Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF va trimite electronic certificatele de atestare fiscala si adeverintele de venit

14-Nov-2016
3410

Agentia Nationala de Administrare Fiscala va transmite in format electronic certificatele de atestare fiscala si adeverintele de venit direct institutiilor care le solicita, scutind contribuabilii, persoane fizice si juridice, de necesitatea deplasarii la sediile ANAF si eliminand formalitatile birocratice aferente, potrivit noului proiect de ordin al ministrului Finantelor Publice. Este o masura care usureaza mult viata contribuabililor, in conditiile in care ANAF elibereaza in medie anual peste 5,5 milioane de adeverinte de venit pentru persoanele fizice si aproape 600 de mii certificate de atestare fiscala pentru persoane fizice si juridice.

Ministerul Finantelor Publice si Agentia Nationala de Administrare Fiscala si-au indeplinit obiectivul asumat in luna septembrie de a asigura suportul tehnic si procedura legala pentru transmiterea electronica a certificatelor de atestare fiscala, a adeverintelor de venit, a Situatiilor fiscale ale contribuabilului, a situatiilor financiare si a altor documente, catre toate autoritatile si institutiile publice centrale si locale, prin simpla aderare a acestora la sistemul informatic PatrimVen.

Sistemul informatic PatrimVen a fost initiat de Ministerul Finantelor Publice fiind creat si operat de aceasta institutie prin intermediul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. PatrimVen este un "hub fiscal" al administratiei publice din Romania, conceput si aprobat prin Hotarare a CSAT in 2011, ca proiect prioritar in scopul imbunatatirii serviciilor oferite cetãtenilor de administratia publicã precum si al luptei impotriva evaziunii fiscale si coruptiei.

Datele apartin persoanelor fizice. Acestea isi dau acordul pentru ca informatiile sa fie prelucrate si folosite de institutii publice exclusiv in scopul asigurarii de catre administratia publica, in ansamblul ei, a serviciilor adecvate pentru cetatean. Functionarea sistemului este conditionata de cooperarea dintre institutiile administratiei publice centrale si locale. Principiul de la care s-a pornit este ca administratia publica centrala are o capacitate mai mare de a crea sisteme informatice moderne, iar administratia publica locala este, prin natura ei, mai aproape de cetatean.

PatrimVen reprezinta un depozit comun de date in care sunt colectate, agregate si puse la dispozitia utilizatorilor informatii din diverse surse. El a fost conceput:

- in beneficiul cetatenilor – persoanele fizice si juridice indreptatite sa aiba acces la anumite date si informatii, o pot face fara sa se mai deplaseze la ghisee. Cetatenii pot accesa baza de date direct prin internet sau la primaria localitatii de domiciliu. Vor gasi intr-un singur loc, centralizate, toate informatiile despre patrimoniu si despre obligatiile fiscale proprii, gestionate atat de primaria localitatii unde au domiciliul, cat si de alte primarii sau institutii ale administratiei centrale. Persoanele fizice au acces la informatii din PatrimVen, prin intermediul Spatiului Privat Virtual
- in beneficiul administratiei publice – sursa de date si informatii la dispozitia autoritatilor si institutiilor publice pentru exercitarea atributiilor acestora
- sa reduca la maxim interactiunea fizica si utilizarea documentelor in format hartie intre institutiile publice si cetatean


- sa asigure interoperabilitate cu sistemul informatic al MFP pentru toate institutiile, fie ca detin sisteme informatice, fie ca folosesc procese manuale.

Accesul autoritatilor si institutiilor publice la sistemul informatic PatrimVen se face in baza unui protocol de aderare, care include lista serviciilor disponibile din cadrul sistemului informatic, precum si descrierea interfetelor de acces la acesta. Autoritatile si institutiile publice vor solicita motivat accesul la serviciile PatrimVen. Motivarile sunt analizate de ANAF si odata ce accesul a fost agreat, institutia publica va desemna persoanele, maxim doua, cu rol de administrator de interoperabilitate. Acestea vor putea inrola alte persoane din cadrul institutiei ca utilizatori ai PatrimVen. Datele ?i informa?iile furnizate de MFP, respectiv ANAF, sunt supuse secretului fiscal. Ele sunt pastrate in PatrimVen si utilizate cu respectarea tuturor prevederilor legale in vigoare cu privire la securitatea datelor. Accesul la date, ca si accesul la sistem, sunt auditate. O atentie deosebita este acordata protectiei datelor cu caracter personal, cu stricta respectare a prevederilor Legii nr. 677/2001.

Mentionam ca, extinderea Spatiului Privat Virtual, sistem aflat in sinergie cu PatrimVen, este o alta masura asumata de MFP in Planul integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetatenilor, pentru perioada 2015-2020.

Serviciul comunicare, relatii publice si mass media

Persoanele fizice au posibilitatea sa utilizeze gratuit Spatiul Privat Virtual – un serviciu electronic disponibil la adresa https://pfinternet.anaf.ro, prin intermediul caruia pot verifica online situatia fiscala personala (obligatii fiscale, decizii de impunere, situatia declararii contribu?iilor de asigurari sociale de catre angajator), pot obtine adeverinte de venit si certificate de atestare fiscala, sau pot depune Declaratiile D200, D230, D220 in format electronic.

Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "ANAF va trimite electronic certificatele de atestare fiscala si adeverintele de venit":
Rating:

Nota: 4.75 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Autoturisme utilizate in scop personal. Cheltuielile sunt deductibile sau nedeductibile?

    • Societate platitoare de impozit pe profit, detine un parc de autoturisme pentru desfasurarea activitatii. O parte din autoturisme se folosesc si in scop personal. Cheltuiala cu impozitul pe mijloacele de transport este deductibila 50% si nedeductibila 50%? Cheltuieli cu autoturisme utilizate in scop personal – raspunsul specialistului: Da, cheltuielile cu impozitele locale pentru autovehiculele utilizate si in scop personal sunt deductibile in proportie de 50%. Potrivit art. 25 alin. (3)...» citeste mai departe aici

  • Cum se face incadrarea corecta a firmelor intr-o anumita categorie si cand trebuie depus bilantul

    • Suntem o societate producatoare de energie si primim si certificate verzi pentru productia obtinuta. Veniturile din energie sunt inregistrate pe contul 7015 (val.950000lei) iar cele din certificate verzi pe contul 768 (3.800000lei). Valoarea mare o au veniturile din certificate. Avem 9 anagajati iar activele soc sunt de 8mil. lei. Va rog, sa-mi precizati daca in cifra de afaceri intra ambele categorii de venituri in vederea incadrarii societatii la categoriile privind bilantul contabil (micro...» citeste mai departe aici

  • Microintreprinderi in 2024. Cotele de impozit sunt de 1% sau 3%, in functie de cifra de afaceri si/sau de domeniul de activitate

    • Societate cu obiect de activitate in domeniul constructiilor si in domeniul HORECA (cazare) (CA totala 400.000 euro). Ponderea activitatii de constructii in cifra de afaceri este de 90%, iar in domeniul HORECA 10%. Care este cota de impozitare aplicabila, 1% sau 3%? Cote microintreprinderi in 2024 – raspunsul specialistului: Incepand cu anul 2024, cotele de impozit pentru microintreprinderi vor fi 1% sau 3%, in functie de cifra de afaceri si/sau de domeniul de activitate. Art....» citeste mai departe aici

  • De cand pot trece firmele la impozit micro daca nu angajeaza cel putin un salariat in 30 de zile?

    • O firma noua, inregistrata in 12.04.2024, daca nu reuseste sa angajeze un salariat in 30 zile, dar angajeaza un salariat in lunile urmatoare, din ce perioada poate trece la platitor de impozit pe venit microintreprindere? Multumesc. Trecere la regimul micro si conditia unui salariat – raspunsul specialistului: Conform prevederilor Codului fiscal, modificat si completat, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca o microintreprindere sunt mentionate la art.47: (1) In sensul...» citeste mai departe aici

  • Pana la 26 iunie 2024 trebuie sa depuneti declaratia D101 privind impozitul pe profit

    • Pana la 26 iunie 2024 trebuie sa depuneti declaratia D101 privind impozitul pe profit! Este o obligatie careia trebuie sa ii acordati atentie maxima, in contextul in care Codul fiscal a fost modificat, incepand cu 1 ianuarie, prin mai multe acte normative, cu impact direct asupra modului de completare a acestui formular: Legea 296/2023 (masuri privind impozitul minim, modificarea impozitului pe venitul microintreprinderilor, majorarea cotelor de TVA, modificari privind impozitarea...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in luna MAI 2024

    • ANAF a publicat recent, pe site-ul oficial, un material care cuprinde toate declaratiile fiscale si termenele lor limita de depunere din luna mai 2024, util pentru contribuabilii care au aceste obligatii. Primul termen limita se implineste vineri, pe data de 10 mai. Declaratii fiscale cu scadenta in luna mai 2024 Termen de depunere Vineri 10 mai Depunerea declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care utilizeaza...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.