Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sinteza modificari OANAF nr. 714 din 2012 privind inregistrare fiscala din oficiu

28-Aug-2012
3364
Actul normativ adopta procedura inregistrarii fiscale din oficiu pentru un contribuabil ce nu respecta obligatia de inregistrare.

Inregistrarea din oficiu se realizeaza in urmatoarele doua situatii:

a) ca urmare a constatarilor proprii, realizate de organul fiscal, competent in gestionarea si administrarea contribuabilului;
b) ca urmare a solicitarii unei alte autoritati, ce administreaza creante fiscale.

Procedura adopta si modul de notificare a contribuabilului pentru ca acesta sa analizeze situatia in fapt si sa se inregistreze fiscal, daca legislatia impune acest lucru.

Cui este opozabila procedura?

Procedura se aplica urmatoarelor categorii de contribuabili:
- persoane juridice;
- persoane fizice, ce au obligatia inregistrarii (in general, desfasoara activitati intr-o forma organizata/profesionala);
- asocieri fara personalitate juridica, ce au obligatia inregistrarii (in general cele efectuate intre/cu persoane nerezidente);
- sedii secundare, platitoare de impozitul pe venitul din salarii.

Procedura nu se aplica persoanelor fizice, evidentiate pe baza codului numeric personal, ce realizeaza venituri.

Cum se desfasoara efectiv inregistrarea din oficiu?

Autoritatile fiscale analizeaza prin compartimentul de specialitate datele pe care le detin, fie din situatii proprii, fie cele comunicate de alte autoritati.

Daca in urma acestor analize rezulta ca se necesita inregistrarea fiscala a contribuabilului, pentru ca a fost identificat un subiect de drept fiscal, acesta va fi notificat, printr-una din procedurile adoptate de art. 44 din Codul de procedura fiscala.

Notificarea va preciza temeiul normativ si termenul in care contribuabilul notificat trebuie sa se conformeze procedurii legale si sa se inregistreze fiscal.

In urma notificarii contribuabilului, pot fi 3 situatii:

A) Contribuabilul constata ca trebuia sa se inregistreze fiscal si indeplineste procedura de inregistrare.

in acest caz, este sanctionat contraventional pentru nerespectarea termenelor de inregistrare.

B) Contribuabilul notificat, constata ca situatia proprie nu il obliga la inregistrarea fiscala.

in acest caz, prezinta autoritatii fiscale opinia sa si documentele necesare scutirii la inregistrare.
Daca situatia in fapt nu impune inregistrarea fiscala, autoritatea fiscala suspenda inregistrarea
din oficiu si arhiveaza documentatia detinuta.

C) Contribuabilul nu se conformeaza notificarii:

In acest caz, autoritatea fiscala continua procedura inregistrarii si emite decizia de inregistrare
fiscala din oficiu pentru acest contribuabil. Decizia de inregistrare fiscala se comunica contribuabilului printr-una din procedurile stabilite de art. 44 din Codul de procedura fiscala. in termen de 2 zile de la emiterea deciziei de inregistrare fiscala se va emite si certificatul de inregistrare fiscala.

Odata cu inregistrarea fiscala se va aplica si sanctiunea pentru nerespectarea termenelor de inregistrare fiscala.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016