Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Combaterea fraudei: reduceri ale cazurilor de suspiciune de frauda care afecteaza fondurile UE

26-Iul-2012
2557
Potrivit raportului anual al Comisiei privind "Protejarea intereselor financiare ale UE", cazurile de frauda care afecteaza bugetul UE au scazut cu 35 % in 2011. in cadrul politicii de coeziune, in comparatie cu 2010, s-au inregistrat cu 41 % mai putine cazuri de suspiciune de frauda, iar in domeniul agriculturii numarul cazurilor de frauda raportate a scazut cu 66 %. Aceasta scadere a ratei fraudelor constatata in 2011 se datoreaza atat unor masuri mai ferme si unor controale mai stricte aplicate la nivelul finantarii UE, cat si unei serii de aspecte tehnice.

Incheierea unei perioade de programare in cadrul politicii de coeziune si o metoda mai omogena de raportare in cadrul noului sistem de control pentru agricultura au contribuit, de asemenea, la reducerea, fata de anul 2010, a cazurilor de frauda raportate. in total, 295 de milioane de euro din fondurile UE au fost afectate de frauda, respectiv 0,2 % din buget, suma care trebuie recuperata in conformitate cu normele UE. in raportul sau, Comisia subliniaza necesitatea reducerii in continuare a cazurilor de frauda care afecteaza bugetul UE si formuleaza o serie de recomandari adresate statelor membre, care ar putea contribui la realizarea acestui obiectiv.

Algirdas Šemeta, comisarul pentru impozitare si uniune vamala, audit si antifrauda, a declarat: "Diminuarea numarului de fraude care afecteaza bugetul UE arata ca eforturile noastre hotarate de a solutiona aceasta problema incep sa dea roade. insa lupta nu s-a incheiat inca. Comisia isi mentine politica de toleranta zero in materie de frauda, pentru ca nici macar un singur cent din banii contribuabililor sa nu intre in buzunarele autorilor fraudelor. Comisia va continua sa ia toate masurile necesare pentru a proteja bugetul UE, statele membre trebuind, la randul lor, sa depuna eforturi mai sustinute in acest sens."

Recuperarea fondurilor UE care au facut obiectul unor nereguli si al unor fraude s-a imbunatatit, Comisia solicitand anul trecut restituirea a circa 2 miliarde EUR sub forma de corectii financiare si recuperari. Statele membre au realizat, de asemenea, unele progrese in ceea ce priveste recuperarile de la beneficiarii finali, in special in domeniul asistentei pentru preaderare. in raportul sau, Comisia indeamna statele membre care prezinta in continuare rate scazute de recuperare sa aduca imbunatatirile necesare si sa puna sechestru pe activele beneficiarilor care nu ramburseaza sumele afectate de nereguli si fraude. Recenta propunere a Comisiei privind protejarea intereselor financiare ale UE prin masuri de drept penal (IP/12/767) ar putea contribui in mod considerabil la recuperarea fondurilor, precum si la descurajarea persoanelor care comit fraude.

In 2011, Comisia a prezentat peste douasprezece propuneri legislative sau noi initiative care vizau imbunatatirea luptei impotriva fraudelor care afecteaza fondurile UE (a se vedea MEMO/12/577).

Context

In conformitate cu articolul 325 din tratat, Comisia intocmeste Raportul anual privind protejarea intereselor financiare ale UE pentru a prezenta masurile adoptate in vederea combaterii fraudelor care afecteaza fondurile UE. Prin detaliile pe care le contine cu privire la rata cazurilor de frauda suspectate sau confirmate, raportate de statele membre pentru intregul buget al UE (si anume atat la nivelul veniturilor, cat si al cheltuielilor), raportul contribuie, de asemenea, la determinarea domeniilor care sunt cel mai mult expuse riscurilor, permitand astfel orientarea actiunilor care trebuie intreprinse atat la nivelul UE, cat si la nivel national.



In afara datelor privind cazurile de frauda si neregulile raportate, sumele recuperate si nivelurile de raportare din statele membre, Comisia selecteaza, de asemenea, in fiecare an, un domeniu in vederea efectuarii unei analize aprofundate. Anul acesta, raportul se concentreaza asupra politicii de coeziune. Se constata imbunatatiri la nivelul sistemelor de control financiar si de gestionare a riscurilor, de exemplu in ceea ce priveste dispozitiile legale si orientarile, procedurile administrative si cooperarea dintre autoritatile nationale in acest domeniu. Cu toate acestea, statele membre trebuie sa imbunatateasca metodele de monitorizare a rezultatelor anchetelor administrative si penale, inclusiv recuperarea fondurilor de coeziune de la beneficiarul final.

Sursa: Comisia Europeana


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Combaterea fraudei: reduceri ale cazurilor de suspiciune de frauda care afecteaza fondurile UE":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Ordonantele privind somajul tehnic se MODIFICA (ministrul Muncii)
    • Ministrul Muncii, Violeta Alexandru anunta ca pregateste completari la Ordonantele pentru “somaj tehnic”. Una dintre modificari prevede ca si avocatii a caror activitate a fost afectata de starea de urgenta sa primeasca ajutor de la stat. O alta modificare consta in faptul ca PFA-urile care nu au decat conturi personale vor putea comunica exclusiv electronic cu bancile ale caror clienti sunt, pentru a-si putea deschide si conturi pentru persoana fizica autorizata. "Am...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale de plata si declarative aferente indemnizatiilor de somaj tehnic. Depunerea Declaratiei 112
    • Consultantul nostru fiscal ne vorbeste despre obligatiile fiscale de plata si declarative aferente indemnizatiilor de somaj tehnic si modul in care trebuie completata Declaratia 112. In formularea explicatiilor oferite, plecam de la urmatoarea situatie: O societate trimite in somaj tehnic o parte din salariati, in perioada 23-31.03.2020. Ordonanta 30/2020 cu modificarile ulterioare, arata la art.XI (7) ca "termenul de plata si declarea obligatiilor fiscale cf.alin (5) este data de 25,...» citeste mai departe aici

  • Angajatorii risca amenzi enorme daca nu respecta contractele de somaj tehnic
    • Inspectoratul Teritorial de Munca Braila a publicat recent un comunicat de presa prin care informeaza ca angajatorii pot risca amenzi enorme in cazul in care salariatii lor continua sa presteze munca daca au fost deja trimisi in somaj tehnic. Angajatorii ce si-au intrerupt sau redus total sau partial activitatea, trimitându-si angajatii in somaj tehnic, risca amenzi serioase daca ii pun pe cei din urma sa munceasca atât timp cât se afla intr-o asemenea situatie. „Practic,...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Economiei: Luam in calcul mai multe scenarii privind salariatii bugetari
    • Salariatii bugetari ar putea si ei sa beneficieze de anumite masuri fiscale din partea statului, potrivit declaratiilor facute de ministrul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, Virgil Popescu. Acesta a declarat, duminica seara, ca in Guvern sunt discutii in care se iau in calcul mai multe scenarii privind salariatii bugetari. "Avem discutii in Guvern si evident ca luam in calcul mai multe scenarii referitoare si la personalul bugetar. In primul rand ar trebui sa stiti ca un bugetar cand...» citeste mai departe aici

  • Se modifica Ordinul nr. 147/2020: Notificarea privind depunerea Formularul 230 va fi intarziata(Proiect de Ordin)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a pus in dezbatere publica un nou proiect de Ordin pentru aprobarea procedurii privind stabilirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a modelului si continutului unor formulare, dar si pentru suspendarea aplicarii unor dispozitii din Ordinul presedintelui ANAF nr.147/2020, cu modificarile ulterioare - publicat in data de 03.04.2020. Actul normativ prevede modificarea Ordinului...» citeste mai departe aici

  • IMM-urile si microinteprinderile vor beneficia de granturi pentru plata dobanzilor si comisioanelor
    • Ministerul Finantelor Publice anunta ca firmele mici si mijlocii, precum si microintreprinderile care vor accesa linii de credite si imprumuturi pentru investitii cu garantii de stat vor beneficia de granturi pentru plata dobanzilor si comisioanelor de administrare si risc pe urmatorii 1-3 ani in limita a 800.000 de euro pentru fiecare intreprindere. Bugetul schemei de ajutor de stat este de 781 milioane lei (161 milioane euro), iar plafonul maxim de garantare este de 15 miliarde lei,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016