Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Raportarea unor indicatori de catre operatorii economici reclasificati in sectorul administratiei publice

21-Oct-2011
8362
In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 736/19.10.2011, a fost publicat Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 2.668/2011 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 2.443/2011 privind reglementarea procedurii de raportare a indicatorilor economico-financiari de catre operatorii economici reclasificati in sectorul administratiei publice.

Astfel, sunt incluse in cele ce urmeaza principalele obligatii care revin operatorilor economici din aceasta categorie.

Operatorii economici care au obligatia de a raporta unii indicatori economico-financiari sunt publicati pe websiteul Ministerului Finantelor Publice (MFP) la adresa www.mfinante.ro, iar listele pot fi consultate la categoria Noutati, din prima pagina, astfel:

- lista A, operatori economici care functioneaza la nivelul administratiei publice centrale;

- lista B, operatori economici care functioneaza la nivelul administratiei publice locale;


- lista C, operatori economici monitorizati lunar conform Acordului incheiat cu Fondul Monetar International;

- lista D, operatori reclasificati in sectorul administratiei publice.

Operatorii economici prevazuti mai sus au obligatia raportarii lunare si trimestriale la MFP a indicatorilor economico-financiari prevazuti in anexele nr. 1-7 din ordin, in termen de 25 de zile calendaristice de la data incheierii perioadei de raportare, astfel:

- cei din lista D vor raporta lunar datele prevazute in anexele nr. 1, 2, 3 si 5;

- cei din lista D vor raporta trimestrial datele prevazute in anexa nr. 4;

- cei din lista C vor raporta lunar datele prevazute in anexele nr. 6 si 7;

- cei din listele A si B vor raporta trimestrial date preliminare conform anexelor nr. 6 si 7.

Pentru datele anuale, anexele nr. 1-5 se vor transmite, pana la:

- 25 ianuarie anul urmator date preliminare;

- 5 martie anul urmator, date revizuite conform ultimelor informatii privind datele contabile pentru anul precedent;

- 25 mai anul urmator, date finale pe baza situatiilor financiare anuale intocmite potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Operatorii economici prevazuti in listele A si B, care raporteaza date prevazute in anexele nr. 6 si 7, au obligatia transmiterii datelor definitive pana la:

- 25 mai a anului curent, pentru exercitiul financiar al anului precedent;

- 25 august a anului curent, pentru semestrul I al anului curent.

De retinut ca prima raportare se va efectua la 25 octombrie 2011 pentru perioada de raportare 1 ianuarie - 30 septembrie 2011. In plus, operatorii economici care se regasesc in mai multe liste vor raporta datele de fiecare data, la termenele mentionate mai sus, corespunzator anexelor respective.

In situatia unor abateri semnificative intre raportarile revizuite si cele finale se vor transmite, in termen de 5 zile de la incheierea raportarilor finale, explicatii privind cauzele acestor abateri la urmatoarele adrese de e-mail: lista A: S1001.listaA@mfinante.gov.ro; lista B: S1001.listaB@mfinante.gov.ro; lista C: S1001.listaC@mfinante.gov.ro; lista D: S1001.listaD@mfinante.gov.ro.

Raportarea indicatorilor economico-financiari se va face prin completarea formularului inteligent de declaratie S1001, care poate fi descarcat de pe websiteul ANAF, de la adresa www.anaf.ro, categoria Declaratii electronice, subcategoria Descarcare declaratii. Declaratia se semneaza electronic cu semnatura digitala utilizata de operatorul economic la depunerea declaratiilor fiscale.
Transmiterea formularului S1001 completat se va face utilizand serviciile portalului e-guvernare.ro.

Operatorii economici din subordinea autoritatilor publice centrale, precum si filialele acestora prezinta situatiile financiare anuale la MFP, in vederea avizarii acestora din punctul de vedere al incadrarii in nivelul veniturilor si cheltuielilor cuprinse in bugetele de venituri si cheltuieli, conform prevederilor art. 15 alin. (4) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar, aprobata cu modificari prin Legea nr. 275/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, in termenul legal de depunere a acestora la organul fiscal in raza caruia sunt arondati.

Pentru precizari suplimentare, operatorii economici interesati pot consulta Ghidul de completare si transmitere a formularului S1001, accesand websiteul MFP, la adresa www. mfinante.ro, categoria Noutati, din prima pagina. De retinut ca, incepand cu 19 octombrie 2011, se abroga Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 2.152 privind raportarea unor indicatori economico-financiari prevazuti in bugetele de venituri si cheltuieli ale operatorilor economici cu capital de stat.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici