Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Socol: Vom avea o lege a falimentului personal

25-Iun-2013
3191
Vom avea o lege a falimentului personal, dar aceasta ar putea intra in aplicare numai duca ce se vor analiza cu foarte mare atentie efectele pe care legea le va crea in societate, a declarat Cristian Socol, consilier economic al premierului Guvernului Romaniei.

"Legea falimentului personal se va aplica dupa ce se va face analiza efectelor pe care aceasta le creeaza in societate asupra sistemului bancar, asupra persoanelor fizice si asa mai departe. Cand se va face analiza de impact cost/beneficiu, se va stabili foarte clar daca merita sa fie introdusa sau nu se va aplica. Asa cum s-a intamplat si cu legea insolventei la autoritatile locale: s-au pus in balanta costurile, s-au pus in balanta beneficiile, s-a observat ca reprezinta o cale de reducere a arieratelor la nivel local, foarte simplu s-a aplicat", a explicat Cristian Socol, citat de Agerpres.

In momentul de fata, o astfel de lege se afla in analiza, dar inca nu exista prea multe detalii despre forma ei. Potrivit proiectului de lege privind insolventa persoanelor fizice, care se afla in dezbatere in Parlament, procedura insolventei are ca scop acoperirea creantelor contra debitorului, iar in caz de faliment personal, bunurile debitorului vor fi lichidate in vederea acoperirii datoriilor sale.

Procedura de insolventa precum si celelalte procese si proceduri aferente sunt in competenta teritoriala a tribunalului in raza teritoriala a caruia isi are locuinta statornica, domiciliul sau resedinta debitorul.

Recent, o serie de parlamentari din opozitie, voiau sa treaca o lege a falimentului personal, dar cu serioase dezavantaje pentru cel care dorea sa deschida aceasta procedura. Astfel cel care era gasit falimentar de catre autoritati ar fi urmat sa aiba trecut in cazier, mentiunea de "Falit". In cazul in care debitorul nu a comis infractiunile de bancruta simpla ori frauduloasa sau de gestiune frauduloasa, acesta poate cere stergerea mentiunii de „falit” din cazierul judiciar:


- Dupa trei ani, daca, in procedura de faliment, debitul a fost acoperit in proportie de cel putin 75 la suta sau debitele neacoperite nu depasesc mai mult de 10.000 de euro (echivalent in cursul BNR de la data inchiderii procedurii).

- Dupa cinci ani, in cazul in care debitul a fost acoperit in proportie de 50 la suta sau daca debitele neacoperite nu depasesc echivalentul a 20.000 de euro si debitorul falit nu a facut vreuna dintre infractiunile mentionate mai sus.

- Dupa sapte ani de la inchiderea procedurii de faliment debitorul poate cere stergerea mentiunii de "falit" din cazier, se mentiona in textul de lege al celor de la PDL si Forta Civica. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici