Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

5 lucruri de care afacerea ta are nevoie ca sa sa poti face comert ambulant

14-Iul-2020
34969

Ascunse printre mari lanturi de magazine, supermarketuri, hipermarketuri si centre comerciale extinse pe suprafete largi, micile afaceri de comert ambulant s-au dezvoltat extrem de mult in ultimii ani in Romania.

Le vedem la marile festivaluri, in pietele marilor orase in perioadele de sarbatori din timpul iernii si primavara si in zonele turistice.

De la food-carturi, rulote cu produse artizanale, pana la rulote cu vin fiert sau cu inghetata si porumb fiert, toate acestea intra sub incidenta comertului ambulant, devenit de mare succes mai ales printre turisti.

Atunci cand vrei sa iti deschizi o activitate de acest fel, este important sa ai cateva lucruri bine clarificate din punct de vedere legal.

5 lucruri de care afacerea ta are nevoie ca sa sa poti face comert ambulant:

1. Echipament fiscal specific

Fiecare comerciant, fie ca este ambulant sau nu, e obligat sa aiba echipament fiscal specific activitatii sale. Pentru acest tip de comert ambulant, poti gasi case de marcat portabile si avizate, care te vor ajuta sa iti desfasori activitatea in conditii legale. De asemenea, potrivit legii, esti obligat ca zilnic sa faci registrul de casa in care sa listezi toate operatiunile cu numerar facute intr-o zi.

2. Autorizatie speciala, daca vinzi produse alimentare

Fiecare comerciant ambulant este obligat sa obtina de la Consiliul Local o licenta obtinuta dupa completarea unui formular cu numele, data nasterii, adresa, orarul de lucru, zona de comercializare si listarea bunurilor care urmeaza sa fie scoase la vanzare. Daca printre acestea se afla si produse alimentare, atunci vei avea nevoie de o autorizatie speciala, suplimentara.

3. O serie de certificate

Pe lista documentatiei de care vei mai avea nevoie pentru a putea intra in comertul ambulant, o serie de certificate vor fi necesare pentru afacerea ta. In primul rand, va trebui sa ai un certificat de inregistrare care a fost emis de Registrul Comertului, iar apoi un certificat fiscal de la Directia Fiscala. Acesta din urma trebuie sa rezulte ca nu ai niciun fel de restante la bugetul local, altfel nu poti activa.

4. Contractul de inchiriere a rulotei si pentru spatiul public

In privinta rulotei care va deveni magazinul tau ambulant, trebuie sa prezinti un contract de inchiriere pentru domeniul public pe care urmeaza sa activezi. Daca este cazul, trebuie sa ai si contractul de inchiere a rulotei, daca aceasta nu se afla deja in proprietate, caz in care trebuie sa ai cartea de identitate a acesteia. Nu in ultimul rand, e obligatoriu sa prezinti si un proiect de amplasament pentru rulota ta.

5. Avizul sanitar

Un aviz important de obtinut si prezentat, fara de care nu poti face comert ambulant, este cel sanitar, care sa demonstreze faptul ca activitatea se desfasoara in conditii perfecte, care nu pun in pericol sanatatea clientilor tai.


Sursa foto: Shutterstock / Copyright: artjazz

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Monografie dividende interimare. La ce sa fie atenti cei care distribuire dividende in trim. III 2025

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un aspect esential al relatiei dintre societate si asociati, fiind modul prin care profitul ajunge efectiv la investitori. Totusi, acordarea dividendelor, mai ales în cursul exercitiului financiar sub forma de dividende interimare, impune respectarea unor conditii contabile si legale stricte. Nerespectarea acestor reguli poate atrage riscuri fiscale sau sanctiuni. In acest context, este important ca firmele sa cunoasca exact pasii procedurali si...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe profit. Declari in D100 sau D101 daca ai DIFERENTE la calculul impozitului?

    • In practica, pot aparea diferente intre impozitul pe profit calculat si cel declarat trimestrial, iar contribuabilii se intreaba cum trebuie tratate aceste situatii. Este important de stiut daca se pot face ajustari contabile sau daca trebuie declarate sume modificate in D100 sau in D101. Clarificarea acestor aspecte ajuta la evitarea erorilor fiscale. Avem acest caz concret. La 30 iunie impozitul pe profit contabilizat si declarat prin D100 a fost de 8552 lei. La 30 sept impozitul cumulat din...» citeste mai departe aici

  • Plafon plati numerar persoane juridice in 2025. Ce trebuie sa stie entitatile raportoare

    • In contextul actual al reglementarilor financiare, tranzactiile in numerar pot ridica riscuri si obligatii suplimentare pentru firme. Chiar daca numerarul este inca folosit in activitatea comerciala, legislatia impune limite stricte si conditii clare pentru a preveni fraudele, evaziunea fiscala si spalarea banilor. Astfel, orice firma care efectueaza incasari sau plati in numerar trebuie sa fie informata cu privire la plafonul legal, la interdictia fragmentarii sumelor si la eventualele...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016