
Raportul Special
realizat de specialisti
In analiza de mai jos, vom vedea daca pentru asigurarea unei cladiri se emite factura cu TVA in cazul in care o persoana juridica detine o cladire pe care o inchiriaza 100% unei singure firme . In calitate de proprietar, s-a facut asigurarea cladirii, iar in contractul de inchiriere este prevazut ca locatarul suporta in totalitate asigurarea cladirii, dar si impozitul datorat la taxe locale. Impozitul la taxe locale se refactureaza cu TVA. Vom vedea si care este baza legala.
Conform prevederilor de la art. 286 alin. (4) lit. e) baza de impozitare nu cuprinde sumele achitate de o persoana impozabila in numele si in contul altei persoane si care apoi se deconteaza acesteia, inclusiv atunci cand locatorul asigura el insusi bunul care face obiectul unui contract de leasing financiar sau operational si refactureaza locatarului costul exact al asigurarii, precum si sumele incasate de o persoana impozabila in numele si in contul unei alte persoane.
La pct. 31 alin. (4)-(6) din Normele metodologice, se prevede ca:
"(4) In cazul refacturarii de cheltuieli, se aplica structura de comisionar conform prevederilor pct. 7 alin. (4) sau, dupa caz, ale pct. 8 alin. (3). Totusi, structura de comisionar nu se aplica in situatia in care se aplica prevederile pct. 30 alin. (4) si (5), respectiv daca sunt cheltuieli cu impozite si taxe sau sunt cheltuieli accesorii, care cad in sarcina furnizorului/prestatorului in legatura cu operatiunile pe care le-a realizat, fiind recuperate de la client.
(5) Se considera ca are loc o refacturare de cheltuieli, in sensul alin. (4), atunci cand sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) persoana impozabila urmareste doar recuperarea contravalorii unor achizitii de bunuri/servicii care au fost efectuate pe numele sau, dar in contul altei persoane;
b) persoana impozabila nu recupereaza mai mult decat cheltuiala efectuata.
(6) In masura in care persoana impozabila poate face dovada ca singurul scop este refacturarea de cheltuieli, fiind indeplinite conditiile prevazute la alin. (5), nu este obligata sa aiba inscrisa in obiectul de activitate realizarea livrarilor/prestarilor pe care le refactureaza. Spre deosebire de situatia prezentata la alin. (3), in cazul structurii de comisionar persoana impozabila are dreptul la deducerea taxei aferente achizitiilor de bunuri/servicii care vor fi refacturate, in conditiile legii, si are obligatia de a colecta taxa pe valoarea adaugata pentru operatiunile taxabile. Se considera ca la aplicarea structurii de comisionar exigibilitatea pentru operatiunile refacturate intervine la data emiterii facturii de catre persoana care refactureaza cheltuieli efectuate pentru alte persoane, indiferent de natura operatiunilor refacturate. Pentru fiecare cheltuiala refacturata se va aplica regimul fiscal al operatiunii de refacturate, referitoare, printre altele, la locul livrarii/prestarii, cotele, scutirile livrarii/prestarii refacturate."
Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Refacturare taxe platite la cadastru. Ce regim TVA se aplica?Refacturare servicii asigurare. Ce tratament se aplica in ce priveste TVA-ul?Valoare reziduala. Inregistrari contabile factura cu TVAFACTURA TVA la achizitia unui autoturismAchizitii de servicii intracomunitare de catre neplatitor de TVA. Ce obligatii are firma romana?Ultimele articole
E-Factura: Exemplu de monografie pentru facturile de avans si storno avansCheltuieli si TVA deductibile limitat. Ce tratament se aplica?Factura discount pentru plata la termenArticole similare
Derularea de operatiuni economice de catre o persoana fizica. Cum procedam cu inregistrarea si plata TVA?Ajustare TVA stocuri la data inregistrarii in scopuri de TVAIndemnizatie de detasare facturata de societatea-mama. Tot ce trebuie sa stiti despre facturare si obligatiile TVATransport marfa intre societati. Documente de intocmit.Raportare achizitie intracomunitara de bunuri. Cum se declara in D300 factura omisa?Ultimele articole
SAF-T: Se poate transmite D406 fara a contine date despre stocuri?Sistemul e-TVA. 3 lucruri importante pe care sa le aiba in vedere firmele din 2025SAF-T si depunerea D406. Cum procedeaza firmele care au activitatea suspendata la ONRCE-TVA si dublarea Z-ului in casele de marcat. Cum sa raspundeti la Notificarea de conformareImpozitul pe venit. Obligatii pentru firme in cazul salariatilor SCUTITI de la plata impozitului pe venitArticole similare
Studiu de caz: Achizitiile de servicii intracomunitare si Declaratia 390Speta ANAF: Ce documente sunt necesare privind scutirea de impozit pentru crearea de programe pentru calculatorDeclararea veniturilor obtinute din strainatate. Declaratia 201 pana la 25 mai 2015Noutati legislative cu incidenta in materie fiscala, publicate in Monitorul OficialLuni, 30 septembrie 2024, termenul de depunere a 3 declaratii importanteUltimele articole
Declaratia 101 in 2025. Cum se completeaza pierderile fiscale in formularul 101Declaratia 100 se schimba: Cum declari bonificatia de 10% pentru impozitul pe constructiiImpozitul pe constructii 2025. Ce schimbari au fost aduse prin OUG 21/2025Impozitul pe constructii speciale 2025: reglementari, studii de cazImpozitul pe constructii. Bonificatie de 10% pentru firmele care achita impozitul pana pe data de 25 maiSfaturi de la experti
Persoane fizice exceptate de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate
Intrebare: In acest caz cum se procedeaza? Administratorul a fost insarcinata in anul 2024, a nascut in 2025 pe 26 februarie, care sunt procedurile in acest caz? Se mai depune 212 ? Cum se completeaza? Se mai plateste suma aferenta de 7.920...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Valoare impozitata cu impozit pe profit
Intrebare: Pentru cladirea amortizata integral, in urma reevaluarii, nu s-a stabilit o noua durata de viata. Are importanta ca dupa reevaluare aceasta nu a mai fost amortizata? Scoaterea din gestiune (cheltuiala) este la valoarea reevaluata....
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA