Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Salariat temporar. Cheltuieli efectuate de utilizator. Deductibilitate

09-Mai-2011
5103
Problema:
Am un contract de punere la dispozitie de forta de munca temporara (societatea noastra foloseste personal pus la dispozitie de o societate de profil - gen leasing de personal). Deci aceasta forta de munca de care dispunem nu este pe statele noastre de salarii, noi achitand valoarea facturii catre furnizor, iar furnizorul le achita salarii, tichete de masa etc si controlul de medicina muncii initial - de la semnarea contractului.


Intrebare: sunt deductibile cheltuielile cu echipametul de protectie, echipament de lucru, controlul medical periodic (nu cel initial care e inclus in valoarea facturii furnizorului) pentru persoane care nu sunt salariatii nostri, dar lucreaza la locatiile noastre, in baza acestui contract de punere la dispozitie de forta de munca?

Solutie:
Munca temporara, potrivit art.87 alin.(1) din Codul muncii , este munca prestata de un salariat temporar care a incheiat un contract de munca temporara cu un agent de munca temporara si care este pus la dispozitia utilizatorului pentru a lucra temporar sub supravegherea si conducerea acestuia din urma

Salariatul temporar este persoana care a incheiat un contract de munca temporara cu un agent de munca temporara, in vederea punerii sale la dispozitia unui utilizator pentru a lucra temporar sub supravegherea si conducerea acestuia din urma.
Agentul de munca temporara este persoana juridica, autorizata de Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, care incheie contracte de munca temporara cu salariati temporari, pentru a-i pune la dispozitia utilizatorului, pentru a lucra pe perioada stabilita de contractul de punere la dispozitie sub supravegherea si conducerea acestuia. Conditiile de functionare a agentului de munca temporara, cat si procedura de autorizare se stabilesc prin hotarare a Guvernului.
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii

Utilizatorul este persoana fizica sau juridica pentru care si sub supravegherea si conducerea careia munceste temporar un salariat temporar pus la dispozitie de agentul de munca temporara.

In relatia formata din agentul de munca temporara, salariatul temporar si utilizator exista doua contracte.
Unul incheiat intre agentul de munca temporara si utilizator, numit contract de punere la dispozitie, de natura comerciala, mai exact contract comercial de prestari servicii si un contract individual de munca incheiat intre agent si salariatul temporar.
Prin urmare, intre utilizator si salariatul temporar nu exista raporturi contractuale de dreptul muncii. Insa, conform art. 97 alin. (1) din Codul muncii , pe parcursul misiunii utilizatorul raspunde pentru asigurarea conditiilor de munca pentru salariatul temporar, in conformitate cu legislatia in vigoare. De aceea, utilizatorul are obligatia sa asigure salariatului temporar echipamentul de lucru, echipamentul de protectie.

In ceea ce priveste obligatia de asigura controlul medical periodic, aceasta cade in sarcina agentului de munca temporara avand in vedere calitatea sa de angajator al salariatului temporar. In acest sens, art. 7 din HG 355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor stabileste ca angajatorii sunt obligati sa asigure fondurile si conditiile efectuarii tuturor serviciilor medicale profilactice necesare pentru supravegherea sanatatii lucratorilor, acestia nefiind implicati in niciun fel in costurile aferente supravegherii medicale profilactice specifice riscurilor profesionale.

Serviciile medicale profilactice prin care se asigura supravegherea sanatatii lucratorilor sunt, potrivit art. 8 alin. (1) din acelasi act normativ, examenul medical la angajarea in munca, de adaptare, periodic, la reluarea activitatii, promovarea sanatatii la locul de munca.

In consecinta, in baza art. 97.alin.(1) din Codul muncii , utilizatorul are obligatia sa asigure salariatului temporar echipamentul de lucru si echipamentul de protectie, insa, controlul medical periodic cade in sarcina agentului de munca temporara.

Din punct de vedere al impozitului pe profit, conform art. 21 alin. (1) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal , pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare.

Cheltuielile efectuate de catre utilizator pentru controlul medical periodic nu sunt deductibile la determinarea profitului impozabil, nefiind in sarcina sa.

Conform alin. (2) lit. b) al art.21 sunt deductibile, fiind considerate cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile si cheltuielile efectuate, potrivit legii, pentru protectia muncii si cheltuielile efectuate pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale. Intra sub incidenta acestei prevederi, conform pct. 25 din normele metodologice date in aplicarea acestui articol, cheltuielile efectuate in acest scop, in conditiile in care specificul activitatii desfasurate se incadreaza in domeniile pentru care se impune respectarea normelor de protectie a muncii, stabilite conform legislatiei in materie.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Salariat temporar. Cheltuieli efectuate de utilizator. Deductibilitate":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, termen limita de declarare a mentiunilor pentru anumite categorii de contribuabili
    • Stim cat de pretioasa este informatia actualizata, mai ales pentru orice profesionist din domeniul fiscal-contabil care isi doreste sa aiba agenda de lucru organizata si cu termene pe care sa le respecte la timp. Cu atat mai mult trebuie sa va informati in aceasta perioada in care, asa cum v-am anuntat deja, ANAF pregateste controale pentru firmele care depun D 101. Va informam ca vineri, 31 martie 2017, este termenul de declarare a mentiunilor, prin formularul 010 "Declaratie de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • ANAF va trimite scrisori pentru esalonarea datoriilor
    • Saptamana aceasta, la 27 martie, premierul Sorin Grindeanu a avut o noua intalnire cu presedintele ANAF, Bogdan Stan, si cu ministrul Finantelor, Viorel Stefan, pentru a evalua la ce nivel de implementare se afla cele 14 masuri noi pe care ANAF ar trebui deja sa le aplice pentru cresterea colectarii veniturilor la bugeutl de stat. Premierul Sorin Grindeanu le-a spus acestora ca va urmari in continuare personal modul in care se va derula activitatea ANAF, cu precadere in ce priveste imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Ce schimbari va implementa obligatoriu ANAF pana la 15 aprilie 2017!
    • Premierul Sorin Grindeanu a analizat, in cadrul intalnirii de lucru cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice si ANAF, propunerile acestora pentru cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor si pentru imbunatatirea relatiei dintre administratia fiscala si contribuabilii persoane fizice si juridice. Sunt avute in vedere o serie de masuri urgente cu implementare pana la data de 15 aprilie 2017, dintre care mentionam: Consilierea contribuabililor pentru plata la timp a taxelor...» citeste mai departe aici

  • 23 de milioane de IMM-uri se confrunta cu provocari severe
    • "Consolidarea spiritului antreprenorial si a competitivitatii este cheia pentru crestere economica, crearea de locuri de munca si sisteme sociale durabile" a fost mesajul transmis de catre reprezentantii Uniunii Europeane a Artizanatului si IMM-urilor (UEAPME) reprezentantilor institutiilor Uniunii Europene cu ocazia aniversarii a 60 de ani de la semnarea tratatului de a Roma. In cadrul intalnirii, presedintele UEAPME, dna. Rabmer-Koller a amintit faptul ca IMM-urile au beneficiat de 60 de ani...» citeste mai departe aici

  • Mai mult teren pentru cei care au afaceri in domeniul agricol si piscicultura. Ce alte facilitati se aplica?
    • Producatorii agricoli si cei din sectorul piscicol - persoane fizice sau juridice - vor fi sprijiniti sa obtina finantare pentru campania agricola de primavara, pentru achizitionarea de terenuri agricole in vederea extinderii exploatatiilor, precum si pentru modernizarea si eficientizarea acestora, potrivit unei Ordonante de Urgenta adoptate astazi de Guvern. Masurile adoptate de Guvern au in vedere cresterea procentului de garantare pentru fermierii care solicita credite pentru achizitionarea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.