Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Trimiteti propunerea dvs. pentru mai putina birocratie si costuri reduse! S-a lansat noua platforma a Comisiei de taiat hartii

25-Feb-2016
1234

Costurile administrative, de la taxe pana la diferitele proceduri din mediul de afaceri in relatia cu autoritatile, au insumat in 2013 nu mai putin de 3 miliarde de euro. La jumatatea acestei saptamani a fost lansata platforma MaiSimplu.gov.ro unde oricine poate lansa o propunere de reducere a birocratiei, a costurilor, de eliminare a unor proceduri etc.

La 10 martie e anuntata prima data pentru evaluarea pregatita de Guvern pentru reclamatiile si propunerile trimise de cetateni pentru reducerea birocratiei.

"Comisia pentru taiat hartii" este responsabila cu analizarea acestor cereri si informatii colectate prin intermediul platformei lansate recent.

Am selectat mai jos unele dintre aceste propuneri trimise de cetateni in vederea simplificarii unor proceduri administrative in relatia cu autoritatile fiscale:


Propunere: Fisa 392 (si nu numai) depusa si pe hartie si in format electronic.

Va rugam sa ne spuneti care este autoritatea statului responsabila : ANAF

Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii

Va rugam estimati durata medie necesara furnizarii datelor/indeplinirii procedurii : 3 ore
Care este natura functiei persoanei care depune documentului/indeplineste procedura (ex: jurist, contabil)? : contabil
Aceasta sarcina necesita externalizare : Da
Alte costuri suplimentare : 10lei si timp pierdut
Simplificarea procedurii : raportare in format electronic


Propunere: Transmitere declaratii fiscale fara semnatura electronica

Pentru reducerea cheltuielilor legate de reinnoirea semnaturii electronice propun transmiterea tuturor declaratiilor fiscale dupa procedura care se aplica de catre Inspectia muncii in cazul registrului salariatilor, adica atribuirea unei parole fiecarei firme(in special micro si mici entitati) si care prin persoana responsabila sa faca aceasta operatiune.
Va multumim si multa stima

Va rugam sa ne spuneti care este autoritatea statului responsabila : ANAF
Va rugam estimati durata medie necesara furnizarii datelor/indeplinirii procedurii : cca 10 minute
Care este natura functiei persoanei care depune documentului/indeplineste procedura (ex: jurist, contabil)? : economist
Aceasta sarcina necesita externalizare : Nu
Simplificarea procedurii : raportare in format electronic

 

 

Reclamatie: ANAF solicita certificate constatatoare ONRC si caziere judiciare

(16 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)

ANAF trebuie sa comunice direct cu politia si onrc, contribuabilul nu are nevoie de aceste documente, ci ANAF

Va rugam sa ne spuneti care este autoritatea statului responsabila : ANAF cere
Va rugam estimati durata medie necesara furnizarii datelor/indeplinirii procedurii : Intarzierilor de cateva zile
Care este natura functiei persoanei care depune documentului/indeplineste procedura (ex: jurist, contabil)? : Administrator societate
Aceasta sarcina necesita externalizare : Nu
Simplificarea procedurii : eliminare

 

Propunere: Eliminare declaratie 010 ANAF si a copiilor xerox dupa actele eliberate de ONRC pentru schimbare denumire firma
(6 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)

ONRC transmite in sistem electronic in sistemul ANAF in timp real toate modificarile facute de catre o societate comerciala la ONRC.

ANAF insista sa completam declaratia 010 si o serie de copii dupa toate actele eliberate de ONRC(certificat constatator, certificat de inmatriculare , rezolutie tribunal, decizie interna modifcare ONRC) in cazul schimbarii denumirii unei societati comerciale, desi ei au access deja la noile date ale societatii respective in sistemul informatic ANAF.

E doar o formalitate inutila similara cu declaratia 050 care e necesara la schimbarea sediului firmei. Din moment ce cele doua institutii au deja bazele de date conectate in timp real nu vad sensul unui asemenea formular si a copiilor aferente cerute de ANAF.

Va rugam sa ne spuneti care este autoritatea statului responsabila : ANAF
Va rugam estimati durata medie necesara furnizarii datelor/indeplinirii procedurii : 2 sau 3 ore (completat formular, facut copii dupa acte,timp stat la coada la ghiseu plus timp preluare acte)
Care este natura functiei persoanei care depune documentului/indeplineste procedura (ex: jurist, contabil)? : Administrator, asociat unic , persona imputernicita,contabil
Aceasta sarcina necesita externalizare : Nu
Alte costuri suplimentare : costuri copiere acte
Simplificarea procedurii : eliminare| indicarea unei alte autoritati care detine aceleasi date


Aici puteti vedea cele mai populare propuneri.

Click AICI pentru a vizita noua platforma unde puteti trimite si dumneavoastra o o propunere pentru reducerea birocratiei, a costurilor sau pentru simplificarea actualelor proceduri!

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Trimiteti propunerea dvs. pentru mai putina birocratie si costuri reduse! S-a lansat noua platforma a Comisiei de taiat hartii":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Guvernul va schimba impozitarea PFA si plata CAS! Vine si cu nou proiect pentru Codul penal
    • Guvernul continua programul de aplicare a unor masuri care vizeaza taxele si impozitele din Romania. Daca unele taxe se reduc (precum conditia unui capital minim social de 200 lei la infiintarea unei firme, reducerea impozitului pe venit de la 16% la 10%), exista si masuri care impoziteaza suplimentar veniturile bugetare. Cititi si ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani! Ar urma astfel sa se elimine impozitul pe dividende, dar sa se reduca si cota...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani
    • In urma unor intalniri cu premierul Grindeanu si oficiali ANAF, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat mai multe masuri care vizeaza, pe de o parte, o mai buna relatie intre autoritatile fiscale si contribuabil si, pe de alta parte, cresterea colectarilor de taxe la bugetul de stat. In perioada urmatoare, ANAF ar putea incepe sa trimita decizii de plata pentru asigurarile de sanatate neachitate in ultimii patru ani tot din lipsa de eficienta in comunicare intre mai multe institutii...» citeste mai departe aici

  • Cum se impoziteaza in 2017 bunurile sau serviciile acordate gratuit asociatilor
    • Pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit cheltuielile facute in favoarea actionarilor sau asociatilor, altele decat cele generate de plati pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la pretul de piata pentru aceste bunuri sau servicii, sunt cheltuieli nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Printre altele, sunt considerate cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau asociatilor: - bunurile, marfurile si serviciile acordate actionarilor sau...» citeste mai departe aici

  • Anulare repartizare profit si impozit dividende. Procedura explicata in detaliu
    • Procedura de mai jos, de natura juridica si de guvernanta corporativa, este explicata in detaliu prin cele de mai jos, cu privire la anularea repartizarii profitului: Avem astfel urmatoarele date date: "In anul 2015 o societate a repartizat la dividende suma de 75.000 lei din profitul anului 2014. Dividendele nu au fost ridicate si nu s-a declarat si platit impozitul pana la 25 ianuarie 2016. In anul 2016 societatea repartizeaza din nou la dividende suma de 130.000 lei din profitul anului 2015...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 20-16 martie 2017
    • Va tinem la curent cu noutatile publicate de ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili. Noile acte normative sunt incluse perioada 20-16 martie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.43/2013 privind unele masuri pentru dezvoltarea si sustinerea fermelor de familie si facilitarea accesului la finantare al fermierilor, pentru completarea art. 51 din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea...» citeste mai departe aici

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.