Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Veniturile la buget au urcat in 2010 din accize si TVA; cele din impozite si contributii au scazut

28-Ian-2011
2972
Incasarile din TVA, accize si venituri nefiscale au avut cea mai mare contributie la cresterea veniturilor bugetare anul trecut, avans temperat de diminuarea incasarilor din impozitul pe venit, impozitul pe profit si contributiile la asigurari sociale, potrivit datelor Ministerului Finantelor.

Deficitul bugetar inregistrat la finele anului trecut a fost 33,3 miliarde de lei, respectiv 6,5% din PIB , sub limita stabilita in acordul cu FMI, de 34,6 miliarde lei.
"Deficitul bugetar s-a diminuat fata de anul 2009 de la 7,4% la 6,5% din PIB ca urmare a cresterii incasarilor, in conditiile unor cheltuieli obligatorii suplimentare inregistrate la dobanzi, ajutoare pentru somaj, plata arieratelor, finantarea proiectelor din programele cu finantare UE", se arata intr-un comunicat al Finantelor.
Veniturile incasate la bugetul general consolidat au totalizat 168,6 miliarde lei si au fost cu 7,2% mai mari, in termeni nominali, fata de anul precedent.
Cresterea incasarilor s-a inregistrat in principal la impozitele pe bunuri si servicii, respectiv taxa pe valoare adaugata (+14,3%) si accize (+11,5%), precum si la venituri nefiscale (+18,5%).

Discrepantele fata de anul precedent, desi au avut un trend descendent, au inregistrat valori importante la impozitul pe venit (-3,2%), impozitul pe profit (-4,9%), si contributii de asigurari sociale (-4,5%).

Sumele primite de la Uniunea Europeana in contul platilor efectuate au inregistrat o crestere cu 181% fata de aceeasi perioada a anului precedent, respectiv 5,4 miliarde lei fata de 1,9 miliarde lei.

Cheltuielile bugetului general consolidat au insumat 201,9 miliarde lei, in cerstere in termeni nominali cu 4,2% fata de anul precedent.

Cresterea s-a inregistrat in principal la proiectele cu finantare UE (+170%), dobanzi (+20%) ca urmare a finantarii deficitelor bugetare acumulate din anii precedenti, asistenta sociala (+7,3%) ca urmare a cresterii cheltuielilor cu ajutorul de somaj.
De asemenea cheltuielile cu bunuri si servicii au crescut cu 5,2% fata de anul 2009, in principal ca urmare a majorarii cheltuielilor bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate pentru plata arieratelor.

La nivelul administratiilor locale cresterea cheltuielilor cu bunuri si servicii fata de aceeasi perioada a anului precedent se datoreaza preluarii finantarii activitatii Camerelor Agricole, incepand cu luna martie 2010, precum si ca urmare a descentralizarii unitatilor sanitare prin preluarea acestora incepand cu luna iulie 2010 de catre autoritatile administratiei publice locale.

Cheltuielile de personal s-au mentinut sub cele inregistrate in aceeasi perioada din anul precedent cu 8,6%.

Cheltuielile pentru investitii care includ cheltuielile de capital, precum si programe de dezvoltare finantate din surse interne si externe, au fost pe anul 2010 in suma de 33,7 miliarde lei, respectiv 6,6% din PIB.

Pentru acest an, autoritatile isi propun sa reduca deficitul bugetar la 4,4% din PIB.

Sursa: MEDIAFAX.RO

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici