Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Trimiteti propunerea dvs. pentru mai putina birocratie si costuri reduse! S-a lansat noua platforma a Comisiei de taiat hartii

25-Feb-2016
3242

Costurile administrative, de la taxe pana la diferitele proceduri din mediul de afaceri in relatia cu autoritatile, au insumat in 2013 nu mai putin de 3 miliarde de euro. La jumatatea acestei saptamani a fost lansata platforma MaiSimplu.gov.ro unde oricine poate lansa o propunere de reducere a birocratiei, a costurilor, de eliminare a unor proceduri etc.

La 10 martie e anuntata prima data pentru evaluarea pregatita de Guvern pentru reclamatiile si propunerile trimise de cetateni pentru reducerea birocratiei.

"Comisia pentru taiat hartii" este responsabila cu analizarea acestor cereri si informatii colectate prin intermediul platformei lansate recent.

Am selectat mai jos unele dintre aceste propuneri trimise de cetateni in vederea simplificarii unor proceduri administrative in relatia cu autoritatile fiscale:


Propunere: Fisa 392 (si nu numai) depusa si pe hartie si in format electronic.

Va rugam sa ne spuneti care este autoritatea statului responsabila : ANAF
Va rugam estimati durata medie necesara furnizarii datelor/indeplinirii procedurii : 3 ore


Care este natura functiei persoanei care depune documentului/indeplineste procedura (ex: jurist, contabil)? : contabil
Aceasta sarcina necesita externalizare : Da
Alte costuri suplimentare : 10lei si timp pierdut
Simplificarea procedurii : raportare in format electronic


Propunere: Transmitere declaratii fiscale fara semnatura electronica

Pentru reducerea cheltuielilor legate de reinnoirea semnaturii electronice propun transmiterea tuturor declaratiilor fiscale dupa procedura care se aplica de catre Inspectia muncii in cazul registrului salariatilor, adica atribuirea unei parole fiecarei firme(in special micro si mici entitati) si care prin persoana responsabila sa faca aceasta operatiune.
Va multumim si multa stima

Va rugam sa ne spuneti care este autoritatea statului responsabila : ANAF
Va rugam estimati durata medie necesara furnizarii datelor/indeplinirii procedurii : cca 10 minute
Care este natura functiei persoanei care depune documentului/indeplineste procedura (ex: jurist, contabil)? : economist
Aceasta sarcina necesita externalizare : Nu
Simplificarea procedurii : raportare in format electronic

 

 

Reclamatie: ANAF solicita certificate constatatoare ONRC si caziere judiciare

(16 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)

ANAF trebuie sa comunice direct cu politia si onrc, contribuabilul nu are nevoie de aceste documente, ci ANAF

Va rugam sa ne spuneti care este autoritatea statului responsabila : ANAF cere
Va rugam estimati durata medie necesara furnizarii datelor/indeplinirii procedurii : Intarzierilor de cateva zile
Care este natura functiei persoanei care depune documentului/indeplineste procedura (ex: jurist, contabil)? : Administrator societate
Aceasta sarcina necesita externalizare : Nu
Simplificarea procedurii : eliminare

 

Propunere: Eliminare declaratie 010 ANAF si a copiilor xerox dupa actele eliberate de ONRC pentru schimbare denumire firma
(6 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)

ONRC transmite in sistem electronic in sistemul ANAF in timp real toate modificarile facute de catre o societate comerciala la ONRC.

ANAF insista sa completam declaratia 010 si o serie de copii dupa toate actele eliberate de ONRC(certificat constatator, certificat de inmatriculare , rezolutie tribunal, decizie interna modifcare ONRC) in cazul schimbarii denumirii unei societati comerciale, desi ei au access deja la noile date ale societatii respective in sistemul informatic ANAF.

E doar o formalitate inutila similara cu declaratia 050 care e necesara la schimbarea sediului firmei. Din moment ce cele doua institutii au deja bazele de date conectate in timp real nu vad sensul unui asemenea formular si a copiilor aferente cerute de ANAF.

Va rugam sa ne spuneti care este autoritatea statului responsabila : ANAF
Va rugam estimati durata medie necesara furnizarii datelor/indeplinirii procedurii : 2 sau 3 ore (completat formular, facut copii dupa acte,timp stat la coada la ghiseu plus timp preluare acte)
Care este natura functiei persoanei care depune documentului/indeplineste procedura (ex: jurist, contabil)? : Administrator, asociat unic , persona imputernicita,contabil
Aceasta sarcina necesita externalizare : Nu
Alte costuri suplimentare : costuri copiere acte
Simplificarea procedurii : eliminare| indicarea unei alte autoritati care detine aceleasi date


Aici puteti vedea cele mai populare propuneri.

Click AICI pentru a vizita noua platforma unde puteti trimite si dumneavoastra o o propunere pentru reducerea birocratiei, a costurilor sau pentru simplificarea actualelor proceduri!

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016