Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

A crescut numarul solicitarilor de acces la documentele Comisiei Europene

07-Aug-2012
1186
Din ultimul raport anual privind accesul public la documente reiese ca, in 2011, au fost depuse 6 447 de solicitari de acces la documentele Comisiei, in comparatie cu 6 361 de solicitari in 2010 si numai 450 de solicitari depuse in anul 2001, atunci când au intrat in vigoare normele actuale.

Aceasta crestere relativ redusa in comparatie cu anii precedenti arata ca numarul solicitarilor incepe sa se stabilizeze, ceea ce se datoreaza, probabil, faptului ca dreptul de acces la documente a inceput sa se incetateneasca la nivelul perceptiei publice. O alta explicatie posibila a acestui fenomen este dimensiunea din ce in ce mai mare a registrului public permanent de documente al Comisiei, care face ca solicitarile ad hoc sa fie mai putin necesare. in 2011, au fost adaugate 19 956 de documente suplimentare in registrul public, ceea ce reprezinta o crestere cu 7 % fata de cele 18 661 de documente incluse in registru in 2010.

Vicepresedintele Maroš Šef?ovi? a declarat: "Dintre institutiile UE, Comisia este aceea care trateaza, de departe, cel mai mare numar de solicitari de acces la documente si, la fel ca anul trecut, accesul a fost acordat in peste patru cazuri din cinci. Din dorinta de a fi cât mai deschisi si mai transparenti, am consolidat aceasta abordare cu ocazia lansarii, in luna iunie, a portalului pentru transparenta."

In 2011, sectorul impozitarii si al uniunii vamale a depasit sectorul concurentei, devenind domeniul de politica pentru care s-au inregistrat cele mai multe solicitari de acces la documente. Cea mai mare parte a solicitarilor (21,42 %) proveneau din Belgia, in timp ce Italia s-a situat pe locul al doilea (12,37 %), fiind urmata la mica distanta de Germania (12,27 %).

Intr-un numar limitat de situatii, definite de legislatie [Regulamentul (CE) nr. 1049/2001], Comisia poate refuza accesul la un document. La fel ca in anii precedenti, protejarea obiectivelor activitatilor de inspectie, ancheta si audit a fost motivul cel mai des invocat pentru a justifica un astfel de refuz.
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii

Aceasta reflecta faptul ca numeroase solicitari vizeaza un interes privat specific, mai degraba decât un interes public general. Reclamantii in cadrul procedurilor de incalcare a dreptului comunitar, concurentii sau presupusele victime ale unui comportament anticoncurential se numara printre cei care solicita documente care ii privesc in mod direct, dar care, adesea, nu pot fi puse la dispozitia publicului fara a prejudicia interesele legitime ale unei alte persoane sau entitati.


Sursa: Comisia Europeana

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "A crescut numarul solicitarilor de acces la documentele Comisiei Europene":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Bancabilitatea IMM-urilor trebuie vazuta din perspectiva unui antreprenor, nu a unui bancher
    • Florin Jianu, reprezentant al Consiliului National pentru intreprinderile Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR) si fost ministru pentru Mediul de Afaceri, este de parere ca bancabilitatea IMM-urilor ar trebui privita din punctul de vedere al unui antreprenor, nu al unui bancher. De asemenea, in opinia acestuia, potrivit Agerpres, in cazul in care 8 din 10 antreprenori nu apeleaza la un credit bancar, inseamna ca felul in care sunt construite instrumentele bancare nu sunt in acord cu nevoile...» citeste mai departe aici

  • Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit. Analiza zilei
    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator. Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate din venituri din salarii...» citeste mai departe aici

  • Reglementari privind facturarea. Reguli de facturare, continut obligatoriu si termene de emitere
    • Reguli de facturare Ca regula generala, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii se considera a fi in Romania facturarea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 319 din Codul fiscal.Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii nu se considera a fi in Romania facturarea face obiectul normelor aplicabile in statele membre in care are loc livrarea de bunuri/prestarea de...» citeste mai departe aici

  • Anunt important privind incheierea de conventii de colaborare cu institutii de credit
    • In vederea derularii Programul Start–up Nation aprobat ca shema de minimis prin Ordinul Ministrului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat cu nr 692/06.06.2017, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat intentioneaza sa incheie conventii de colaborare cu institutii de credit. Institutiile de credit interesate de incheierea acestor conventii sunt invitate sa transmita pana la data de 03.07.2017, ora 16.00, oferta de parteneriat privind colaborarea in vederea...» citeste mai departe aici

  • Achizitie bunuri in folosul personal de catre administrator. Care e regimul fiscal?
    • In analiza urmatoare, avem situatia in care administratorul unei firme platitoare de 3% impozit achizitioneaza de pe un site o serie de articole vestimentare. Vom vedea cum se pot trata din punct de vedere fiscal si contabil corect aceste facturi, cu mentiunea ca momentan sunt inregistrate pe cheltuieli nedeductibile, iar TVA-ul inclus in cheltuiala nu e dedus. Din punct de vedere fiscal achizitiile in folosul personal al administratorului reprezinta venituri de natura impozabila pentru acesta...» citeste mai departe aici

  • Contracte de inchiriere incheiate cu persoane fizice si achizitie autoturime. Ce declaram in D 394?
    • Prin randurile urmatoare, stabilim daca se declara in cartusul D "Achizitii" aferent declaratiei D394 contractele de inchiriere incheiate cu persoane fizice unde societatea are calitatea de chirias si contractele de instrainare - dobindire a unui mijloc de transport incheiate cu persoana fizica. Potrivit instructiunilor de completare ale formularului 394, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 depun aceasta declaratie pentru orice operatiune taxabila in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.