Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Deductibilitatea cheltuielilor cu autoturismele

17-Iul-2009
3635

Intrebare:

La firma la care lucrez activitatea principala este televiziune prin cablu si am mai multe puncte de lucru iar fiecare punct de lucru are cate o masina pentru interventii . -exista 2 asociati care sunt si directori cf contractului de munca si au fiecare cate o masina.

Ce fac din punct de vedere al TVA si al cheltuielilor pentru calculul profitului impozabil pt masinile de la punctele de lucru? Dar cu reparatii, service, piese auto?

Solutie acordata in luna iunie de catre
Serviciul de Consultanta Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 2009

Raspuns:

Prin normele de aplicare ale O.U.G. nr. 34/2009 aprobate prin H.G. nr. 488 din 28 aprilie 2009 publicate in M.Of. nr. 286 din 30 aprilie 2009, la punctul 45^1 alineatul (1) litera a), vehiculele utilizate exclusiv pentru interventie sunt definite drept vehicule care pot fi inzestrate sau nu cu echipamente tehnice specifice si sunt destinate deservirii personalului specializat pentru deplasarea in actiuni de interventie.

Pentru a face dovada ca fiecare vehicul din patrimoniul firmei dvs. este distribuit unui punct de lucru doar pentru interventiile care se efectueaza in cadrul activitatii economice desfasurate in baza obiectului specific de activitate, trebuie sa existe o decizie a conducatorului firmei dvs. emisa in acest sens.

Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii

De asemenea, inca o dovada a faptului ca astfel de vehicule sunt utilizate pentru interventii, este completarea fisei postului fiecarui salariat cu astfel de atributii. Astfel de atributii trebuie de asemenea inserate in Regulamentul de ordine si functionare interioara a firmei dvs. (R.O.F.I.). Numai in astfel de conditii cheltuiala aferenta combustibilului se considera deductibila d.p.d.v. fiscal la determinarea profitului impozabil. In aceleasi conditii se deduce integral si suma TVA inscrisa in documentele fiscale de aprovizionare cu combustibil.

Pentru justificarea consumului de combustibil aferent actiunilor de interventie in caz de avarie sau defectiuni majore, trebuie sa fiti in posesia urmatoarelor documente justificative:

 bonul fiscal emis la vanzarea carburantilor auto. Acesta este un document justificativ de exercitare a dreptului de deducere a TVA, dar si de inregistrare a cheltuielilor de exploatare cu combustibilul. Deci acest document are un caracter fiscal.

Exercitarea dreptului de deducere a TVA pe baza bonurilor emise de casele de marcat electronice fiscale se face sub rezerva indeplinirii urmatoarelor conditii cumulative:

 bonul fiscal sa fie stampilat de catre firma de comercializare a combustibilului;
 bonul fiscal sa cuprinda informatii referitoare la denumirea cumparatorului si numarul de inmatriculare a autovehiculului;
 combustibilul sa fie utilizat pentru vehiculele exceptate de la limitarea dreptului de deducere a TVA si a cheltuielilor de exploatare.

 ordinul de deplasare. Este un document financiar-contabil reglementat prin

O.M.E.F. nr. 3512 din 27 noiembrie 2008 care se intocmeste in urmatoarele scopuri:

- exprimarea dispozitiei conducatorului firmei catre persoana delegata sa efectueze deplasarea;
- document pentru decontarea de catre titularul de avans a cheltuielilor efectuate;
- document pentru stabilirea diferentelor de primit sau de restituit de titularul de avans;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate;
- document pentru justificarea avansurilor acordate in vederea procurarii de valori materiale cu plata in numerar.

 raport de activitate. Acest document nu este reglementat printr-un act normativ, dar se utilizeaza de catre fiecare societate pentru pontajul zilnic al salariatilor si pentru evidenta activitatii zilnice desfasurate de acestia. Dintr-un astfel de raport se poate constata deplasarea angajatilor la diverse interventii.

 avizul de insotire si documentul de transport al bunurilor. Astfel de documente se intocmesc in situatia in care este necesara instalarea unui echipament in cadrul unei actiuni de interventie . Un astfel de document trebuie sa se afle la bordul autovehiculului rutier si sa insoteasca bunul pe toata durata derularii transportului. Acest document se anexeaza la ordinul de serviciu impreuna cu raportul de activitate.

In situatia in care nu se face dovada utilizarii de catre salariati a vehiculelor respective pentru actiuni de interventie, cheltuiala aferenta combustibilului este nedeductibila d.p.d.v. fiscal la determinarea profitului impozabil asa cum este reglementata prin articolul 24 alineatul 4 litera t).

In astfel de situatii se considera ca vehiculele respective sunt utilizate exclusiv pentru transportul de persoane. Din acest motiv, se limiteaza si dreptul de deducere a TVA aferenta combustibilului utilizat.

Cheltuielile cu piesele de schimb, reparatiile efectuate si alte servicii de intretinere ale vehiculelor cu capacitate maxima de 3.500 kg, si cel mult noua locuri pe scaune se considera deductibile la determinarea profitului impozabil chiar daca acestea sunt destinate exclusiv transportului de persoane, dar in scopul activitatii economice pentru care a fost autorizata firma dvs.

Prin O.U.G. nr. 34/2009 nu au fost limitate cheltuielile de reparatii si piese de schimb aferente vehiculelor utilizate de angajati in scopul desfasurarii activitatii economice. Astfel de cheltuieli au fost limitate doar pentru directori si administratori.

Articol adaugat in 17 iunie 2009

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat n limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Deductibilitatea cheltuielilor cu autoturismele":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (5)

13-Feb-2013

opiPOi ixapudwnevtj

13-Feb-2013

DNMUNI , [url=http://lzmyphczzcyu.com/]lzmyphczzcyu[/url], [link=http://xkiwlrlzazsp.com/]xkiwlrlzazsp[/link], http://flprhrmowpqc.com/

11-Feb-2013

z7xGpS taogbuyvluws

11-Feb-2013

AxaSia gzujqkdmaazg

10-Feb-2013

The spending frzeee is a joke. The Obama administration has been increasing spending for the things that they are going to frzeee. If they really wanted to get serious cutting spending they would have done it now. You should not expect them to get serious about the budget. We had about a 1.4 trillion dollar deficit in 2009. I know a lot of our economic problems are due to the Bush administration, but President Obama has made our problems worse.





Subiectele saptamanii

  • Guvernul va schimba impozitarea PFA si plata CAS! Vine si cu nou proiect pentru Codul penal
    • Guvernul continua programul de aplicare a unor masuri care vizeaza taxele si impozitele din Romania. Daca unele taxe se reduc (precum conditia unui capital minim social de 200 lei la infiintarea unei firme, reducerea impozitului pe venit de la 16% la 10%), exista si masuri care impoziteaza suplimentar veniturile bugetare. Cititi si ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani! Ar urma astfel sa se elimine impozitul pe dividende, dar sa se reduca si cota...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani
    • In urma unor intalniri cu premierul Grindeanu si oficiali ANAF, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat mai multe masuri care vizeaza, pe de o parte, o mai buna relatie intre autoritatile fiscale si contribuabil si, pe de alta parte, cresterea colectarilor de taxe la bugetul de stat. In perioada urmatoare, ANAF ar putea incepe sa trimita decizii de plata pentru asigurarile de sanatate neachitate in ultimii patru ani tot din lipsa de eficienta in comunicare intre mai multe institutii...» citeste mai departe aici

  • Cum se impoziteaza in 2017 bunurile sau serviciile acordate gratuit asociatilor
    • Pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit cheltuielile facute in favoarea actionarilor sau asociatilor, altele decat cele generate de plati pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la pretul de piata pentru aceste bunuri sau servicii, sunt cheltuieli nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Printre altele, sunt considerate cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau asociatilor: - bunurile, marfurile si serviciile acordate actionarilor sau...» citeste mai departe aici

  • Anulare repartizare profit si impozit dividende. Procedura explicata in detaliu
    • Procedura de mai jos, de natura juridica si de guvernanta corporativa, este explicata in detaliu prin cele de mai jos, cu privire la anularea repartizarii profitului: Avem astfel urmatoarele date date: "In anul 2015 o societate a repartizat la dividende suma de 75.000 lei din profitul anului 2014. Dividendele nu au fost ridicate si nu s-a declarat si platit impozitul pana la 25 ianuarie 2016. In anul 2016 societatea repartizeaza din nou la dividende suma de 130.000 lei din profitul anului 2015...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 20-16 martie 2017
    • Va tinem la curent cu noutatile publicate de ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili. Noile acte normative sunt incluse perioada 20-16 martie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.43/2013 privind unele masuri pentru dezvoltarea si sustinerea fermelor de familie si facilitarea accesului la finantare al fermierilor, pentru completarea art. 51 din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea...» citeste mai departe aici

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.