Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Declaratia 318 a fost actualizata. Descarcati ultima versiune!

12-Iun-2014
1601
Declaratia 318 - Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, depusa potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal (conform OPANAF 59/2014) a fost actualizata la data de 02.06.2014, aceasta ajungand la versiunea 1.0.7.

Cererea de rambursare se depune de catre persoanele impozabile stabilite in Romania, pentru rambursarea taxei pe valoarea adaugata aferenta importurilor si achizitiilor de bunuri/servicii efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene.

Puteti descarca AICI Declaratia 318 actualizata!

Declaratia 318 se depune pana cel tarziu la data de 30 septembrie a anului calendaristic care urmeaza perioadei de rambursare.

Cererea adresata statului membru de rambursare se completeaza in format electronic si se inainteaza, pe cale electronica, organului fiscal competent din Romania, prin intermediul portalului electronic pus la dispozitie de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice
Vezi detalii
Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor
Vezi detalii
Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control
Vezi detalii


Modul de completare

Sectiunea 1


Statul membru in care au fost efectuate importurile si achizitiile de bunuri/servicii - se inscrie numele statului membru al Uniunii Europene in care au fost efectuate importurile si achizitiile de bunuri mobile livrate/servicii

Limba oficiala - se alege cu ajutorul aplicatiei informatice din limbile oficiale in care solicitantul are obligatia sa furnizeze informatiile din cererea de rambursare.
Moneda - se inscrie moneda oficiala a statului membru de rambursare.

Anul la care se refera cererea - se inscrie cu cifre arabe cu 4 caractere.

Perioada aferenta operatiunilor realizate (exemplu: pentru perioada februarie - iunie se va inscrie 02 - 06).
Cerere anuala - pentru facturile sau documentele de import care nu au fost acoperite de cererile de rambursare precedente si care privesc operatiuni finalizate pe parcursul anului calendaristic in cauza se va completa si depune o cerere de rambursare anuala.

Cerere initiala - se bifeaza daca solicitantul completeaza si depune o cerere initiala.

Cerere rectificativa - cererea depusa initial se rectifica prin depunerea unei noi cereri, pe acelasi format, bifand casuta corespunzatoare din formular. in cererea rectificativa se rectifica facturile/documentele de import care au fost acoperite de o cerere de rambursare precedenta. Cererea rectificativa nu trebuie sa contina facturi/documente de import noi. Se completeaza cate o cerere rectificativa pentru fiecare perioada de raportare pentru care se opereaza rectificari.
Numar de referinta a cererii anterioare - in cazul in care o cerere initiala se rectifica, se inscrie in casuta corespunzatoare nr. de referinta a cererii initiale.

Pro-rata definitiva - se completeaza numai daca pro-rata de deducere este modificata, ca urmare a calculului pro-ratei definitive. Prin inscrierea pro-ratei definitive, solicitantul procedeaza la rectificarea sumei solicitate sau a sumei deja rambursate.

Cartusul "Date de identificare a solicitantului" contine:

- denumire/nume, prenume - se inscrie, dupa caz, denumirea sau numele si prenumele persoanei impozabile stabilite in Romania;
- cod de inregistrare in scopuri de TVA - se inscrie in declaratia 318 codul primit la inregistrarea in scopuri de TVA in Romania, inscris in certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. inscrierea cifrelor in caseta se face cu aliniere la dreapta;
- domiciliul fiscal - se completeaza datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupa caz) al persoanei impozabile stabilite in Romania;
- e-mail - se completeaza adresa de e-mail la care solicitantul primeste de la organul fiscal competent din statul membru de rambursare solicitari de informatii;
- obiectul de activitate - pentru descrierea activitatii economice pentru care sunt achizitionate bunurile si serviciile se pot inscrie mai multe coduri CAEN diferite.

Cartusul "Reprezentare prin imputernicit" - in cazul in care depunerea cererii se realizeaza printr-un imputernicit, se bifeaza casuta corespunzatoare.
Cartusul "Date de identificare ale imputernicitului" se completeaza doar in cazul in care depunerea cererii se realizeaza printr-un imputernicit si contine:
- denumire/nume, prenume - se inscrie, dupa caz, denumirea sau numele si prenumele imputernicitului;
- cod de identificare fiscala - se inscrie codul primit la inregistrare, inscris in certificatul de inregistrare fiscala, sau codul numeric personal, in cazul in care imputernicitul este persoana fizica.
inscrierea cifrelor in caseta se face cu aliniere la dreapta;
- domiciliul fiscal - se completeaza cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupa caz) al imputernicitului.

Cartusul "Informatii financiare" contine:
- suma solicitata la rambursare - se inscrie suma solicitata exprimata in moneda statului membru de rambursare. inscrierea cifrelor in caseta se realizeaza cu aliniere la dreapta;
- titularul contului - se inscrie numele complet al titularului contului bancar si se bifeaza in casuta corespunzatoare calitatea acestei persoane, respectiv solicitant sau imputernicit, dupa caz;
- cod IBAN - se va inscrie codul IBAN al contului bancar in care se doreste a fi transferata suma solicitata;
- cod BIC/SWIFT - se inscrie codul SWIFT (codul unic international de identificare a institutiilor bancare).

Sectiunea a 2-a
Cuprinde operatiunile ce stau la baza sumei solicitate si vor fi introduse nominal toate achizitiile/prestarile de servicii ce i-au fost efectuate, precum si importurile de bunuri.

Cartusul "Achizitii bunuri/servicii"

Se completeaza cate un tabel pentru fiecare factura.
Factura simplificata - se selecteaza, dupa caz, D/N.

Numar factura - se inscrie numarul facturii din care reiese suma solicitata la rambursare.
Data factura - se inscrie data facturii.

Cod/Subcod - se pot completa mai multe categorii de coduri si subcoduri.
Descriere - se inscrie natura bunurilor achizitionate/serviciilor de care a beneficiat.
Baza impozabila - se inscrie baza impozabila din factura.

TVA - se inscrie cuantumul TVA din factura.
Pro-rata - partea TVA aferenta operatiunilor care dau drept de deducere in Romania, exprimata ca procent.

TVA deductibila - se inscrie TVA deductibila rezultata prin inmultirea cuantumului TVA cu pro-rata.
Cod de inregistrare in scopuri de TVA/Cod de inregistrare fiscala al furnizorului/prestatorului - se inscrie codul de inregistrare in scopuri de TVA sau codul de inregistrare fiscala atribuit furnizorului/prestatorului de catre autoritatea competenta din statul membru de rambursare. Se completeaza optional daca la rubrica "Factura simplificata" a fost selectat "D".
Denumirea furnizorului/prestatorului - se inscriu numele si prenumele sau denumirea furnizorului/prestatorului.

Adresa furnizorului/prestatorului - se inscrie adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupa caz) al furnizorului/prestatorului.
Toate sumele se inscriu in moneda statului membru de rambursare.

Cartusul "Importuri"

Se completeaza cate un tabel pentru fiecare document de import.

Numar document de import - se inscrie numarul documentului de import din care reiese suma solicitata la rambursare.

Data document de import - se inscrie data documentului de import.
Descriere - se completeaza cu alte informatii pentru a identifica documentul de import.
Cod/Subcod - se pot completa mai multe categorii de coduri si subcoduri.
Descriere - se inscrie natura bunurilor importate.

Baza impozabila - se inscrie baza impozabila din factura.
TVA - se inscrie cuantumul TVA din factura.

Pro-rata - partea TVA aferenta operatiunilor care dau drept de deducere in Romania, exprimata ca procent.

TVA deductibila - se inscrie TVA deductibila rezultata prin inmultirea cuantumului TVA cu pro-rata.
Denumirea exportatorului - se inscriu numele si prenumele sau denumirea exportatorului.
Adresa exportatorului - se inscrie adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupa caz) al exportatorului.

Toate sumele se inscriu in moneda statului membru de rambursare.
Cartusul "Documente atasate": conform listei de preferinte a statelor membre, se vor atasa copii de pe facturi/documente de import in cazul in care:
- baza de impozitare de pe o factura/un document de import este de cel putin 1.000 euro sau echivalentul in moneda nationala;

- baza de impozitare de pe o factura/un document de import este de cel putin 250 euro sau echivalentul in moneda nationala, daca factura/documentul de import se refera la combustibil (cod = 1)
Nume fisier - trebuie sa fie un nume valid pentru sistemele de operare Unix si Windows 2000 (sau mai mare) nu trebuie sa contina "o cale".

Tip fisier - se vor atasa fisiere in urmatoarele formate: "PDF", "JPEG" sau "TIFF".
Un fisier poate contine copii de pe mai multe facturi/documente de import.
Nr. anexe - se inscrie numarul anexelor ce insotesc cererea.
Nr. facturi - se inscrie numarul facturilor ce insotesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei solicitate.
Nr. documente de import - se inscrie numarul documentelor de import ce insotesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei solicitate.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Declaratia 318 a fost actualizata. Descarcati ultima versiune!":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Comisia Europeana raspunde solicitarii MFP privind pragul de TVA pentru intreprinderile mici
    • Ministerul Finantelor Publice a solicitat Comisiei Europene in luna aprilie a acestui an, continuarea aplicarii masurii de derogare de la articolul 287 din Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adaugata care permite scutirea de la plata TVA a persoanelor impozabile cu o cifra de afaceri anuala care nu depaseste un prag specific. In acelasi timp, Romania a solicitat derogare privind cresterea plafonului de scutire de la echivalentul in moneda nationala a 65.000 de...» citeste mai departe aici

  • ANAF modifica si completeaza doua acte normative
    • ANAF a anuntat recent ca modifica si completeaza doua acte normative referitoare la documente administrativ-fiscale si procedurale. Mai exact, Agentia Nationala de Administrare Fiscala va modifica, printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, OPANAF nr. 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimerie masiva a unor acte administrativ-fiscale si procedurale. De asemenea, lista actelor administrativ-fiscale emise de ANAF, reglementate prin Ordinul presedintelui ANAF nr....» citeste mai departe aici

  • Proiectul de modificare a Normelor de aplicare a OUG 28/1999 privind casele de marcat
    • OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale a suferit modificari substantiale prin OUG 91/2014 precum si mai multe modificari de mica amploare insa normele metodologice nu au fost adaptate, ultima modificare a acestora fiind adusa de HG 73/2014. Astfel, au aparut numeroase neconcordante intre ordonanta si normele de aplicare. Conform OG 20/2017 normele trebuiau publicate pana la data de 30 septembrie 2017. Pe site-un Ministerului...» citeste mai departe aici

  • Credite noi pentru IMM-uri, dupa incheierea unui nou acord cu FEI
    • In urma semnarii unui acord cu Fondul European de Investitii (FEI) in cadrul Programului "Initiativa pentru IMM-uri", Libra Internet Bank va acorda credite in valoare de pana la 47,7 milioane de euro IMM-urilor, in conditii avantajoase. "Ne bucura extinderea acordului cu Fondul European de Investitii si pentru programul Initiativa pentru IMM-uri, data fiind experienta deja acumulata in anii anteriori pentru programele EaSi, COSME si PROGRESS Microfinance sau Programul dedicat finantarii...» citeste mai departe aici

  • Romania adera la Pilonul European al Drepturilor Sociale si semneaza Proclamatia Interinstitutionala
    • In sedinta de Guvern de miercuri, 18 octombrie, Executivul a aprobat Memorandumul cu tema Elemente generale de pozitionare a Romaniei cu privire la "Proclamatia interinstitutionala privind Pilonul European al Drepturilor Sociale", transmite Ministerul Muncii. In document se propune, pe de o parte, aderarea Romaniei la Pilonul european al drepturilor sociale si semnarea Proclamatiei Interinstitutionale, iar, pe de alta parte, aprobarea elementelor de pozitie mentionate la punctul VII din...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"