
Raportul Special
realizat de specialisti
Costurile administrative, de la taxe pana la diferitele proceduri din mediul de afaceri in relatia cu autoritatile, au insumat in 2013 nu mai putin de 3 miliarde de euro. La jumatatea acestei saptamani a fost lansata platforma MaiSimplu.gov.ro unde oricine poate lansa o propunere de reducere a birocratiei, a costurilor, de eliminare a unor proceduri etc.
La 10 martie e anuntata prima data pentru evaluarea pregatita de Guvern pentru reclamatiile si propunerile trimise de cetateni pentru reducerea birocratiei.
"Comisia pentru taiat hartii" este responsabila cu analizarea acestor cereri si informatii colectate prin intermediul platformei lansate recent.
Am selectat mai jos unele dintre aceste propuneri trimise de cetateni in vederea simplificarii unor proceduri administrative in relatia cu autoritatile fiscale:
Propunere: Fisa 392 (si nu numai) depusa si pe hartie si in format electronic.
Va rugam sa ne spuneti care este autoritatea statului responsabila : ANAF
Va rugam estimati durata medie necesara furnizarii datelor/indeplinirii procedurii : 3 ore
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Propunere: Transmitere declaratii fiscale fara semnatura electronica
Pentru reducerea cheltuielilor legate de reinnoirea semnaturii electronice propun transmiterea tuturor declaratiilor fiscale dupa procedura care se aplica de catre Inspectia muncii in cazul registrului salariatilor, adica atribuirea unei parole fiecarei firme(in special micro si mici entitati) si care prin persoana responsabila sa faca aceasta operatiune.
Va multumim si multa stima
Va rugam sa ne spuneti care este autoritatea statului responsabila : ANAF
Va rugam estimati durata medie necesara furnizarii datelor/indeplinirii procedurii : cca 10 minute
Care este natura functiei persoanei care depune documentului/indeplineste procedura (ex: jurist, contabil)? : economist
Aceasta sarcina necesita externalizare : Nu
Simplificarea procedurii : raportare in format electronic
Reclamatie: ANAF solicita certificate constatatoare ONRC si caziere judiciare
(16 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)
ANAF trebuie sa comunice direct cu politia si onrc, contribuabilul nu are nevoie de aceste documente, ci ANAF
Va rugam sa ne spuneti care este autoritatea statului responsabila : ANAF cere
Va rugam estimati durata medie necesara furnizarii datelor/indeplinirii procedurii : Intarzierilor de cateva zile
Care este natura functiei persoanei care depune documentului/indeplineste procedura (ex: jurist, contabil)? : Administrator societate
Aceasta sarcina necesita externalizare : Nu
Simplificarea procedurii : eliminare
Propunere: Eliminare declaratie 010 ANAF si a copiilor xerox dupa actele eliberate de ONRC pentru schimbare denumire firma
(6 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)
ONRC transmite in sistem electronic in sistemul ANAF in timp real toate modificarile facute de catre o societate comerciala la ONRC.
ANAF insista sa completam declaratia 010 si o serie de copii dupa toate actele eliberate de ONRC(certificat constatator, certificat de inmatriculare , rezolutie tribunal, decizie interna modifcare ONRC) in cazul schimbarii denumirii unei societati comerciale, desi ei au access deja la noile date ale societatii respective in sistemul informatic ANAF.
E doar o formalitate inutila similara cu declaratia 050 care e necesara la schimbarea sediului firmei. Din moment ce cele doua institutii au deja bazele de date conectate in timp real nu vad sensul unui asemenea formular si a copiilor aferente cerute de ANAF.
Va rugam sa ne spuneti care este autoritatea statului responsabila : ANAF
Va rugam estimati durata medie necesara furnizarii datelor/indeplinirii procedurii : 2 sau 3 ore (completat formular, facut copii dupa acte,timp stat la coada la ghiseu plus timp preluare acte)
Care este natura functiei persoanei care depune documentului/indeplineste procedura (ex: jurist, contabil)? : Administrator, asociat unic , persona imputernicita,contabil
Aceasta sarcina necesita externalizare : Nu
Alte costuri suplimentare : costuri copiere acte
Simplificarea procedurii : eliminare| indicarea unei alte autoritati care detine aceleasi date
Aici puteti vedea cele mai populare propuneri.
Click AICI pentru a vizita noua platforma unde puteti trimite si dumneavoastra o o propunere pentru reducerea birocratiei, a costurilor sau pentru simplificarea actualelor proceduri!
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Declaratia Unica in 2024. Cum se completeaza D212 pentru venituri obtinute din dividendeLuna ianuarie 2013 obliga la o serie de declaratii fiscaleAtentie la Declaratia 394 pentru luna ianuarie 2012ANAF: Ordin referitor la formularul 301 - Decontul special de taxa pe valoarea adaugataSe actualizeaza procedura de inregistrare a acordurilor incheiate de angajatorii nerezidentiUltimele articole
Depunere Declaratia Unica 2025. ANAF actualizeaza formularul in conditile aparitiei OUG 156/2024Impozit special bunuri mobile si imobile. MONOGRAFIE contabilaContractul de inchiriere: Din 1 ianuarie 2025 se aplica modificari la inregistrarea contractelor (Ordinul 161/2025)Formulare ONRC: Cine poate semna si depune cereri de inmatriculare sau inregistrare la registrul comertuluiDepunere Declaratie Unica. Care este plafonul minim si valoarea de plata a CASS pentru 2024Articole similare
Nu se trece la impozitare progresiva a veniturilor din 2015. Poate din 2016O banca din Romania avertizeaza asupra riscurilor pe care le aduce majorarea salariilor din 2016Societatile de consultanta fiscala scapa de taxa pentru autorizare de functionareNoutati Legislatie Fiscala 20 - 24 aprilie 2009Pozitia CNIPMMR referitoare la alegerea presedintelui Consiliului Economic si SocialUltimele articole
Schimbari noi la Legea Contabilitatii 82/1991! Ce PROPUNERI aduc FinanteleCe modificari adopta Finantele in domeniul accizelor pentru combaterea evaziunii fiscaleCe se intampla cu stocul de marfa la inchiderea unei societati. Studii de caz utileCiolacu: Nu majoram taxe in 2025, iar impozitul pe proprietate va ramane acelasiCasare mijloace fixe. Reglementari cheie si studii de caz utileArticole similare
Pana pe 6 octombrie va incepe utilizarea platformei E-Facturare. Sistemul ramane OPTIONAL pentru firme5 lucruri esentiale de stiut despre sistemul e-TVASomajul Tehnic in 2022 va fi acordat pana pe 31 martie. Angajati care NU beneficiaza de ajutorBNR colaboreaza cu alte institutii ale statului pentru ca elevii sa studieze Educatia financiaraCamera Consultantilor Fiscali a stabilit data inscrierilor la examenul din 20 noiembrie 2020. Informatii utile pentru candidatiUltimele articole
Scapa de mersul la banca! Iata cum iti poti deschide cont curent pentru afacerea ta chiar de la birouProiect: ANAF introduce formularul 39X. Cine are obligatia sa il depunaMesaje false, transmise in numele ANAF! La ce sa fie atenti contribuabiliiParticularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele onlineFisa sintetica pe platitor. Cum o poti obtine si la ce servesteArticole similare
Persoane fizice care NU au depus Declaratia Unica in 2024. Cum trebuie sa procedeze in aceasta situatieAtentie: Declaratia 225 trebuie depusa pana pe 25 ianuarieANAF a publicat Ordinul nr. 777 privind restituirea CASProcedura de aplicare a amnistiei fiscale, modificata din nou prin Ordinul 6438/2024. Ce schimbari intra in vigoareScutire de TVA, conform Legii 88/2023 si HG 653/2023. Care este perioada in care se aplica prevederile Codului Fiscal?Ultimele articole
Situatii financiare anuale 2025. PDF-ul inteligent a fost actualizat pentru toate firmele, cu exceptia microentitatilorTaxa pe stalp 2025. Contribuabilii care au aceasta obligatie trebuie sa modifice vectorul fiscalSituatii financiare pentru 2024. Modificari importante aduse prin Ordinul 107/2025D205 in 2025. ANAF a modificat, prin Ordinul 102/2025, modelul formularului. Instructiuni de completareFacturile simplificate B2B si B2C vor trebui transmise in E-Factura incepand cu 2025Articole similare
Vom plati din acest an si taxa pe constructii speciale in facturile de energie?Cheltuieli cu salariile. Principiul conectarii cheltuielilor la venituriTrei intrebari lamuritoare privind acordarea reducerilor comerciale. Plata pretului in rate si implicatiile fiscaleMasuri fiscal-bugetare: Reducerea personalului bugetar, majorarea accizei pe tigari si taxa pe zaharul din bauturile racoritoare (proiect de ordonanta MFP)Ce trebuie sa stii cand cumperi un bun executat silit. 3 probleme cu care te poti intalniUltimele articole
Medic cu PFI? Ce cheltuieli poti deduce si ce obligatii fiscale aiSAF-T in 2025. Ce obligatii exista pe linie de stocuri si mijloace fixeActe necesare pentru infiintarea unui SRL: tot ce trebuie sa stiiCat poate costa serviciul de mentenanta pentru un sistem de detectie incendiu?Taxe PFA 2024. CASS de 10% intra la calculul plafonului de 6 salarii minime?Sfaturi de la experti
Reglarea erorilor contabile in contul 419 Clienti creditori
Intrebare: O societate nou preluata are in contul 419, la 31 decembrie 2024, un sold creditor cu minus. Din verificarea fisei de cont 419 reiese ca, in perioada 2020-2024, s-au stornat avansuri (sume foarte mari) care nu au existat in contul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Pierderi din creante. Tratament contabil si fiscal
Intrebare: In anul 2022 am primit de la Casa de Sanatate o adresa prin care am fost anuntati ca pentru recuperarea unei creante am depasit termenul de depunere a unor concedii medicale. Mentionez ca a fost o eroare umana si concediile nu au...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA