Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cheltuieli UE. Raportul anual al Curtii de Conturi

14-Nov-2012
2004
Raportul anual al Curtii de Conturi confirma ca anul trecut indicele de eroare pentru ansamblul cheltuielilor UE a ramas stabil, la un nivel situat sub 4%. in ceea ce priveste contabilitatea UE, aceasta a primit un aviz favorabil din partea Curtii de Conturi, pentru al cincilea an consecutiv.

"In ultimii ani, Comisia si-a respectat promisiunea de a asigura un nivel de calitate ridicat in gestionarea si controlul fondurilor UE.in niciun caz activitatea noastra nu s-a terminat, insa acum este momentul ca si partenerii nostri sa faca un efort suplimentar", a declarat Algirdas Šemeta, comisarul pentru impozitare si uniune vamala, audit si antifrauda. "Statele membre pot face acest lucru prin intermediul a doua masuri simple. in primul rand, ele pot aproba normele mai simple propuse de Comisie pentru noua perioada de programare.Normele mai simple sunt mai usor de respectat si mai usor de controlat si ar putea contribui la reducerea semnificativa a numarului de erori in ceea ce priveste cheltuielile UE. in al doilea rand, invit din nou statele membre sa isi ia mai in serios raspunderea in ceea ce priveste rolul lor in protejarea banilor contribuabililor UE. Putin mai mult efort din partea statelor membre de a controla proiectele in mod corespunzator si de a recupera fondurile utilizate in mod incorect ar avea un impact important, in special in aceasta perioada dificila din punct de vedere economic."

Raportul Curtii de Conturi confirma faptul ca in ultimul deceniu s-a inregistrat in mod constant o ameliorare in gestionarea fondurilor UE. Acest lucru este deosebit de important, avand in vedere faptul ca perioada de programare actuala se apropie de final. Acest lucru a insemnat ca volumul platilor, precum si cerintele de raportare care li se aplica au crescut substantial in 2011 comparativ cu ultimii ani. si totusi, indicele de eroare a ramas stabil.

Faptul ca s-au comis erori nu inseamna ca banii UE s-au pierdut, s-au irosit sau au facut obiectul unor fraude. in realitate, frauda afecteaza numai 0,2% din bugetul total al UE si exista instrumente puternice pentru a o detecta, astfel incat banii sa poata fi recuperati atunci cand este cazul. Cand Curtea de Conturi se refera la un indice de eroare, aceasta inseamna ca banii nu ar fi trebuit sa fie platiti deoarece un proiect nu a indeplinit normele detaliate de eligibilitate pentru finantare din partea UE. Atunci cand apar erori, exista mecanisme solide care sa le detecteze si sa le corecteze.

Context

Indicele de eroare pentru ansamblul cheltuielilor UE a fost mai mic de 4% timp de 3 ani consecutivi, iar domenii precum ajutorul extern, dezvoltarea, extinderea si administratia nu au fost afectate de un nivel semnificativ de eroare nici anul trecut. Cea mai importanta imbunatatire in 2011 a fost observata in domeniul politicii de coeziune, care finanteaza proiecte pentru a promova competitivitatea si cresterea economica in Europa. in acest domeniu, indicele de eroare a scazut cu mai mult de 2,5 puncte procentuale in comparatie cu 2010.

In domeniul agriculturii s-a inregistrat o crestere a indicelui de eroare in comparatie cu 2010, partial datorita faptului ca, pentru prima data, Curtea a inclus in calculele sale obligatiile in materie de ecoconditionalitate. In raportul sau, Curtea a constatat ca problemele relevante fusesera deja identificate de Comisie, aceasta adoptand masuri corective pentru a se asigura ca banii nu se pierd.

De asemenea, Comisia a pus accentul in mod deosebit pe simplificarea normelor care se aplica fondurilor UE. Acest lucru nu numai ca va face fondurile UE mai accesibile celor care au nevoie de ele, ci va facilita, de asemenea, aplicarea normelor referitoare la cheltuielile UE si controlul modului in care sunt aplicate aceste norme, reducand astfel si mai mult erorile.

Noul Regulament financiar adoptat la 25 octombrie 2012 contine deja masuri substantiale de simplificare, precum si dispozitii care ar trebui sa imbunatateasca controalele privind fondurile UE la toate nivelurile.

Propunerile Comisiei pentru urmatoarea generatie de programe (2014-2020), care sunt, in prezent, dezbatute de catre Consiliu si Parlament, includ o serie de noi masuri pentru a imbunatati in continuare gestionarea fondurilor UE. Printre acestea se numara masuri corective mai stricte, aplicabile in cazul in care statele membre nu solutioneaza la timp neregulile, un nou sistem de monitorizare a progreselor realizate in vederea atingerii obiectivelor stabilite, precum si obligatia autoritatilor nationale de gestionare de a semna o declaratie de asigurare cu privire la conturile lor.


Etapele urmatoare

Dupa publicarea raportului anual al Curtii de Conturi, Consiliul va recomanda Parlamentului European sa acorde sau sa nu acorde Comisiei descarcarea de gestiune. Pe baza acestei recomandari, Parlamentul European va vota, in mai 2013, rezolutia sa de descarcare de gestiune privind bugetul 2011.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cheltuieli UE. Raportul anual al Curtii de Conturi":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noile conditii pentru societatile care-si trimit angajatii in somaj tehnic
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o societate si ce documente trebuie sa depuna, legal, pentru a putea trimite salariatii in somaj tehnic si a primi banii de la stat pentru acestia? Despre acest subiect vom discuta in continuare cu unul dintre consilierii nostri juridici, plecand de la urmatoarea situatie: "Societatea A cu profil de activitate transport calatori, a pierdut contractul de prestari servicii care ii aducea venituri, dupa decretarea starii de urgenta, in urma inchiderii...» citeste mai departe aici

  • Situatia contractelor de munca suspendate(somaj tehnic)/incetate, inregistrate de Inspectia Muncii
    • Ministerul Muncii si Protectiei Sociale informeaza, printr-un comunicat de presa, care este situatia contractelor individuale de munca suspendate/incheiate la data de 2 aprilie 2020. Conform MMPS, sunt in prezent: I: 862.557 de contracte individuale de munca suspendate,din care: -239.279 – Industria prelucatoare -171.454 – Comert cu ridicata si cu amanuntul; repararea autovehiculelor si motocicletelor -115.080 – Hoteluri si restaurante II: 173.834 de contracte individuale de...» citeste mai departe aici

  • Ghid pas cu pas pentru incarcarea documentelor necesare somajului tehnic in platforma online
    • Guvernul Romaniei a anuntat recent ca a lansat o platforma online pentru acordarea somajului tehnic. Astfel, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca informeaza ca platforma digitala poate fi consultata pe aici.gov.ro. pentru incarcarea documentelor necesare acordarii somajului tehnic pentru angajatii carora li s-a suspendat temporar contractul individual de munca din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificarile si...» citeste mai departe aici

  • Guvernul aloca fonduri de peste 54 milioane de lei destinate sectorului cresterii animalelor
    • Guvernul a aprobat, in sedinta de joi – 2 aprilie, o Hotarare privind instituirea unei scheme de ajutor de stat in sectorul cresterii animalelor, prin care s-a alocat pentru anul 2020, suma de maximum 54,048 milioane de lei. Banii vor fi suportati de la bugetul de stat, in limita prevederilor bugetare aprobate Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pentru anul 2020. Intr-un comunicat remis presei, MADR arata ca din suma totala alocata, care se acorda sub forma serviciilor...» citeste mai departe aici

  • Noi informatii despre rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta(comunicat de presa ANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un comunicat de presa referitor la rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta. Astfel, institutia a informat ca in luna martie 2020 a restituit TVA in valoare de aproape 4 miliarde de lei, aferente unui numar de 24.526 deconturi (fata de 1,6 miliarde de lei media rambursarilor din primele doua luni ale anului 2020). De la data declararii starii de urgenta, ANAF a accelerat procesul de rambursare a TVA prin:...» citeste mai departe aici

  • Certificatele de Urgenta: 15 intrebari si raspunsuri. PFA-urile pot beneficia de ele?
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat o serie de intrebari si de raspunsuri legate de Certificatele de Situatii de Urgenta. Reamintim ca Guvernul a stabilit, recent, prin OUG 32/26.03.2020 privind modificarea si completarea OUG 30/2020, ca Certificatele de Situatie de Urgenta NU mai sunt necesare pentru obtinerea somajului tehnic pentru salariatii angajatorilor care isi reduc sau isi intrerup activitatea ca urmare a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2. Totusi,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016