Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Tendinte comert online in 2017. Cum puteti vinde mai mult si mai eficient?

07-Iun-2017
2604

Daca pe de o parte avem grija sa dezbatem periodic aspectele de ordin legal si fiscal, exista si informatii utile din zona de business pe care dorim sa le aducem in atentia dumneavoastra. La nivel mondial, in ce priveste afacerile in domeniul comertului online, se observa o crestere continua, iar daca doriti sa profitati de acest val, sa stiti ca nu ati ratat inca momentul. 

In ce priveste tendintele in comertul online, in 2017 vorbim deja de mai multe astfel noutati care castiga piata si aprecierea clientilor de la o luna la alta:

1. Modalitati multiple de plata digitala. Trend pornit de la marile companii precum Apple sau Amazon, multi clienti pot plati printr-un singur PIN creat in online, folosind telefonul si chiar ceasurile (Apple) pentru a plati fara a mai utiliza cardul. 

2. Livrarea ultra-rapida este o tendinta de care se bucura deja multi clienti ai retailerilor care ale aceasta optiune. Timpul de livrare s-a redus astfel considerabil in vreme ce asteptarile clientilor in aceasta privinta au crescut. Magazine online precum ASOS si New Look au creat chiar posibilitatea de a primi produsul intr-un interval de o ora. O alta metoda este cea a punctelor de ridicare a produselor, fapt care eficientizeaza, din nou, timpul de livrare. 

3. Se pune pret pe loialitatea clientilor. Din ce in ce mai multe site-uri ofera clientilor sansa de a primi puncte odata cu fiecare achizitie. Reusiti astfel sa consolidati baza de clienti si sa castigati in fata competitorilor care nu apeleaza la aceasta metoda de rasplatire a cumparatorilor fideli. 

4. Fragmentarea canalelor de promovare devine istorie. Prea multe canale pot duce la o comunicare nu tocmai eficienta, iar crearea unor canale de baza care sa aiba in gestiune comunicarea principala este o tendinta pe care cei mai multi retaileri o iau deja in seama si o aplica in strategiile de marketing. 

5. Casutele de chat. Partea de customer care e un aspect la care inca se mai pot imbunatati multe. Dar aveti grija insa ca, in momentul in care introduceti aceasta optiune, sa aveti in spate un serviciu clienti eficient si extrem de bine informat care sa poata veni realmente in ajutorul clientului care va apela la acest serviciu in incercarea de a-si rezolva o problema legata de site, achizitie, retur etc.

Conform unor date care vizeaza rezultatele finale din comertul online de anul trecut, circa doua treimi dintre utilizatorii de Internet au realizat cumparaturi online in 2016 la nivel european, conform datelor furnizate de Eurostat, iar cumpataturile online continua sa creasca printre utilizatorii cu varste cuprinse intre 16-24 de ani si 25-54 de ani, aminteste TeCOMM.



In Romania, comertul electronic inca mai are loc pentru multe imbunatatiri, dat fiind faptul ca anul trecut au existat cresteri de doar 18% in ce priveste vanzarile in comert online. 

Pe primul loc se afla Marea Britanie, cu peste 87% de utilizatori accesand Internetul pentru a cumpara haine sau rezerva vacante, arata datele Eurostat.

La intrebarea "Cum vinzi mai multe in online?", a raspuns pentru TeCOMM consultantul in ecommerce si afaceri care ajuta proprietarii magazinelor online sa creasca si sa devina profitabili in industrie, Kunle Campbell, Adviser la Guilty Soles din Marea Britanie, prezentul anul acesta la conferinta de eCommerce organizata de TeCOMM:

"Sunt trei modalitati esen?iale care sa ajute businessrile online: clientii trebuie sa fie foarte targetati, frecventa de cumparare crescuta si determinarea clientilor sa cumpere mai mult atunci cand fac cumparaturi sa fie mai ridicata", declara Kunle in cadrul unui curs despre strategia ce te poate ajuta sa ajungi la nivel international. Pasionat de comert electronic de tanar, Kunle a studiat economia si s-a specializat in managementul comertului electronic. Experienta sa este certificata si nu de putine ori acesta participa la evenimente dedicate comertului electronic la nivel international, precum este si TeCOMM Bucuresti, eveniment de referinta pentru Europa de Est.

In ce priveste prezenta in online a unei afaceri care porneste din zona de offline sau de la magazinele fizice (brick & mortar), Ovidiu Joita, Owner IAgency, considera ca aceasta este esentiala.

"Cred ca fiecare afacere trebuie sa fie prezenta in mediul online. Multi oameni au ideea gresita ca numai magazinele online au nevoie de marketing sau SEO. Oamenii pot cauta orice pe Internet: date despre companie dar si despre produsele acesteia, ce pareri au clientii despre ele. Ce facem la compania pe care o conduc? Ne ocupam de companiile importante care sunt disponibile doar pentru cativa oameni an de an si o aducem in centrul orasului, in cel mai ingreunat trafic. O facem vizibila oricui", a declarat Ovidiu pentru TeCOMM.

Potentialul pietei de e-commerce este in crestere si lasa inca loc foarte mult pentru dezvoltare. 

"Cifrele biroului european de statistica arata ca, in Romania, comertul electronic este inca departe de potential, atat din perspectiva cumparatorilor, cat si a retailerior.

Pana in 2020, este posibil ca 80% din vanzari sa se faca fara a intra in contact cu un comerciant. Aceasta tendinta este evidenta, dar ea nu va duce la disparitia magazinelor fizice, dimpotriva. Ele vor ramane cele mai bune canale de consolidare a brandului.

Asta se intampla deja peste ocean si in multe state europene, unde companii mari au decis sa investeasca in reteaua de magazine, simultan cu strategia de vanzari online", a explicat Raluca Ghilea, director executiv Perceptum, pentru Business24.ro.

Printre factorii care ii fac pe potentialii cumparatori sa isi amane sau sa renunte la achizitie, se numara posibilitatea de frauda, neincrederea in retailerul din online sau alti factori care impiedica un proces de achizitie rapid si facil. 

Comparativ cu media europeana, nivelul pietei e-commerce din Romania este abia la 25%, in UE 66% din populatie preferand tranzactiile on-line in locul sedintelor clasice de shopping.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016