Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Administratia Fondului de Mediu, sub ancheta interna, dupa prea multe sesizari

26-Iun-2013
2328
O investigatie interna a fost declansata in Administratia Fondului pentru Mediu (AFM). Aceasta are ca scop verificarea modului de organizare si distribuire a tichetelor valorice aferente Programului "Rabla 2013", se arata intr-un comunicat al institutiei.


"Ca urmare a sesizarilor primite din partea unor colectori validati in Programul de stimulare a innoirii Parcului auto national, presedintele Administratiei Fondului pentru Mediu, Adrian Gearap, a dispus declansarea unei anchete interne pentru verificarea modului de organizare si distribuire a tichetelor. In functie de rezultatele anchetei interne, vor fi dispuse sanctiunile si masurile necesare, in conformitate cu atributiile si prevederile legale in vigoare", potrivit comunicatului AFM.

Cu toate acestea, Administratia a tinut sa precizeze faptul ca, dupa finalizarea distribuirii tichetelor si centralizarea datelor, a publicat, pe site-ul propriu, modul de distribuire pe fiecare colector. Acest lucru a fost facut de AFM pentru a inlatura orice suspiciune cu privire la lipsa de transparenta in aceasta etapa. 

Institutia a anuntat, la finalul saptamanii trecute ca s-a finalizat procesul de distribuire a tichetelor valorice alocate persoanelor fizice, in perioada 19-21 iunie, pe baza cererilor depuse de catre colectori si de deconturile facute de acestia.

In acest an, pentru programul Rabla au fost emise 20.000 de tichete, dintre care 17.000 pentru persoane fizice/juridice si 3.000 de tichete pentru institutiile publice. Regulile au fost putin schimbata, fata de anii precedenti astfel ca, in 2013 s-a utilizat un singur bon valoric de 6500 de lei, in timp ce in 2012 erau trei tichete de valoare mult mai mica.

Termenul in care proprietarul unui autovehicul trebuie sa obtina certificatele de distrugere, de radiere si tichetul va fi de maximum 10 zile. In termen de cel mult 45 de zile, cei care doresc sa-si achizitioneze un autovehicul si detin un tichet valoric il pot depune la producatorul/dealerul auto acceptat in program, fara a depasi termenul de 20 noiembrie 2013.

Programul a inceput in urma cu 8 ani, de atunci fiind achizitionate peste 225.000 de masini. Totodata, au fost casate aproape 460.000 de autoturisme.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Masuri fiscale iunie 2025: Cresteri de taxe, controale extinse si taieri bugetare anuntate de viitorul Guvern

    • Un nou pachet de masuri fiscale si reforme bugetare se pregateste sa redefineasca echilibrul economic al Romaniei. Potrivit unui draft al Programului de Guvernare, publicat de profit.ro, viitorul Executiv intentioneaza sa implementeze un set extins de politici care sa sporeasca veniturile statului si sa reduca deficitul bugetar. Planul include majorari de taxe si accize, largirea bazei de impozitare si o ofensiva clara impotriva evaziunii fiscale, sustinuta de digitalizare, controale riguroase...» citeste mai departe aici

  • D101 in 2025. Termen limita + completarea D101 pentru pierderi fiscale si sponsorizari

    • Multi contribuabili se intreaba daca si in acest an data de 25 iunie 2025 este termenul limita pentru depunerea Declaratiei D101 privind impozitul pe profit aferent anului 2024. De asemenea, firmele pot transmite in acest an si Formularul 177, pentru redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre sponsorizari. In acest articol gasesti raspunsuri la aceste intrebari legate de completarea corecta a D101, mai ales in cazurile in care ai pierderi fiscale reportate. Iti...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • [Declaratia unica rectificativa] Termene de depunere, reglementari cheie si studii de caz

    • Declaratia Unica rectificativa reprezinta instrumentul prin care contribuabilii persoane fizice pot corecta eventualele erori aparute in formularul initial, fie ca este vorba de venituri, contributii sociale sau alte obligatii declarate. In acest articol va oferim o prezentare clara a termenelor de depunere, a reglementarilor-cheie prevazute de legislatia fiscala, precum si studii de caz relevante care ilustreaza modul corect de completare si transmitere a declaratiei rectificative.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016