Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

A aparut MODELUL de completare a declaratiei pe propria raspundere pentru IMM-urile care vor sa obtina granturi in cadrul programului IMM Invest Plus

07-Apr-2023
2526
A aparut MODELUL de completare a declaratiei pe propria raspundere pentru IMM-urile care vor sa obtina granturi in cadrul programului IMM Invest Plus

A fost publicat modelul de completare a declaratiei pe propria raspundere privind indeplinirea conditiilor de acordare a ajutorului de stat sub forma de grant si a criteriilor de eligibilitate in cadrul programului IMM INVEST PLUS.

FNGCIMM pune la dispozitia solicitantilor Programului IMM INVEST PLUS un model de completare a declaratiei pe propria raspundere, avand in vedere ca foarte multe IMM-uri care doresc sa acceseze programul, solicita indrumare in completarea acestui document necesar pentru obtinerea finantarii si a garantiei de stat.

Formularul model este publicat pe site-ul FNGCIMM, sectiunea Beneficiarii IMM INVEST PLUS - Model Declaratie, unde sunt oferite toate informatiile cu privire la modalitatea de completare a Anexei ( 5b la conventie) prevazuta in procedura de implementare a programului IMM INVEST PLUS pentru componentele IMM INVEST ROMaNIA, AGRO IMM INVEST, IMM PROD si GARANT CONSTRUCT. 

Programul se va derula pana la 31.12.2023, iar pentru inregistrare, beneficiarii de tip IMM trebuie sa acceseze portalul www.imminvest.ro.

In trimestrul 1 al anului 2023 in portal s-au inregistrat circa 5.000 de IMM-uri, care au solicitat 5.720 de credite in valoare de 7,65 miliarde lei. Dintre acestea, un numar de 1.304 credite au fost solicitate pentru realizarea de investitii, iar un numar de 4.416 de credite au fost solicitate pentru activitatea curenta.

Garantiile apobate doar in acest an in cadrul Programului IMM Invest Plus, depasesc 1.500 de garantii, in valoare de peste 1,3 miliarde de lei, pentru finantari de peste 1,4 milioane de lei. 

Componenta IMM INVEST Romania a inregistrat un numar de 1120 de contracte cu o valoare a garantiei de 934 milioane lei, iar componentele Garant Construct si IMM PROD inregistreaza aproximativ 200 de contracte fiecare, cu valori cumulate ale garantiilor de cca. 160 milioane lei, respectiv 203 milioane lei. Majoritatea solicitarilor au vizat credite pentru activitatea curenta, fiind solicitate de firme incadrate in categoria microintreprinderilor si a firmelor mici. 



Sursa: FNGCIMM

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016