Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Timbrul de mediu reprezinta o taxa de inmatriculare si una de import

14-Iun-2016
1559

Conform unor informatii oficiale, Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor (MMAP) a admis ca timbrul de mediu reprezinta, de fapt,, o taxa de inmatriculare si o taxa de import.

Aceasta recunoastere vine dupa ce Curtea Europeana de Justitie (CJUE) a constatat, in 9 iunie 2016, ca timbrul de mediu este incompatibil, partial, cu legislatia UE, informeaza HotNews.ro. Pentru a efectua modificarile necesare in legislatia curenta, Ministerul Mediului a anuntat ca a fost deja infiintat un grup de lucru.

Aceeasi sursa anunta ca, in interpretarea Ministerului Mediului, "CJUE declara ca nu se opune ca un stat membru sa instituie o taxa pe autovehicule care se aplica autovehiculelor rulate importate, cu ocazia primei inmatriculari in acest stat membru si autovehiculelor deja inmatriculate in statul membru respectiv, cu ocazia primei transcrieri in acelasi stat a dreptului de proprietate asupra acestora din urma".

De asemenea, se mentioneaza ca CJUE "se opune ca statul membru respectiv sa scuteasca de aceasta taxa autovehiculele deja inmatriculate pentru care a fost platita, dar nu a fost restituita o taxa in vigoare anterior declarata incompatibila cu dreptul Uniunii".

"(…) MMAP a constituit, deja, un grup de lucru care analizeaza eventuala modificare a legislatiei existente, in concordanta cu reglementarile nationale si europene in vigoare. Grupul de lucru va analiza inclusiv variantele de modificare a legislatiei, propuse si aflate in dezbatere in Parlamentul Romaniei. Dupa identificarea si implementarea solutiei optime, care sa respecte principiul <>, MMAP impreuna cu partenerii guvernamentali (MFP, ANAF, MDRAP, etc…) va stabili modalitatea prin care cetatenii isi vor putea recupera sumele platite in baza OUG 9/2013", a declarat oficial Ministrul Mediului.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Timbrul de mediu reprezinta o taxa de inmatriculare si una de import":
Rating:

Nota: 2 din 5 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016