Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Propunere pentru un nou formular 097 Notificare privind aplicarea sistemului TVA la incasare

14-Dec-2012
2928
ANAF a publicat pe site-ul propriu proiectul de ordin al presedintelui ANAF pentru aprobarea Procedurii de inregistrare, din oficiu, in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare si a Procedurii de radiere, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, precum si a modelului si continutului unor formulare.

Prin dispozitiile art. 156^3 alin. (11) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, persoana impozabila care aplica sistemul TVA la incasare are obligatia sa depuna la organele fiscale competente, pana la data de 25 ianuarie inclusiv, o notificare din care sa rezulte ca cifra de afaceri din anul calendaristic precedent nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei.

De asemenea, prin art. II din Ordonanta Guvernului nr. 15/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal s-au stabilit dispozitii tranzitorii, in sensul ca persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania, a carei cifra de afaceri in perioada 1 octombrie 2011 - 30 septembrie 2012 inclusiv nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei, care aplica sistemul TVA la incasare incepand cu data de 1 ianuarie 2013, depune notificarile pana la data de 25 octombrie 2012.

Mentionam ca, prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 1.529/2012 a fost aprobat modelul si continutul formularului 097 "Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare".

In situatia in care contribuabilul care trebuie sa aplice sistemul TVA la incasare, nu depune notificarea, acesta va fi inregistrat din oficiu de organele fiscale competente in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare.


Totodata, potrivit prevederilor alin. (12) al aceluiasi articol, persoana impozabila care aplica sistemul TVA la incasare si care depaseste in cursul anului calendaristic curent plafonul de 2.250.000 lei are obligatia sa depuna la organele fiscale competente, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei fiscale in care a depasit plafonul, o notificare din care sa rezulte cifra de afaceri realizata, in vederea schimbarii sistemului aplicat.

Daca persoana impozabila care depaseste plafonul nu depune notificarea, atunci aceasta va fi radiata, din oficiu, de organele fiscale din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, incepand cu data inscrisa in decizia de radiere.

Proiectul de act normativ este insotit de anexe si referatul de aprobare.

*

Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la proiectul de act normativ mai sus mentionat pot fi transmise la Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, cu mentiunea "Conf. Legii nr. 52/2003":

- prin scrisori, la adresa: ANAF - Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti, cod postal 050741;

- electronic, la adresa de e-mail relatiipublice.anaf@mfinante.ro;

- prin fax, la numarul: 0213.199.857.

Sursa: DGFP Valcea


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016