Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Opinia CF cu privire la proiectul privind politica de acoperire a riscurilor aferente investitiilor romanesti in strainatate

11-Mai-2016
473

Redam mai jos opinia Consiliului fiscal cu privire la proiectul Guvernului Romaniei privind "Politica de acoperire de catre statul roman a riscurilor aferente investitiilor romanesti in strainatate si exporturilor spre noi piete de destinatie din afara Uniunii Europene".

Consiliul fiscal a primit in data de 18.04.2016 de la Ministerul Finantelor Publice (MFP) adresa nr. 539238/11.04.2016 prin care i se solicita, in baza art. 53 alin. (2) al Legii Responsabilitatii Fiscal-Bugetare nr. 69/2010 republicata (LRFB), opinia si avizul asupra proiectului Guvernului Romaniei privind "Politica de acoperire de catre statul roman a riscurilor aferente investitiilor romanesti in strainatate si exporturilor spre noi piete de destinatie din afara Uniunii Europene". Proiectul este insotit si de estimarea efectuata de catre Eximbank S.A. a impactului direct asupra deficitului bugetar incumbat de aplicarea propunerii de proiect.

Potrivit articolului de lege mai sus mentionat, printre atributiile Consiliului fiscal se numara "analiza si elaborarea de opinii si recomandari, atat inainte de aprobarea de catre Guvern, cat si inainte de transmiterea catre Parlament, asupra legilor bugetare anuale, a rectificarilor bugetare, precum si asupra altor initiative legislative care pot avea un impact asupra volumului cheltuielilor bugetare, precum si evaluarea conformitatii acestora cu principiile si regulile fiscale prevazute de prezenta lege", proiectul de fata incadrandu-se in categoria initiativelor legislative cu posibil impact asupra cheltuielilor bugetare.

In esenta, proiectul are in vedere utilizarea mai eficienta a cadrului institutional prevazut in Legea nr. 96/2000 republicata privind activitatea EximBank in numele si in contul statului, prin intensificarea rolului EximBank de institutie de tip ECA (engl. Export Credit Agency). Astfel, se are in vedere sprijinirea exportatorilor care identifica oportunitati de export in zone extracomunitare in care riscurile sunt foarte ridicate si pentru care acestia nu pot gasi solutii de protejare pe piata privata a asigurarilor, prin oferirea de polite de asigurare a riscului de credit, prin care statul preia riscurile comerciale si politice ale acestor exporturi, astfel incat respectivele oportunitati sa se realizeze.

Propunerea de proiect este insotita si de o evaluare a impactului asupra deficitului bugetar realizata de EximBank, potrivit careia in scenariul pesimist, ar putea rezulta un impact negativ asupra deficitului bugetar de 1,85 mil. lei in anul 2016, 5,99 mil. lei in anul 2017 si respectiv 6,91 mil. lei in anul 2017, in timp ce in scenariul optimist impactul ar putea fi chiar unul favorabil, respectiv de 1,18 mil. lei in anul 2016, 1,8 mil. lei in anul 2017 si 3,09 mil. lei in anul 2017.

In ceea ce priveste oportunitatea proiectului legislativ, Consiliul fiscal nu are atributii in a se pronunta, in conditiile in care stabilirea modalitatilor de sprijinire a activitatilor de export reprezinta apanajul Guvernului sau al altor institutii. in ceea ce priveste conformitatea cu principiile si regulile fiscale prevazute de LRFB, Consiliul fiscal apreciaza ca, sub rezerva validitatii ipotezelor folosite, asupra carora nu ne putem pronunta, propunerea de proiect incumba, in scenariul pesimist, cheltuieli bugetare reduse, considerate in ansamblul bugetului general consolidat, a caror majorare poate fi usor acomodata prin reducerea altor categorii de cheltuieli astfel incat tintele bugetare si regulile statuate de LRFB sa fie respectate in continuare.

In ceea ce priveste acordarea avizului asupra propunerii de proiect, Consiliul fiscal apreciaza ca aceasta nu se incadreaza in situatiile prevazute de LRFB care impun emiterea acestuia, limitandu-se la a aprecia conformitatea cu regulile si principiile bugetare statuate de LRFB.

Opiniile si recomandarile formulate mai sus de Consiliul fiscal au fost aprobate de Presedintele Consiliului fiscal, conform prevederilor art. 56, alin. (2), lit. d) din Legea nr. 69/2010 republicata, in urma insusirii acestora de catre membrii Consiliului, prin vot, in sedinta din data de 27 aprilie 2016.

Sursa: Consiliul Fiscal

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Opinia CF cu privire la proiectul privind politica de acoperire a riscurilor aferente investitiilor romanesti in strainatate":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • AMEF: Retur marfa. Obligativitatea utilizarii bonurilor de retur
    • In general, anumite magazine utilizeaza tipizate bonuri de retur pentru schimbul de produse sau pentru returul produselor. In aceasta situatie, unul dintre specialistii nostri ne va explica daca este obligatorie utilizarea bonurilor de retur si care este cadrul legislativ care reglementeaza acest lucru. Un operator economic a apelat la sfatul specialistului, marturisind ca in cazul in care utilizarea acestor documente nu este impusa de lege, doreste sa renunte la intocmirea lor pentru a...» citeste mai departe aici

  • Presedintele CNIPMMR: Niciodata salariul minim nu s-a marit cu 2 luni inainte de finalul anului
    • Pentru ca Guvernul nu mai are bani, transferul responsabilitatii si al costurilor este trecut in contul mediului privat, printr-o decizie nemaintalnita: aceea de marire a salariului minim la final de an, sustine presedintele Consiliului National pentru Intreprinderi Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Intr-o declaratie oferita Agerpres, presedintele CNIPMMR a vorbit despre intentia Guvernului de a majora salariul minim inainte de inceputul anului viitor....» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor propune reducerea termenului de prescriptie a datoriilor fiscale la 2 ani!
    • Ministrul de Finante ia in calcul posibilitatea reducerii perioadei de prescriptie a datoriilor fiscale, Eugen Teodorovici anuntand ca va face o propunere astfel incat termenul sa scada de la 5 ani, la 2 ani. "ANAF avea multe alte lucruri de facut pana sa ajunga la acest tip de actiune. Ieri (vineri, n.r.) vorbeam cu vicepresedintele de la ANAF, care a pastorit aceasta situatie si care era convins de faptul ca este o masura foarte buna. Atunci mi-a venit si ideea de a propune o modificare...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor, despre posibila inghetare a salariilor: Este o varianta trimisa Comisiei Europene
    • Ministrul Finantelor a anuntat ca documentul prezentat de senatorul PNL, Florin Citu, privind o posibila inghetare a salariilor bugetare, este unul public trimis Comisiei Europene, si reprezinta un document de lucru. "Este un document trimis Comisiei Europene. Domnul senator n-a facut altceva decat sa preia un document public si sa-l puna pe pagina proprie de Facebook. Este un document de lucru, sa spunem asa, o posibila varianta trimisa Comisiei Europene, pentru ca acesta este modul in care...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016