Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Tabel comparativ: Modificarile Codului de Procedura Fiscala aduse de OG 2 din 2012

20-Feb-2012
2059
In cele ce urmeaza va prezentam modificarile aduse Codului de Procedura Fiscala prin Ordonanta de Guvern nr. 2/2012, cu mentiunea ca OG nr. 2/2012 a intrat in vigoare la data de 02.02.2012. De asemenea, art. I pct. 13 din OG nr. 2/2012 a intrat in vigoare la data de 01.01.2013, cu exceptia art. 10913, care se aplica incepand cu data de 01.01.2015.

Tabelul comparativ integral poate fi consultat AICI!

Forma Codului de Procedura Fiscala inainte de modificarile aduse de OG 2/2012


Art. 27 Raspunderea solidara
(1) Raspund solidar cu debitorul urmatoarele
Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control
Vezi detalii
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii

persoane:
a)...
b)...


Forma Codului de Procedura Fiscala dupa modificarile aduse de OG 2/2012

Art. 27 Raspunderea solidara
(1) Raspund solidar cu debitorul urmatoarele persoane:
a)...
dupa lit. b) se introduce o noua litera c):
c) reprezentantul legal al contribuabilului care, cu rea-credinta, declara bancii, potrivit art. 149 alin. (12) lit. a), ca nu detine alte disponibilitati banesti.

Forma Codului de Procedura Fiscala inainte de modificarile aduse de OG 2/2012

Art. 31 Domiciliul fiscal

(3) in situatia in care domiciliul fiscal nu se poate stabili potrivit alin. (1) lit. c) si d), domiciliul fiscal este locul in care se afla majoritatea activelor.

Forma Codului de Procedura Fiscala dupa modificarile aduse de OG 2/2012

Art. 31 Domiciliul fiscal

dupa alin. (3) se introduc patru noi alineate (31- 34):

(31) Domiciliul fiscal definit potrivit alin. (1) ori (3) se inregistreaza la organul fiscal in toate cazurile in care acesta este diferit de domiciliul sau de sediul social prin depunerea unei cereri de modificare a domiciliului fiscal, insotite de acte doveditoare ale informatiilor cuprinse in aceasta.

(32) Cererea se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili domiciliul fiscal. Cererea se solutioneaza de organul fiscal, in termen de 15 zile lucratoare de la data depunerii acesteia, prin emiterea deciziei de modificare a domiciliului fiscal care se comunica contribuabilului potrivit art. 44.

(33) Organul fiscal emite din oficiu decizia de modificare a domiciliului fiscal ori de cate ori constata ca domiciliul fiscal este diferit de domiciliul sau sediul social, iar contribuabilul nu a depus cerere de modificare a domiciliului fiscal.

(34) Data schimbarii domiciliului fiscal este data comunicarii deciziei de modificare a domiciliului fiscal.


Forma Codului de Procedura Fiscala inainte de modificarile aduse de OG 2/2012

Art. 42 Solutia fiscala individuala anticipat si acordul de pret in avans

(2) Acordul de pret in avans este actul administrativ emis de Agentia Nationala de Administrare Fiscala in vederea solutionarii unei cereri a contribuabilului, referitoare la stabilirea conditiilor si modalitatilor in care urmeaza sa fie determinate, pe parcursul unei perioade fixe, preturile de transfer, in cazul tranzactiilor efectuate intre persoane afiliate, astfel cum sunt definite in Codul fiscal.

(10) Contribuabilul solicitant are dreptul la restituirea tarifului achitat in cazul in care organul fiscal
competent respinge emiterea/modificarea solutiei fiscale individuale anticipate sau a acordului de pret in avans ori se intrerupe procedura de emitere, in conditiile aprobate prin hotarare a Guvernului.

Forma Codului de Procedura Fiscala dupa modificarile aduse de OG 2/2012

Art. 42 Solutia fiscala individuala anticipata si acordul de pret in avans
alin. (2) se modifica:

(2) Acordul de pret in avans este actul administrativ emis de Agentia Nationala de Administrare Fiscala in vederea solutionarii unei cereri a contribuabilului, referitoare la stabilirea conditiilor si modalitatilor in care urmeaza sa fie determinate, pe parcursul unei perioade fixe, preturile de
transfer, in cazul tranzactiilor efectuate intre persoane afiliate, astfel cum sunt definite in Codul fiscal.

Tranzactiile viitoare care fac obiectul acordului de pret in avans se apreciaza in functie de data depunerii cererii.

alin. (10) se modifica:

(10) Contribuabilul solicitant are dreptul la restituirea tarifului achitat in cazul in care organul fiscal competent respinge emiterea/modificarea solutiei fiscale individuale anticipate sau a acordului de pret in avans.


Accesati AICI documentul pdf. pentru tabelul comparativ al modificarilor din Codul de procedura fiscala!


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Tabel comparativ: Modificarile Codului de Procedura Fiscala aduse de OG 2 din 2012":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • E oficial! Majorarea plafonului TVA pentru intreprinderi mici : 300.000 lei
    • Regasiti mai jos Decizia Comisiei Europene privind plafonul special al intreprinderilor mici pentru perioada 1 ianuarie 2018 pana la 31 decembrie 2020. Astfel, conform art. 1, prin derogare de la articolul 287 punctul 18 din Directiva 2006/112/CE, Romania este autorizata sa acorde o scutire de la plata TVA persoanelor impozabile a caror cifra de afaceri anuala nu depaseste echivalentul in moneda nationala a 88.500 EUR la cursul de schimb din ziua aderarii sale. Articolul 2 Prezenta decizie...» citeste mai departe aici

  • Procedura de inregistrare in scopuri de TVA va fi corelata cu modificarile din Codul Fiscal
    • Printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, Agentia Nationala de Administrare Fiscala coreleaza prevederile "Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de TVA", cu modificarile recente ale Codului Fiscal. Astfel, din cuprinsul actualei proceduri si din continutul unor formulare va fi eliminata sintagma "nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica". De asemenea, este necesara stabilirea unei proceduri prin care sa se asigure exercitarea, de catre...» citeste mai departe aici

  • Revine impozitul pe bacsis!
    • O masura controversata, din nou in atentia autoritatilor: impozitul pe bacsis revine, iar dovada consta in faptul ca reprezentanti ai domeniului HORECA au in lucru, impreuna cu Ministerul de Finante, un proiect prin care este prevazuta impozitarea bacsisului cu 16%. Se fiscalizeaza astfel bacsisul pe care il primesc ospatarii si, considera autoritatile, masura va aduce si bani la buget. "Pe notele de plata din restaurante va aparea o rubrica noua: bacsisul pe care un client vrea il lase...» citeste mai departe aici

  • Noile criterii ANAF, inainte de respingerea codului TVA
    • Recent au fost aduse modificari in ce priveste reinregistrarea firmelor in scopuri de TVA. Prin Legea nr.177/2017 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.3/2017, a fost eliminata din Codul fiscal prevederea conform careia firmele pot fi reinregistrate in scopuri de TVA doar daca justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica, indiferent de motivul pentru care li se anulase inregistrarea in scopuri de TVA. Asadar, firmele nu trebuie sa isi mai justifice nici...» citeste mai departe aici

  • Cele mai multe firme din Romania gasesc cu greutate candidati valorosi
    • In functie si de cerintele companiei, dar si de felul in care universitatile isi pregatesc absolventii, pe piata fortei de munca nu intarzie sa apara o criza in ce priveste cererea si oferta. Conform unui studiu recent intocmit de Ejobs, circa 86% dintre respondenti, majoritatea afaceri mici si mijlocii, se confrunta cu o lipsa acuta de candidati valorosi atunci cand recruteaza. Printre motive se numara "competivitatea ridicata", dar si "accesul la candidati specializati" ingreunat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"