Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cheltuieli UE. Raportul anual al Curtii de Conturi

14-Nov-2012
2922
Raportul anual al Curtii de Conturi confirma ca anul trecut indicele de eroare pentru ansamblul cheltuielilor UE a ramas stabil, la un nivel situat sub 4%. in ceea ce priveste contabilitatea UE, aceasta a primit un aviz favorabil din partea Curtii de Conturi, pentru al cincilea an consecutiv.

"In ultimii ani, Comisia si-a respectat promisiunea de a asigura un nivel de calitate ridicat in gestionarea si controlul fondurilor UE.in niciun caz activitatea noastra nu s-a terminat, insa acum este momentul ca si partenerii nostri sa faca un efort suplimentar", a declarat Algirdas Šemeta, comisarul pentru impozitare si uniune vamala, audit si antifrauda. "Statele membre pot face acest lucru prin intermediul a doua masuri simple. in primul rand, ele pot aproba normele mai simple propuse de Comisie pentru noua perioada de programare.Normele mai simple sunt mai usor de respectat si mai usor de controlat si ar putea contribui la reducerea semnificativa a numarului de erori in ceea ce priveste cheltuielile UE. in al doilea rand, invit din nou statele membre sa isi ia mai in serios raspunderea in ceea ce priveste rolul lor in protejarea banilor contribuabililor UE. Putin mai mult efort din partea statelor membre de a controla proiectele in mod corespunzator si de a recupera fondurile utilizate in mod incorect ar avea un impact important, in special in aceasta perioada dificila din punct de vedere economic."

Raportul Curtii de Conturi confirma faptul ca in ultimul deceniu s-a inregistrat in mod constant o ameliorare in gestionarea fondurilor UE. Acest lucru este deosebit de important, avand in vedere faptul ca perioada de programare actuala se apropie de final. Acest lucru a insemnat ca volumul platilor, precum si cerintele de raportare care li se aplica au crescut substantial in 2011 comparativ cu ultimii ani. si totusi, indicele de eroare a ramas stabil.

Faptul ca s-au comis erori nu inseamna ca banii UE s-au pierdut, s-au irosit sau au facut obiectul unor fraude. in realitate, frauda afecteaza numai 0,2% din bugetul total al UE si exista instrumente puternice pentru a o detecta, astfel incat banii sa poata fi recuperati atunci cand este cazul. Cand Curtea de Conturi se refera la un indice de eroare, aceasta inseamna ca banii nu ar fi trebuit sa fie platiti deoarece un proiect nu a indeplinit normele detaliate de eligibilitate pentru finantare din partea UE. Atunci cand apar erori, exista mecanisme solide care sa le detecteze si sa le corecteze.

Context

Indicele de eroare pentru ansamblul cheltuielilor UE a fost mai mic de 4% timp de 3 ani consecutivi, iar domenii precum ajutorul extern, dezvoltarea, extinderea si administratia nu au fost afectate de un nivel semnificativ de eroare nici anul trecut. Cea mai importanta imbunatatire in 2011 a fost observata in domeniul politicii de coeziune, care finanteaza proiecte pentru a promova competitivitatea si cresterea economica in Europa. in acest domeniu, indicele de eroare a scazut cu mai mult de 2,5 puncte procentuale in comparatie cu 2010.

In domeniul agriculturii s-a inregistrat o crestere a indicelui de eroare in comparatie cu 2010, partial datorita faptului ca, pentru prima data, Curtea a inclus in calculele sale obligatiile in materie de ecoconditionalitate. In raportul sau, Curtea a constatat ca problemele relevante fusesera deja identificate de Comisie, aceasta adoptand masuri corective pentru a se asigura ca banii nu se pierd.

De asemenea, Comisia a pus accentul in mod deosebit pe simplificarea normelor care se aplica fondurilor UE. Acest lucru nu numai ca va face fondurile UE mai accesibile celor care au nevoie de ele, ci va facilita, de asemenea, aplicarea normelor referitoare la cheltuielile UE si controlul modului in care sunt aplicate aceste norme, reducand astfel si mai mult erorile.

Noul Regulament financiar adoptat la 25 octombrie 2012 contine deja masuri substantiale de simplificare, precum si dispozitii care ar trebui sa imbunatateasca controalele privind fondurile UE la toate nivelurile.

Propunerile Comisiei pentru urmatoarea generatie de programe (2014-2020), care sunt, in prezent, dezbatute de catre Consiliu si Parlament, includ o serie de noi masuri pentru a imbunatati in continuare gestionarea fondurilor UE. Printre acestea se numara masuri corective mai stricte, aplicabile in cazul in care statele membre nu solutioneaza la timp neregulile, un nou sistem de monitorizare a progreselor realizate in vederea atingerii obiectivelor stabilite, precum si obligatia autoritatilor nationale de gestionare de a semna o declaratie de asigurare cu privire la conturile lor.


Etapele urmatoare

Dupa publicarea raportului anual al Curtii de Conturi, Consiliul va recomanda Parlamentului European sa acorde sau sa nu acorde Comisiei descarcarea de gestiune. Pe baza acestei recomandari, Parlamentul European va vota, in mai 2013, rezolutia sa de descarcare de gestiune privind bugetul 2011.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Cheltuieli UE. Raportul anual al Curtii de Conturi":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia Unica in 2024. Cum se completeaza D212 pentru venituri obtinute din dividende

    • O persoana fizica, ce este si salariata, trebuie sa intocmeasca Declaratia Unica pentru venituri obtinute din dividende (sunt singurele venituri extrasalariale pe care le obtine). In anul 2023 a depus Declaratia Unica cu estimat de 100.000 lei la dividende, deci peste 24 salarii minime, rezultand astfel un CASS de 7.200 lei. Dupa incheierea anului 2023 a constatat ca a ridicat dividende brute in valoare de 64.768 lei (sub 24 salarii minime), practic trebuind sa plateasca CASS in valoare de 3.600...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura: Facturile de avans se inregistreaza in sistem?

    • Societatea noastra vinde fier vechi cu taxare inversa. Primeste avansul de la client cu o luna inainte. Factura de avans se inregistreaza in Ro e-Factura? In jurnalul de vanzari nu apar. Inregistrare facturi in E-Factura – raspunsul specialistului: In relatiile comerciale desfasurate intre persoane impozabile stabilite in Romania, de tip B2B conform art. 266 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, emitentul facturii electronice are obligatia de...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF. 10 declaratii trebuie depuse la fisc pana pe 27 mai 2024

    • Conform calendarulului oficial al ANAF, contribuabilii trebuie sa depuna mai multe declaratii fiscale pana pe data de 27 mai 2024. Depunere declaratii fiscale la ANAF Depunerea Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - Formularul 212. Categorii de contribuabili Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care in anul de impunere au realizat, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din Romania...» citeste mai departe aici

  • Reminder! Care Este Termenul pentru Depunerea Bilantului in 2024

    • In contextul crearii unor confuzii legate de termenul pentru depunerea situatiilor financiare anuale in 2024, prin introducerea OUG 115/2023, vom clarifica acest aspect in articolul care urmeaza. Care este termenul pentru depunerea Bilantului in 2024 Depunerea la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor a raportarilor contabile anuale la 31 decembrie se efectueaza in termen de 150 de zile de la incheierea anului calendaristic. Adica in anul 2024 depunerea bilantului se face, mai precis,...» citeste mai departe aici

  • De cand pot trece firmele la impozit micro daca nu angajeaza cel putin un salariat in 30 de zile?

    • O firma noua, inregistrata in 12.04.2024, daca nu reuseste sa angajeze un salariat in 30 zile, dar angajeaza un salariat in lunile urmatoare, din ce perioada poate trece la platitor de impozit pe venit microintreprindere? Multumesc. Trecere la regimul micro si conditia unui salariat – raspunsul specialistului: Conform prevederilor Codului fiscal, modificat si completat, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca o microintreprindere sunt mentionate la art.47: (1) In sensul...» citeste mai departe aici

  • OUG 43/2024: Prin casele de marcat electronice vor fi transmise informatii suplimentare catre ANAF

    • OUG 43/2024 a fost adoptata si aduce mai multe modificari in privinta caselor de marcat electronice. Astfel, prin casele de marcat electronice vor fi transmise informatii suplimentare catre ANAF. Este vorba despre ''alte date si informatii din bonul fiscal, precum si din raportul fiscal de inchidere zilnica''. Modificarile au fost necesare in vederea implementarii sistemului RO e-TVA care va genera decontul de TVA precompletat, fiind necesara efectuarea unor corelari intre RO...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016