
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a anuntat ca, incepand de miercuri, 1 aprilie, pot fi depuse cererile si declaratiile pe propria raspundere in vederea obtinerii sprijinului oferit de Guvern, pe perioada starii de urgenta, sub forma somajului tehnic.
Demnitarul a dat asigurari ca toate agentiile judetene sunt pregatite sa preia si sa proceseze rapid aceste solicitari si ca se vor face eforturi in vederea achitarii sumelor solicitate de angajatori intr-un termen mai scurt de 15 zile, iar in cazul PFA, contracte de drepturi de autor, sportivi etc. se va incerca ca platile sa se faca in mai putin de 10 zile.
Astfel, angajatorii vor transmite online Agentiilor Judetene de Ocupare a Fortei de Munca (AJOFM), fiecare in judetul in care are sediul social, documentele necesare pentru obtinerea fondurilor de la stat in vederea acoperirii salariilor/veniturilor angajatilor lor care se afla in somaj tehnic.
Fiecare AJOFM are o adresa de email dedicata pentru preluarea documentelor: numelejudet@anofm.gov.ro (ex: braila@anofm.gov.ro).
Mentionam ca aceste fonduri pot fi solicitate pentru angajatii cu contracte individuale de munca inregistrate in REVISAL si care au fost suspendate conform Codului Muncii – Legea nr. 53/2003, in baza art. 52 lit. c), pana la incetarea starii de urgenta provocata de COVID 19.
Documentele necesare, care se depun si se proceseaza online sunt:
-cerere;
-declaratie pe proprie raspundere;
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Cartea verde a Contabilitatii 2023 varianta online
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale 2023
Plata fondurilor necesare catre angajatori se va face in termen de maxim 15 zile, iar
plata angajatorilor catre salariatii aflati in somaj tehnic se va efectua in 3 zile.
Precizam ca angajatul in somaj tehnic va primi 75% din din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut, si in perioada de somaj tehnic ii vor fi achitate CAS, CASS si impozitele aferente.
Tot de miercuri, 1 aprilie 2020, se pot transmite catre Agentiile Judetene pentru Plati si Inspectie Sociala (AJPIS) documentele necesare pentru obtinerea fondurilor/sprijinului financiar de la stat pentru acoperirea veniturilor urmatoarelor categorii afectate de criza COVID 19:
1. - PFA – uri;
- Intreprinderi individuale;
- Intreprinderi de familie;
- Profesii liberale.
2. Sportivii, respectiv cei cu contracte de activitate sportiva, antrenorii, arbitrii etc.
3. Persoanele fizice cu drepturi de autor si drepturi conexe (ex. scriitori, compozitori, fotografi, artisti plastici)
Conditia de baza pe care aceste categorii de persoane trebuie sa o indeplineasca pentru a beneficia de sprijinul financiar de la stat este intreruperea activitatii ca urmare a starii de urgenta determinata de COVID 19.
Documentele care trebuie depuse:
- Cerere;
- Declaratie pe proprie raspundere;
- Alte acte ce pot ajuta in solutionarea solicitarii (ex: extras de cont bancar).
Persoanele care doresc sa obtina informatii suplimentare privind obtinerea sprijinului acordat de stat prin ANPIS, pot apela urmatoarele numere de telefon: 0786.59.46.87; 0786.56.09.30; 0786.56.09.22; 0786.16.95.92; 0786.39.39.86, iar adresele de email din fiecare judet, unde pot fi trimise documentele pot fi gasite aici: http://www.mmanpis.ro/wp-content/uploads/2020/03/EMAIL-PLATI-COVID.pdf
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale a precizat ca depunerea documentelor, pentru pentru perioada 16-31 martie 2020, se face intre 1-10 aprilie.
Cuantumul ce va fi acoperit din bugetul de stat, in cazul sportivilor este de 75% din drepturile in bani aferente contraprestatiei activitatii sportive, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut.
Sursa: Ministerul Muncii si Protectiei Sociale
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE
Articole similare
Decontarea unei parti din salariu sau a Somajului Tehnic in luna iunie 2020. Baza legalaCertificatele de Urgenta: 15 intrebari si raspunsuri. PFA-urile pot beneficia de ele?Ratele bancare pot fi suspendate. Normele de aplicare, publicate in Monitorul Oficial(HG 270/2020)Concediul medical intrerupe suspendarea salariatului aflat in SOMAJ TEHNIC (specialist)Indemnizatia de SOMAJ TEHNIC. Cum se poate depune lista angajatilorUltimele articole
Firmele din agricultura si industria alimentara vor plati un salariu minim de 3.000 lei angajatilorGuvernul anunta noi masuri pentru sprijinirea mediului de afaceri: Kurzarbeit, SOMAJ TEHNIC si ajutor de 400.000 euro pentru IMM-uriFirmele afectate de razboi care beneficiaza de SOMAJ TEHNIC pot obtine pana la 4.571 lei de la stat pentru fiecare salariatSOMAJ TEHNIC la valoarea de 75% din salariu pentru angajatii firmelor afectate direct sau indirect de razboi5 efecte ale incetarii starii de alerta in domeniul relatiilor de munca, atat pentru salariati cat si pentru angajatoriArticole similare
Somajul Tehnic in 2022 va fi acordat pana pe 31 martie. Angajati care NU beneficiaza de ajutorOUG 32/2020: Actele necesare pentru somajul tehnic de statIntrarea in somaj tehnic si depunerea online a documentelor -reglementate de GuvernCodul fiscal se modifica din nou. Ce facilitati fiscale sunt destinate mediului de afaceri?Bilantul masurilor luate de Ministerul Muncii in perioada starii de urgenta. Somaj tehnic si indemnizatii de sprijinUltimele articole
Situatii financiare anuale: Termenul limita pentru DEPUNEREA DOCUMENTELOR NU este data de 31 mai 2023Reduceri la electricitate: IMM-urile si PFA-urile trebuie sa depuna, pana pe 1 octombrie 2022, o solicitare pentru a beneficia de sprijinFirmele afectate de razboi care beneficiaza de Somaj Tehnic pot obtine pana la 4.571 lei de la stat pentru fiecare salariatSomajul Tehnic 2021- reintrodus OFICIAL. Cand se depun actele necesare si cine NU poate beneficia de facilitateCe trebuie sa contina si cum se transmite Declaratia 406 pentru raportarea in SAF-T de la 1 ianuarie 2023Articole similare
Rata somajului, la cea mai scazuta cota din ultimii 26 de ani, a doua luna consecutivANOFM: Aproape 95.000 de persoane, angajate prin intermediul Agentiei de la inceputul anului 2019ANOFM organizeaza concurs/examen de promovare in grad profesionalHG nr. 217/2020: Clarificari privind concediul platit al parintilor (Legea nr. 19/2020)Formularul 112. Verificare stare declaratie dupa transmitereUltimele articole
Completarea D 112 in 2023: Ce beneficii extrasalariale pot fi detaliate in formular?Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic a fost completat cu 3 noi contributii (Ordinul 1985/2022)Unde se declara CAM in D112, incepand cu august 2022, pentru firmele din agricultura si industria alimentara?Noul model al Declaratiei 112 pentru veniturile aferente lunii august 2022, conform modificarilor aduse de OG 16/2022Debitorii pot beneficia de anularea obligatiilor accesorii pana la data de 30 iunie 2022 (Ordinul 64/2022)Sfaturi de la experti
Intrebare: 1. S-a incheiat un contract de finantare in cadrul POC 2014-2020 intre finantator (ministerul cercetarii) si beneficiar (institutia noastra) pentru constructia in antrepriza a unui obiectiv de investitii. 2. Valoarea contractului...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Monografie contabila plata garantie in cont separat
Intrebare: Va rog, reflectarea in contabilitate a garantiei de buna executie achitata intr-un cont special deschis de prestator la banca. O societate are in derulare construirea unei hale de productie. Furnizorul de lucrari ii factureaza...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii