantate proiectele de infiintare si functionare a grupurilor operationale pentru dezvoltarea de proiecte pilot si noi produse in sectorul agricol. De asemenea, se vor primi si...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea profitului la dividende. Regim fiscal
    • O societate, microintreprindere, care a primit o subventie pentru investitii, a apelat la sfatul specialistului nostru in urmatorul caz: “Lunar, investitia se contabiliza la venituri cu o cota parte din valoarea amortizarii investitiei (utilaje). Dupa 5 ani de la primirea subventiei, societatea vinde utilajele si trece la venit toata subventia ramasa. Inainte de vanzarea utilajelor, societatea inregistra pierdere. Operatiunea de trecere a subventiei ramase la venit genereaza un profit...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016