Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Strategiile si programele de tip scale-up, educatia si finantarea. Teme de discutie la reuniunea SME Envoy, Bruxelles

07-Oct-2016
2017

Strategiile si programele de tip Scale Up, educatia si finantarea sunt printre cele mai importante teme de dezbatere pentru antreprenori, au declarat ambasadorii IMM-urilor la reuniunea SME Envoy, desfasurata la Bruxelles, Belgia, in perioada 6-7 octombrie.

Romania a fost reprezentata la eveniment de catre Claudiu Vrinceanu, secretar de stat in cadrul Ministerului Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri, care a sustinut ideea lansarii de programe de tip scale-up care sa sprijine investitiile companiilor mici si medii, dar a vorbit si despre importanta educatiei antreprenoriale in scoli.

"Strategiile si programele de tip "scale-up", adica acele proiecte care sustin cresterea rapida si sanatoasa a IMM-urilor trebuie sa aiba patru obiective: sa stimuleze dezvoltarea fiecarei companii in directia dorita de management, sa creeze jucatori noi, sa imbunatateasca calitatea produselor si serviciilor din ecosistem si sa intareasca relatiile dintre companii care activeaza in sectoare diferite ale economiei. Aceasta este viziunea UE pentru programele de tip "scale-up", iar noi o vom incorpora in strategia economica <>", a declarat Claudiu Vrinceanu.

Secretarul de stat a oferit ca exemplu schema multianuala de ajutor de stat "Scale Up", pe care Guvernul o pregateste pentru sustinerea investitiilor IMM-urilor. Programul se va desfasura in perioada 2017-2020 si are o valoare totala de 900 de milioane de lei (200 de milioane de euro). Ajutorul de stat va fi oferit IMM-urilor pentru realizarea de investitii intre 1 si 5 milioane de euro.

De asemenea, Claudiu Vrinceanu a vorbit despre importanta dezvoltarii competentelor antreprenoriale in randul elevilor si studentilor.

"Trebuie sa le vorbim copiilor si tinerilor despre ce inseamna sa dezvolti o afacere, ce inseamna succesul in business, dar mai ales esecul. Anul acesta am dezvoltat un program care se numeste "Primul meu business plan", un proiect pe care il implementam in cele mai importante universitati din Romania. Mai exact, am chemat oameni din business alaturi de specialisti din Guvern pentru a le arata studentilor cum sa faca un plan de afaceri. Iar acest proiect, initiat ca o serie de workshop-uri, a devenit curs pentru studentii Academiei de Studii Economice din Bucuresti. Cred ca doar prin educatie putem creste dorinta tinerilor de a-si lansa propria afacere", a mai spus oficialul MECRMA.

Reuniunea a fost prezidata de catre El?bieta Bie?kowska - Comisar pentru Piata Interna, Industrie, Antreprenoriat si IMM.

Reteaua Ambasadorilor IMM (SME Envoy) promoveaza interesele IMM-urilor in cadrul organismelor guvernamentale, inclusiv la nivel local si urmareste integrarea principiului "Think Small First" in toate politicile si propunerile de reglementare, actioneaza ca interfata intre Comisia Europeana si factorii de decizie la nivel national in vederea implementarii prevederilor Small Business Act (SBA) si contribuie la evaluarea si raportarea actiunilor intreprinse in vederea implementarii SBA in statele membre.



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici