Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

A crescut numarul solicitarilor de acces la documentele Comisiei Europene

07-Aug-2012
1402
Din ultimul raport anual privind accesul public la documente reiese ca, in 2011, au fost depuse 6 447 de solicitari de acces la documentele Comisiei, in comparatie cu 6 361 de solicitari in 2010 si numai 450 de solicitari depuse in anul 2001, atunci când au intrat in vigoare normele actuale.

Aceasta crestere relativ redusa in comparatie cu anii precedenti arata ca numarul solicitarilor incepe sa se stabilizeze, ceea ce se datoreaza, probabil, faptului ca dreptul de acces la documente a inceput sa se incetateneasca la nivelul perceptiei publice. O alta explicatie posibila a acestui fenomen este dimensiunea din ce in ce mai mare a registrului public permanent de documente al Comisiei, care face ca solicitarile ad hoc sa fie mai putin necesare. in 2011, au fost adaugate 19 956 de documente suplimentare in registrul public, ceea ce reprezinta o crestere cu 7 % fata de cele 18 661 de documente incluse in registru in 2010.

Vicepresedintele Maroš Šef?ovi? a declarat: "Dintre institutiile UE, Comisia este aceea care trateaza, de departe, cel mai mare numar de solicitari de acces la documente si, la fel ca anul trecut, accesul a fost acordat in peste patru cazuri din cinci. Din dorinta de a fi cât mai deschisi si mai transparenti, am consolidat aceasta abordare cu ocazia lansarii, in luna iunie, a portalului pentru transparenta."

In 2011, sectorul impozitarii si al uniunii vamale a depasit sectorul concurentei, devenind domeniul de politica pentru care s-au inregistrat cele mai multe solicitari de acces la documente. Cea mai mare parte a solicitarilor (21,42 %) proveneau din Belgia, in timp ce Italia s-a situat pe locul al doilea (12,37 %), fiind urmata la mica distanta de Germania (12,27 %).

Intr-un numar limitat de situatii, definite de legislatie [Regulamentul (CE) nr. 1049/2001], Comisia poate refuza accesul la un document. La fel ca in anii precedenti, protejarea obiectivelor activitatilor de inspectie, ancheta si audit a fost motivul cel mai des invocat pentru a justifica un astfel de refuz.

Aceasta reflecta faptul ca numeroase solicitari vizeaza un interes privat specific, mai degraba decât un interes public general. Reclamantii in cadrul procedurilor de incalcare a dreptului comunitar, concurentii sau presupusele victime ale unui comportament anticoncurential se numara printre cei care solicita documente care ii privesc in mod direct, dar care, adesea, nu pot fi puse la dispozitia publicului fara a prejudicia interesele legitime ale unei alte persoane sau entitati.


Sursa: Comisia Europeana

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "A crescut numarul solicitarilor de acces la documentele Comisiei Europene":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Operatiunea Integrum: Amenzi de peste 1,6 milioane de euro in numai o saptamana
    • UPDATE 19.03.2019 Inspectorii antifrauda au dat amenzi de peste 1,6 milioane de euro, in cadrul operatiunii "Integrum". Numai in prima saptamana a operatiunii ”Integrum”, inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala (DGAF) din cadrul ANAF au dispus 107 amenzi in cuantum total de 1.504.500 lei si confiscari de numerar, venituri si marfuri fara acte justificative in valoare totala de 6.344.272 lei. Inspectorii antifrauda anunta ca in totalul marfurilor confiscate, 88% reprezinta...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Copiii vor primi alocatiile majorate, incepand cu luna aprilie!
    • UPDATE 19 martie 2019 Cuantumul alocatiilor primite de copii se majoreaza incepand cu 1 aprilie 2019. Dat fiind ca Legea bugetului de stat pentru anul 2019 a fost adoptata vineri, 15 martie a.c., si a intrat in vigoare ieri, 18 martie, majorarea alocatiilor se poate aplica de la 1 aprilie, potrivit OUG 9/2019. In OUG 9/2019, pentru modificarea si completarea Legii nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, precum si pentru modificarea art. 58 alin. (1) din Legea 448/2006 privind...» citeste mai departe aici

  • Salariatii care primesc vouchere de vacanta si nu le folosesc pot primi contravaloarea in bani (propunere legislativa)
    • Potrivit unei initiative lesilative inregistrata in Senat pentru dezbatere, salariatii care primesc vouchere de vacanta, dar nu le folosesc in termenul stabilit, pot primi contravaloarea lor in bani, fie sub forma unor tichete de masa. Initiativa propune modificarea si completarea Legii nr.165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 599, din 13 iulie 2018. Asadar, proiectul de act normativ prevede ca salariatii care primesc...» citeste mai departe aici

  • Facturare franciza. Regim fiscal - baza de factura a francizei
    • Societatea are ca obiect de activitate vanzari auto, inchirieri auto, service auto si alte servicii conexe. Daca in urma unui contract de inchiriere auto, are loc o dauna, reparatia efectuandu-se in service-ul societatii, masina fiind proprietatea acesteia, se deconteaza catre asigurator pe baza de deviz, nefiind cazul colectarii de TVA. Insa asigurarea masinilor este cu franciza, partea de franciza refacturandu-se utilizatorului in culpa. Cum este corect sa se refactureze valoarea francizei? Cu...» citeste mai departe aici

  • Modele de documente utile pentru asociatiile de proprietari
    • Va ocupati de o asociatie de proprietari? Atunci trebuie sa aveti toate aceste documente completate corect. Sunt nici mai mult nici mai putin de 37. Dar vestea buna este ca le puteti avea pe toate cele 37 de documente gata redactate, in concordanta perfecta cu prevederile Legii 196/2018! Folositi lucrarea pe stick 37 documente utile in asociatiile de proprietari ...detalii complete gasiti aici >>click» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016