Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Schimbare denumire firma. Ce demersuri trebuie sa faceti la ONRC

25-Iul-2025
1010
Schimbare denumire firma. Ce demersuri trebuie sa faceti la ONRC

Schimbarea denumirii unei societati comerciale este un proces relativ frecvent, fie ca se doreste o rebranduire, o aliniere la obiectul de activitate sau o simplificare a numelui. Pentru un SRL, acest demers implica mai multi pasi administrativi ce trebuie realizati la Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC).

In acest articol, prezentam succint si clar toate etapele necesare, de la rezervarea noii denumiri pana la actualizarea actului constitutiv si inregistrarea modificarii in registrul comertului. Este important de mentionat ca schimbarea denumirii nu afecteaza codul fiscal al firmei, acesta ramanand neschimbat.

Rezervare denumire firma

In vederea schimbarii denumirii societatii este necesara o rezervare a denumirii dorite (se poate efectua online), decizia asociatilor cu privire la schimbare nume societate, delegatie pe numele unui salariat cu contract de munca din cadrul societatii sau procura notariala pentru o persoana din afara societatii ce se va ocupa de acest demers.

Pentru rezervare nume este necesar sa aveti 2-3 variante in vederea verificarii disponibilitatii pentru rezervare.

Persoana care va rezerva nume societate este necesar sa detina cont in platforma ONRC (este gratuit): https://myportal.onrc.ro/rezervation/wizard

In decizia asociatilor se va mentiona ca asociatii au decis asupra schimbarii denumirii societatii conform rezervare nr....din data de..... Acest lucru inseamna ca mai intai verificati disponibilitatea si mai apoi se emite decizia AGA cu privire la schimbare nume societate si actualizare act costitutiv cu noua denumire.

Actualizare obiectiv de activitate conform Codului CAEN Rev 3

Dupa ce aveti rezervarea de nume, actualizati actul constitutiv, se semneaza scaneaza. La prima depunere online cu documentele necesare se va cere si actualizarea obiectului de activitate conform CAEN REV 3.Toate obiectele de activitate principale sau secundare se vor recodifica in conformitate cu CAEN REV3.

Este necesara de asemenea Declaratia pe propria raspundere pentru activitati autorizate de revazut si actualizat.Toate obiectele de activitate cuprinse in actul cosntitutiv se vor actualiza cu noile coduri CAEN REV3.

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Facturare avans si stornare avans in euro Suntem o societatea din Romania care isi desfasoara activitatea in domeniul constructiilor. In momentul de fata pentru construirea unui bloc, s-au subcontractat o parte din...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Achizitie echipament. Punere in fuctiune Societatea noastra achizitioneaza un echipament din Germania - achizitie intracomunitara. Conform contractului de achizitie: 1. Valoare contract 36820 euro; 2. Plata de 50% din...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Contract de comodat. Cheltuiala cu impozitul pe cladire Firma are contract comodat incheiat cu proprietari persoane fizice din care unul este subsemnata. In contract comodat autentificat notar scrie ca eu ca firma imi asum plata impozit...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Eroare SAF-T lipsa inregistrari contabile Am rugamintea sa-mi spuneti cum se poate face raportarea SAF-T in caz ca intr-o luna nu exista nici o tranzactie. Problema aparuta la trimiterea raportului SAF-T este urmatoarea...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Cesiune parti sociale, inregistari contabile Capitalul social al firmei a fost detinut, pana in luna septembrie, de 2 persoane fizice detinand 51% respectiv 49%. In luna septembrie s-a incheiat un contract de cesiune parti...citeste mai mult


In AGA se va mentiona in mod distinct ca asociatii decid asupra actualizarii codurilor conform noii clasificari REV3 si se va insera in AGA lista noilor coduri CAEN REV 3 (copy paste din Actul constitutiv).

Documente necesare pentru inregistrarea in registrul comertului

Documente necesare pentru inregistrarea in registrul comertului a mentiunii privind modificarea denumirii unui profesionist:

Nota de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal

Operatiuni prealabile:

Cererea de verificare disponibilitate si rezervare denumire firma (original) - formular, completata cu 3 denumiri, in ordinea preferintelor;

Inregistrare firma la ONRC

Cererea de inregistrare (original) - formular;

Dovada verificarii disponibilitatii si a rezervarii denumirii firmei;

Actul modificator al actului constitutiv, incheiat in forma prevazuta de lege, in original - detalii; Model Decizia asociatului unic/Hotararea adunarii generale;

Actul constitutiv actualizat (original);

Daca este cazul:

dovada autorizatiilor sau avizelor eliberate de autoritatile competente ca o conditie prealabila inregistrarii in registrul comertului, cand emiterea unor astfel de autorizatii sau avize este prevazuta de lege, respectiv dovezile privind indeplinirea conditiilor prevazute prin legi speciale, corespunzator domeniului de activitate (in original sau copie certificata);

dovada privind imputernicirea persoanei desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original);

In cazul in care, concomitent cu modificarea denumirii firmei au loc si alte modificari ale actului constitutiv, vor fi depuse inscrisurile prevazute de actele normative in vigoare, corespunzator respectivelor modificari si dupa caz, declaratia-tip pe propria raspundere cu privire la indeplinirea conditiilor de functionare/desfasurare a activitatii pentru sediul social si/sau sedii secundare sau, dupa caz, la terti - formular;

Dovezile privind plata tarifului legal:

tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV-a, Partea a VII-a, dupa caz.

Informatii utile cand schimbati numele firmei

Cererea de inregistrare in registrul comertului se solutioneaza de catre registrator, pe baza de inscrisuri, in termen de o zi lucratoare de la inregistrarea cererii, care poate/pot dispune administrarea si a altor acte doveditoare decat cele enumerate. (Procedura in fata registratorului).

Incheierea registratorului privind solutionarea cererii de inregistrare in registrul comertului se publica in Buletinul Electronic al Registrului Comertului (BERC) si poate fi vizualizata, gratuit, prin accesarea portalului de servicii online al ONRC.

Impotriva incheierii registratorului solicitantul poate face plangere;

Prin intermediul compartimentelor de asistenta din cadrul oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale se acorda, la cerere, servicii de asistenta;

Pagina de manuscris a actelor inaintate spre publicare Monitorul Oficial al Romaniei reprezinta 2.000 de semne, inclusiv spatiile. Actele inaintate spre publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, vor avea un continut lizibil, tehnoredactat la un rand si jumatate, cu corp 12 Times New Roman, fara stersaturi sau adaugari nedactilografiate, care fac de neinteles textul acestora;

Formularele de cereri si declaratiile-tip pot fi accesate pe pagina de internet a institutiei, la adresa www.onrc.ro, sectiunea Informatii de interes public , rubrica Formulare tip , pe pagina de servicii online, la adresa https://myportal.onrc.ro rubrica "Formulare offline RC/RBR" si se distribuie gratuit la sediul fiecarui ORCT.

Cererea de inregistrare (semnata olograf sau cu semnatura electronica calificata), insotita de documentele necesare inregistrarii, se depune la ghiseu sau prin transmitere prin servicii de posta/curierat sau prin mijloace electronice la oficiul registrului comertului in a carui raza teritoriala este situat sediul social al acestora de catre persoanele mentionate la art. 79-81 din Legea nr. 265/2022, personal sau prin imputernicit.

La transmiterea prin mijloace electronice, documentele necesare inregistrarii se depun, potrivit legii, in format electronic, semnate cu semnatura electronica calificata, sau, dupa caz, in copie certificata de parte prin semnatura electronica calificata.(art. 84 din Legea nr. 265/2022).

Cererea de inregistrare, precum si documentele in sustinerea acesteia se depun la oricare dintre oficiile registrului comertului.(art.85 din Legea nr. 265/2022).

Solicitantii inregistrarii si, dupa caz, reprezentantii legali/imputernicitii acestora raspund, potrivit legii, pentru legalitatea, autenticitatea, exactitatea datelor cuprinse in cererile de inregistrare si in documentele depuse de acestia in sustinere. (Art. 86 din Legea nr. 265/2022).

Cererea de inregistrare in registrul comertului se depune, daca legea nu prevede altfel, in termen de 15 zile de la data incheierii actului constitutiv sau a actului modificator, in cazul persoanelor juridice.

Cererea de inregistrare trebuie sa fie insotita de toate datele si inscrisurile doveditoare ale indeplinirii conditiilor pentru inregistrare si, dupa caz, de dovada achitarii tarifului corespunzator cererii, precizat prin nota de calcul intocmita de ORCT.

Lipsa unui element obligatoriu al cererii de inregistrare sau a unuia dintre inscrisurile obligatorii in sustinerea acestora atrage respingerea cererii de inregistrare. (Art. 77 din Legea nr. 265/2022).

Cererea transmisa in forma electronica, prin portalul de servicii online sau prin posta electronica, se semneaza cu semnatura electronica calificata.

In situatia transmiterii documentelor prin posta, se va atasa actul de identitate a solicitantului, in fotocopie certificata olograf de catre titular privind conformitatea cu originalul.

Inscrisurile a caror inregistrare, mentionare sau publicare se solicita la ORCT vor fi tehnoredactate de catre solicitant in limba romana, vor fi lizibile, fara stersaturi sau adaugari, sub sanctiunea respingerii acestora.

Cum se depun documentele

Dupa ca aveti toate documentele semnate, scanate, semnante electronic (AGA,act constitutiv actualizat, declaratie activitati autorizate, delegatie, copie CI delegat,anexa contor cuvinte) le incarcati pe site ul ONRC la categoria Inscriere mentiuni. Achitati tariful comunicat de ONRC si in 2-3 zile ar trebui sa primiti rezolutia. Este necesar sa verificati periodic stadiu cerere ONRC, in eventualitatea unor observatii pentru a fi solutionate in timp util.

Raspunsuri oferite in 2025 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli nedeductibile: ce conditii indeplinesc si lista cheltuielilor care fac parte din aceasta categorie

    • Orice firma are mai multe tipuri de cheltuieli care se incadreaza in cheltuieli deductibile, nedeductibile sau deductibile partial. Cheltuielile nedeductibile sunt reglementate de Codul fiscal si evidentiate in contabilitate prin articole specifice, iar in acest articol vom analiza principalele categorii de astfel de cheltuieli, precum si exemple practice si studii de caz care ilustreaza modul corect de inregistrare contabila si impactul asupra rezultatului fiscal.» citeste mai departe aici

  • Neconcordante intre D300 si D101. De ce apar si cum sa le rezolvati

    • Neconcordantele intre declaratia D300 (TVA) si declaratia D101 (impozit pe profit) dau adesea batai de cap contribuabililor, mai ales in perioadele de verificari de la ANAF. Aceste diferente pot aparea din diverse cauze, de la tratamente contabile diferite pana la decalaje de raportare sau ajustari de TVA. Identificarea si explicarea corecta a acestor neconcordante este esentiala pentru a evita sanctiuni si pentru a raspunde clar notificarilor primite de la autoritati. Avem acest caz concret. Am...» citeste mai departe aici

  • e-Transport. Amenzi de 100.000 de lei sau inchisoare pentru nerespectarea legii? 50 de raspunsuri care te salveaza

    • In Romania a fost instituit Sistemul RO e-Transport, un ansamblu de reguli si aplicatii informatice menit sa monitorizeze transporturile de marfuri cu risc ridicat pe teritoriul national si sa identifice eventuale nereguli, in baza asa-numitului cod UIT (cod unic generat de sistem, prin intermediul caruia se identifica bunurile care fac obiectul transportului). Nerespectarea obligatiilor legale poate atrage amenzi de pana la 100.000 lei, confiscarea bunurilor sau chiar inchisoarea. Acest sistem...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri. Cum tratezi veniturile din 2025 facturate in ianuarie 2026

    • Cifra de afaceri reprezinta un indicator esential al performantei economice a unei companii, reflectand totalul veniturilor obtinute din activitatea curenta intr-o anumita perioada. Ea sta la baza analizelor financiare, a stabilirii impozitelor si a evaluarii pozitiei firmei pe piata. Intelegerea corecta a modului de determinare a cifrei de afaceri este cruciala pentru respectarea reglementarilor contabile si fiscale, precum si pentru o raportare financiara corecta si transparenta. In acest...» citeste mai departe aici

  • Cesiunea de creanta prin ANAF. Cum depui cererea si termenul limita pentru a scapa de datorii

    • Cesiunea de creante reprezinta un mecanism juridic prin care un creditor isi transfera dreptul de a incasa o datorie catre o alta persoana. In practica, aceasta procedura este folosita si in relatia cu ANAF, atunci cand contribuabilii doresc sa stinga datorii fiscale prin cesiunea unor creante, cum ar fi rambursarile de TVA. In continuare vom vedea ce trebuie sa stii pentru ca cesiunea sa fie valabila. De asemenea, un contribuabil se intreaba daca sesiunile de creanta prin ANAF trebuie inscrise...» citeste mai departe aici

  • Salariu minim pe economie in 2025. Cum se acorda in constructii

    • In contextul majorarii salariului minim brut pe tara incepand cu 1 ianuarie 2025, tot mai multe companii analizeaza modul in care aceste modificari influenteaza obligatiile lor salariale si fiscale. Una dintre intrebarile frecvente vizeaza aplicarea salariului minim diferentiat in constructii si impactul asupra contractelor de administrare sau mandat. Prevederile legale recente clarifica distinctia dintre salariile platite in baza contractelor de munca si indemnizatiile stabilite prin contracte...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016