Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cheltuieli UE. Raportul anual al Curtii de Conturi

14-Nov-2012
1581
Raportul anual al Curtii de Conturi confirma ca anul trecut indicele de eroare pentru ansamblul cheltuielilor UE a ramas stabil, la un nivel situat sub 4%. in ceea ce priveste contabilitatea UE, aceasta a primit un aviz favorabil din partea Curtii de Conturi, pentru al cincilea an consecutiv.

"In ultimii ani, Comisia si-a respectat promisiunea de a asigura un nivel de calitate ridicat in gestionarea si controlul fondurilor UE.in niciun caz activitatea noastra nu s-a terminat, insa acum este momentul ca si partenerii nostri sa faca un efort suplimentar", a declarat Algirdas Šemeta, comisarul pentru impozitare si uniune vamala, audit si antifrauda. "Statele membre pot face acest lucru prin intermediul a doua masuri simple. in primul rand, ele pot aproba normele mai simple propuse de Comisie pentru noua perioada de programare.Normele mai simple sunt mai usor de respectat si mai usor de controlat si ar putea contribui la reducerea semnificativa a numarului de erori in ceea ce priveste cheltuielile UE. in al doilea rand, invit din nou statele membre sa isi ia mai in serios raspunderea in ceea ce priveste rolul lor in protejarea banilor contribuabililor UE. Putin mai mult efort din partea statelor membre de a controla proiectele in mod corespunzator si de a recupera fondurile utilizate in mod incorect ar avea un impact important, in special in aceasta perioada dificila din punct de vedere economic."

Raportul Curtii de Conturi confirma faptul ca in ultimul deceniu s-a inregistrat in mod constant o ameliorare in gestionarea fondurilor UE. Acest lucru este deosebit de important, avand in vedere faptul ca perioada de programare actuala se apropie de final. Acest lucru a insemnat ca volumul platilor, precum si cerintele de raportare care li se aplica au crescut substantial in 2011 comparativ cu ultimii ani. si totusi, indicele de eroare a ramas stabil.

Faptul ca s-au comis erori nu inseamna ca banii UE s-au pierdut, s-au irosit sau au facut obiectul unor fraude. in realitate, frauda afecteaza numai 0,2% din bugetul total al UE si exista instrumente puternice pentru a o detecta, astfel incat banii sa poata fi recuperati atunci cand este cazul. Cand Curtea de Conturi se refera la un indice de eroare, aceasta inseamna ca banii nu ar fi trebuit sa fie platiti deoarece un proiect nu a indeplinit normele detaliate de eligibilitate pentru finantare din partea UE. Atunci cand apar erori, exista mecanisme solide care sa le detecteze si sa le corecteze.

Context
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

Indicele de eroare pentru ansamblul cheltuielilor UE a fost mai mic de 4% timp de 3 ani consecutivi, iar domenii precum ajutorul extern, dezvoltarea, extinderea si administratia nu au fost afectate de un nivel semnificativ de eroare nici anul trecut. Cea mai importanta imbunatatire in 2011 a fost observata in domeniul politicii de coeziune, care finanteaza proiecte pentru a promova competitivitatea si cresterea economica in Europa. in acest domeniu, indicele de eroare a scazut cu mai mult de 2,5 puncte procentuale in comparatie cu 2010.

In domeniul agriculturii s-a inregistrat o crestere a indicelui de eroare in comparatie cu 2010, partial datorita faptului ca, pentru prima data, Curtea a inclus in calculele sale obligatiile in materie de ecoconditionalitate. In raportul sau, Curtea a constatat ca problemele relevante fusesera deja identificate de Comisie, aceasta adoptand masuri corective pentru a se asigura ca banii nu se pierd.

De asemenea, Comisia a pus accentul in mod deosebit pe simplificarea normelor care se aplica fondurilor UE. Acest lucru nu numai ca va face fondurile UE mai accesibile celor care au nevoie de ele, ci va facilita, de asemenea, aplicarea normelor referitoare la cheltuielile UE si controlul modului in care sunt aplicate aceste norme, reducand astfel si mai mult erorile.

Noul Regulament financiar adoptat la 25 octombrie 2012 contine deja masuri substantiale de simplificare, precum si dispozitii care ar trebui sa imbunatateasca controalele privind fondurile UE la toate nivelurile.

Propunerile Comisiei pentru urmatoarea generatie de programe (2014-2020), care sunt, in prezent, dezbatute de catre Consiliu si Parlament, includ o serie de noi masuri pentru a imbunatati in continuare gestionarea fondurilor UE. Printre acestea se numara masuri corective mai stricte, aplicabile in cazul in care statele membre nu solutioneaza la timp neregulile, un nou sistem de monitorizare a progreselor realizate in vederea atingerii obiectivelor stabilite, precum si obligatia autoritatilor nationale de gestionare de a semna o declaratie de asigurare cu privire la conturile lor.


Etapele urmatoare

Dupa publicarea raportului anual al Curtii de Conturi, Consiliul va recomanda Parlamentului European sa acorde sau sa nu acorde Comisiei descarcarea de gestiune. Pe baza acestei recomandari, Parlamentul European va vota, in mai 2013, rezolutia sa de descarcare de gestiune privind bugetul 2011.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cheltuieli UE. Raportul anual al Curtii de Conturi":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Dragnea anunta ca punctul de pensie va creste cu 10% si ca pilonul II de pensii va fi optional
    • Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat miercuri, ca punctul de pensie va creste cu 10% de anul viitor, asa cum este prevazut in programul de guvernare, insa prevederile Legii pensiilor nu vor fi incluse in bugetul de stat pe 2018. Totodata, liderul ALDE, Calin Popescu Tariceanu a anuntat, dupa sedinta coalitiei de guvernare, ca Legea pensiilor va fi amanata pentru anul viitor, precizand ca aceasta decizie s-a luat "cu grija", informeaza Mediafax. Acesta a completat si cu privire la Split...» citeste mai departe aici

  • Apel BNS catre Guvern pentru a renunta la transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor
    • BNS face apel la Guvernul Romaniei sa renunte la implementarea masurii de reducere a costului cu forta de munca al angajatorului, prin transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor, in special avand in vedere faptul ca deja a luat astfel de decizii de incalcare a propriului Program de Guvernare in favoarea capitalului. Prezentam anexat prezentului comunicat un set de 10 motive pentru a sustine o astfel de decizie. Ne aratam deplina disponibilitate pentru a identifica un set...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Plata titlurilor executorii datorate profesorilor ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani
    • Plata drepturilor salariale castigate in instanta de catre personalul din invatamant ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani, asa cum se prevede intr-un nou proiect semnat de premierul Mihai Tudose, presedintele Camerei, Liviu Dragnea, ministrul Educatiei, Liviu Pop, si vicepremierul Marcel Ciolacu. Conform Zf.ro, proiectul de Lege privind finantarea unor masuri in domeniul invatamantului prevede ca "incepand cu anul 2018, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerul Apararii Nationale, se...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"