Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca vor prelua solicitarile pentru obtinerea somajului tehnic

01-Apr-2020
1569

Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a anuntat ca, incepand de miercuri, 1 aprilie, pot fi depuse cererile si declaratiile pe propria raspundere in vederea obtinerii sprijinului oferit de Guvern, pe perioada starii de urgenta, sub forma somajului tehnic.

Demnitarul a dat asigurari ca toate agentiile judetene sunt pregatite sa preia si sa proceseze rapid aceste solicitari si ca se vor face eforturi in vederea achitarii sumelor solicitate de angajatori intr-un termen mai scurt de 15 zile, iar in cazul PFA, contracte de drepturi de autor, sportivi etc. se va incerca ca platile sa se faca in mai putin de 10 zile.

Astfel, angajatorii vor transmite online Agentiilor Judetene de Ocupare a Fortei de Munca (AJOFM), fiecare in judetul in care are sediul social, documentele necesare pentru obtinerea fondurilor de la stat in vederea acoperirii salariilor/veniturilor angajatilor lor care se afla in somaj tehnic.

Fiecare AJOFM are o adresa de email dedicata pentru preluarea documentelor: numelejudet@anofm.gov.ro (ex: braila@anofm.gov.ro).

Mentionam ca aceste fonduri pot fi solicitate pentru angajatii cu contracte individuale de munca inregistrate in REVISAL si care au fost suspendate conform Codului Muncii – Legea nr. 53/2003, in baza art. 52 lit. c), pana la incetarea starii de urgenta provocata de COVID 19.

Documentele necesare, care se depun si se proceseaza online sunt:
-cerere;
-declaratie pe proprie raspundere;


-lista cu angajatii care intra in somaj tehnic.

Plata fondurilor necesare catre angajatori se va face in termen de maxim 15 zile, iar
plata angajatorilor catre salariatii aflati in somaj tehnic se va efectua in 3 zile.

Precizam ca angajatul in somaj tehnic va primi 75% din din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut, si in perioada de somaj tehnic ii vor fi achitate CAS, CASS si impozitele aferente.

Tot de miercuri, 1 aprilie 2020, se pot transmite catre Agentiile Judetene pentru Plati si Inspectie Sociala (AJPIS) documentele necesare pentru obtinerea fondurilor/sprijinului financiar de la stat pentru acoperirea veniturilor urmatoarelor categorii afectate de criza COVID 19:
1. - PFA – uri;
- Intreprinderi individuale;
- Intreprinderi de familie;
- Profesii liberale.

2. Sportivii, respectiv cei cu contracte de activitate sportiva, antrenorii, arbitrii etc.

3. Persoanele fizice cu drepturi de autor si drepturi conexe (ex. scriitori, compozitori, fotografi, artisti plastici)

Conditia de baza pe care aceste categorii de persoane trebuie sa o indeplineasca pentru a beneficia de sprijinul financiar de la stat este intreruperea activitatii ca urmare a starii de urgenta determinata de COVID 19.

Documentele care trebuie depuse:
- Cerere;
- Declaratie pe proprie raspundere;
- Alte acte ce pot ajuta in solutionarea solicitarii (ex: extras de cont bancar).

Persoanele care doresc sa obtina informatii suplimentare privind obtinerea sprijinului acordat de stat prin ANPIS, pot apela urmatoarele numere de telefon: 0786.59.46.87; 0786.56.09.30; 0786.56.09.22; 0786.16.95.92; 0786.39.39.86, iar adresele de email din fiecare judet, unde pot fi trimise documentele pot fi gasite aici: http://www.mmanpis.ro/wp-content/uploads/2020/03/EMAIL-PLATI-COVID.pdf

Ministrul Muncii si Protectiei Sociale a precizat ca depunerea documentelor, pentru pentru perioada 16-31 martie 2020, se face intre 1-10 aprilie.

Cuantumul ce va fi acoperit din bugetul de stat, in cazul sportivilor este de 75% din drepturile in bani aferente contraprestatiei activitatii sportive, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut.

 

Sursa: Ministerul Muncii si Protectiei Sociale

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca vor prelua solicitarile pentru obtinerea somajului tehnic":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia 100: PDF-ul inteligent a fost actualizat
    • UPDATE ianuarie 2022 ANAF a actualizat, in data de 20 ianuarie 2021, PDF-ul inteligent pentru generarea Declaratiei 100, Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat, conform OPANAF nr.51/18.01.2021, valabil incepand cu 12/2020 - publicat in data de 20.01.2021. Pentru a descarca Soft A, actualizat pentru anul 2022, click AICI>> UPDATE ianuarie 2021 Pentru a descarca Soft A, click AICI. In M.Of. nr. 59 din 19 ianuarie 2021 a fost publicat OANAF nr. 51/2021 privind...» citeste mai departe aici

  • Firmele au ca termen limita data de 25 ianuarie 2022 pentru transmiterea Declaratiei 094
    • In anul 2022 firmele au ca termen limita data de 25 ianuarie pentru transmiterea Declaratiei 094 -declaratia privind cifra de afaceri in cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent. Declaratia 094 trebuie depusa pana pe data de 25 ianuarie 2022. Cine completeaza Declaratia 094? Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 din Legea 227/2015, care...» citeste mai departe aici

  • Microintreprinderile care ofera sponsorizari trebuie sa depuna formularul 107 pana pe 25 ianuarie 2022
    • Microintreprinderile care ofera sponsorizari trebuie sa depuna formularul 107 pana pe data de 25 ianuarie catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala. Daca firmele nu respecta acest lucru ar putea fi sanctionate cu amenzi care ajung pana la 5.000 lei. Conform codului fiscal, declaratia 107 trebuie depusa de microintreprinderile care fac acte de sponsorizare ( catre biserici, ONG-uri), mecenat sau acorda burse private. Microintreprinderile care efectueaza sponsorizari au obligatia de a depune...» citeste mai departe aici

  • Firmele NU vor mai fi incadrate in categoria marilor contribuabili daca au inregistrat o cifra de afaceri mai mica cu 50%
    • ANAF propune reclasificarea societatilor, printr-un nou Proiect de ordin. Firmele nu vor mai fi incadrate in categoria marilor contribuabili daca au inregistrat o cifra de afaceri mai mica cu 50% in anul 2020 fata de anul 2019, au declarat obligatii fiscale mult mai mici, iar numarul de salariati a scazut in mod semnificativ. ANAF a pus in dezbatere publica Proiectul de Ordin pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1721/2021...» citeste mai departe aici

  • Taxarea inversa va mai fi valabila doar pana pe 30 iunie 2022. Produse pentru care se aplica masura
    • Mecanismul optional de taxare inversa va mai fi valabil doar pana pe 30 iunie 2022, conform Consiliului Uniunii Europene. Masura este aplicata pentru operatiunile cu bunuri si servicii care reprezinta risc de frauda. Astfel, livrarile de bunuri/prestari de servicii realizate in interiorul tarii sunt supuse taxarii inverse pana la 30 iunie 2022. Reamintim ca in septembrie 2018 a fost prelungita perioada de aplicare a acestui mecanism. Bunurile si serviciile pentru care se aplica taxarea inversa...» citeste mai departe aici

  • Impozite REDUSE pentru firme, conform OUG 153/2020. Termene pentru depunerea declaratiilor aferente
    • In Monitorul Oficial nr. 817/04.09.2020 a fost publicata O.U.G. nr.153/2020 pentru instituirea unor masuri fiscale de stimulare a mentinerii/cresterii capitalurilor proprii, precum si pentru completarea unor acte normative. Noul act normative reduce impozitele pentru firme si prelungeste termenele limita pentru depunerea declaratiilor aferente. I. Principalele prevederi referitoare la reduceri de impozite: 1. Contribuabilii platitori de impozit pe profit, indiferent de sistemul de declarare si...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2022 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Noile reguli de deductibilitate au fost MODIFICATE in 2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016