Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Stabilirea impozitului minim

27-Apr-2010
4527

Intrebari:

S-a incheiat trimestrul 1 pt 2010 si la inchiderea lunii martie trebuie sa calculam, sa declaram si sa platim pana pe 26.04.10 impozitul pe profit.

1- daca impozitul minim a ramas in vigoare grila de impozitare anuntata anul trecut? Atasez mai jos grila care o stiu eu:

Cifra de afaceri (CA)

Impozit 2009

Impozit 2010

0 - 52.000 lei (12.000 euro)

1.467 lei (341 euro)

2.200 lei (500 euro)

52.001 - 215.000 lei (50.000 euro)

2.867 lei

4.300 lei (1.000 euro)

215.001 - 430.000 lei (100.000 euro)

4.333 lei

6.500 lei

430.001 - 4,3 mil. lei (1 mil. euro)

5.733 lei

8.600 lei

4.3 mil. lei - 21.5 mil. lei (5 mil. euro)

7.333 lei

11.000 lei

21.5 mil. lei - 129 mil. lei (30 mil. euro)

14.667 lei

22.000 lei

> 129 mil. lei

28.667 lei

43.000 lei

2- daca a ramas in vigoare acest impozit minim se ia in calcul in acest an cifra de afaceri realizata in anul 2009, nu?

3- care sunt exceptiile la plata acestui impozit?

Solutie oferita de Serviciul de Consultanta al

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili

Pentru a beneficia de consultabta click aici

Raspunsuri:

1 . Grila valabila pentru stabilirea impozitului minim este aceeasi cu cea de anul trecut.

 

Venituri totale anuale (lei)

Impozit minim anual (lei)

0 ? 52.000

2.200

52.001 ? 215.000

4.300

215.001 ? 430.000

6.500

430.001 ? 4.300.000

8.600

4.300.001 ? 21.500.000

11.000

21.500.001 ? 129.000.000

22.000

Peste 129.000.001

43.000

2 . Potrivit prevederilor art. 18 alin. (4) din Cod Fiscal, p entru incadrarea in transa de venituri totale prevazuta la alin. (3), se iau in calcul veniturile totale, obtinute din orice sursa, inregistrate la data de 31 decembrie a anului precedent, din care se scad:

a) veniturile din variatia stocurilor;

b) veniturile din productia de imobilizari corporale si necorporale;

c) veniturile din exploatare, reprezent?nd cota-parte a subventiilor guvernamentale si a altor resurse pentru finantarea investitiilor;

d) veniturile din reducerea sau anularea provizioanelor pentru care nu s-a acordat deducere, conform reglementarilor legale;

e) veniturile rezultate din anularea datoriilor si a majorarilor datorate bugetului statului, care nu au fost cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil, conform reglementarilor legale;

f) veniturile realizate din despagubiri de la societatile de asigurare;

g) veniturile prevazute la art. 20 lit. d).

Asadar, la 2010, vom avea in vedere veniturile totale (ajustate conform celor de mai sus) inregistrate de contribuabil in anul 2009.

3 . Nu datoreaza impozit minim urmatoarele categorii de contribuabili:

? societatile aflate in inactivitate temporara inscrisa in registrul comertului, conform prevederilor art. 237 din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale.

*in situatia in care contribuabilii intra in inactivitate temporara in cursul anului, prevederile referitoare la obligatia de a plati impozit minim se aplica pentru perioada cuprinsa intre inceputul anului si data c?nd societatea inregistreaza la oficiul registrului comertului cererea de inscriere de mentiuni.

* daca perioada de inactivitate temporara inceteaza in cursul anului, contribuabilii datoreaza impozit minim de la data incetarii inactivitatii temporare, corespunzator cu perioada din an ramasa p?na la 31 decembrie;

* societatile care la data de 1 mai 2009 se aflau in inactivitate temporara si aceasta inceteaza in cursul anului 2009, pentru perioada aferenta de la incetarea inactivitatii p?na la 31 decembrie 2009;

* contribuabilii infiintati in cursul anului, pentru anul in care se inregistreaza la oficiul registrului comertului, insa acestia sunt obligati la determinarea impozitului pe profit potrivit prevederilor titlului II ?Impozitul pe profit? din Codul fiscal.

Nu sunt scutiti contribuabilii care se infiinteaza in cursul anului ca urmare a operatiunilor de reorganizare (fuziune, divizare etc.), dator?nd impozit minim de la data inregistrarii la oficiul registrului comertului.

Contribuabilii care nu se regasesc in cele doua exceptii mentionate mai sus, vor avea in vedere si impozitul minim la determinarea impozitului datorat.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MONOGRAFIE CONTABILA] Garantie participare licitatie si reglementari cheie

    • Garantia de participare la licitatie reprezinta un instrument financiar utilizat pentru a proteja autoritatea contractanta impotriva unui comportament neloial al ofertantilor in cadrul procedurilor de achizitii publice. Aceasta nu constituie o livrare de bunuri sau prestare de servicii si, prin urmare, nu intra in sfera de aplicare a TVA. Reglementarile fiscale si contabile stabilesc tratamente clare privind evidenta si deductibilitatea acestor sume. In continuarea articolului vom vedea...» citeste mai departe aici

  • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o livrare intracomunitara pentru aplicarea scutirii de TVA

    • Livrarea intracomunitara se refera la vanzarea de bunuri efectuata intre doua firme inregistrate in scopuri de TVA din state membre UE, in care bunurile sunt transportate dintr-un stat membru in altul. In anumite conditii reglementate strict de legislatia fiscala, aceasta operatiune poate fi scutita de TVA in tara de origine, urmand ca TVA sa fie colectata de cumparator in tara sa prin mecanismul taxarii inverse. In acest articol vom analiza ce conditii trebuie sa indeplineasca o livrare...» citeste mai departe aici

  • RO e-Transport in 2025. Declararea transporturilor NU se face pe detalii comerciale

    • Sistemul RO e-Transport se aplica transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal si are ca scop monitorizarea acestora pentru combaterea evaziunii. Este important ca operatorii economici sa inteleaga corect modul de declarare, datele obligatorii si cerintele legale, pentru a asigura conformitatea si evitarea sanctiunilor. Avem aceasta situatie. In cazul in care pe factura fiscala avem bunuri care au acelasi cod NC, insa sunt produse diferite, de exemplu fire de tesatura care au cod NC 55109000...» citeste mai departe aici

  • SAF-T si D406. Termenul de depunere este 30 septembrie sau 1 octombrie pentru luna august 2025?

    • Declaratia 406 (SAF-T) reprezinta un instrument esential in digitalizarea controlului fiscal din Romania. Aceasta implica raportarea electronica a datelor contabile catre ANAF, in functie de perioada fiscala aplicabila contribuabilului. Termenele de depunere variaza in functie de frecventa raportarii TVA si de categoria contribuabilului. In acest articol clarificam cand trebuie transmisa D406 pentru luna august 2025 si ce trebuie sa stie contribuabilii despre aceasta obligatie. In acest context,...» citeste mai departe aici

  • Garantie SGR in 2025. Ce trebuie sa stiti despre raportarea in D300 si codificarea SAF-T

    • De ceva timp, sistemul garantiei SGR (Sistemul de Garantie-Returnare) a devenit obligatoriu in Romania, generand o serie de intrebari privind tratamentul fiscal al acestor sume, in special in legatura cu TVA. in practica, contribuabilii se confrunta cu dileme privind declararea garantiei in decontul de TVA (D300), atat pe partea de achizitii, cat si pe partea de livrari. In continuarea articolului vom clarifica daca si cum trebuie raportata aceasta garantie, inclusiv in corelatie cu fisierul...» citeste mai departe aici

  • Bon fiscal fara cod QR. Poate fi deductibil dupa data de 1 septembrie 2025?

    • Incepand cu 1 septembrie 2025, obligatia includerii codului QR pe bonurile fiscale a reintrat in vigoare, conform modificarilor aduse de OUG nr. 69/2024 si OUG nr. 125/2024. In ciuda acestui fapt, normele tehnice necesare aplicarii practice a prevederii lipsesc, generand incertitudini pentru contribuabili. In acest context, apar intrebari legate de deductibilitatea TVA-ului si a cheltuielilor pe baza bonurilor fiscale fara cod QR. Avem acest caz concret. Societatea achizitioneaza un top de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016