Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ajutorul de inmormantare pentru decesul parintelui unui angajat. Documente necesare

30-Nov-2018
4259

Ce documente sunt necesare pentru acordare unui ajutorul de inmormantare ocazionat de decesul tatalui unei salariate? Aceasta este una dintre intrebarile care va primi raspuns din partea specialistilor nostri. 

Cum este considerata aceasta suma care se acorda salariatului din punct de vedere fiscal? Care este suma maxima neimpozabila care se poate acorda? Care este monografia contabila pentru aceasta speta?

Raspunsul specialistului

Ajutorul de inmormantare acordat de angajator pentru salariatii proprii si membrii de familie ai acestora, astfel cum este prevazut in contractul de munca reprezinta venit neimpozabil in intelesul impozitului pe salarii, potrivit art. 76 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal, suma nedeclarandu-se in formularul 112 Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate. De asemenea, acest ajutor nu intra nici in baza de calcul al contributiei de asigurari sociale potrivit art. 142 lit. b) din Codul fiscal, al contributieide asigurari sociale de sanatate potrivit art. 157 alin. (2) si al contributiei asiguratorii pentru munca potrivit art. 220^4 alin. (2) din Codul fiscal.

Ca documente justificative, societatea poate crea o procedura interna de acordare prin care sa fie solicitate documente justificative precum certificatul constatator ale decesului persoanei.

La nivelul societatii sumele corespunzatoare ajutorului de inmormantare acordat de angajator reprezinta o cheltuiala sociala deductibila in limita unei cote de pana la 5%, aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului, potrivit Codului muncii, in conformitate cu prevederile art. 25 alin. (3) lit. b) pct. 1 din Codul fiscal.

Asadar,societatea poate acorda, din fondurile proprii, un ajutor de inmormantare neimpozabil la nivelul persoanei fizice, in masura in care contractul de munca aplicabil prevede acordarea unor ajutoare banesti la decesul salariatului,si deductibil la nivelul societatii limita a 5% aplicata la valoarea cheltuielilor cu salariile.

In ceea ce priveste nivelul ajutorul de inmormantare acordat, acesta urmeaza a fi stabilit prin contractul de munca aplicabil, individual sau colectiv, Codul fiscal neintervenind sub aspectul limitarii nivelului acordat.

Ajutorul de inmormantare acordat de angajator se va inregistra in contabilitate astfel:


6458 „Alte cheltuieli privind asigurarile si protectia sociala” = 423 „Personal - ajutoare materiale datorate” - cu suma reprezentand ajutorul de inmormantare acordat.

423 „Personal - ajutoare materiale datorate” = 5121 „Conturi la banci in lei” - cu suma achitata.
In concluzie, in masura in care in contractul de munca aplicabil este prevazuta posibilitatea suportarii de catre angajator a unui ajutor de inmormantare pentru salariatii proprii si membrii de familie ai acestora, acest beneficiu va reprezenta venit neimpozabil la nivelul salariatului neconcretizandu-se intr-un avantaj impozabil.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ajutorul de inmormantare pentru decesul parintelui unui angajat. Documente necesare":
Rating:

Nota: 3.2 din 5 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Articole similare

Acordare ajutor inmormantare. VIDEO
Mai multe articole despre ajutor de inmormantare




Subiectele saptamanii

  • Clienti incerti. Tratament fiscal si contabil
    • "In anul 2012 o societate a emis facturi de prestari servicii. Facturile nu au fost incasate pana la finele anului 2012, cand societatea debitoare a intrat in insolventa. S-a facut cerere de inscriere la masa credala, dar sumele respective nu au fost incasate pana astazi. S-a solicitat la Registrul Comertului o fisa de informatii din care reiese ca societatea debitoare a fost radiata in iunie 2018. Nu s-au constituit provizioane pentru sumele respective, TVA s-a colectat, iar aceste...» citeste mai departe aici

  • Propunerea ministrului de Finante: Absolventii programului de internship al Guvernului ar putea fi angajati fara concurs
    • Potrivit unei declaratii facute de ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, nu este exclus ca legislatia in vigoare sa fie modificata in asa fel incat tinerii care urmeaza un program de internship la Guvern sa poata fi angajati automat, fara concurs, in administratia publica, pe postul de debutant. Ministrul Teodorovici a participat, miercuri 17 iulie, la lansarea Programului Oficial de Internship al Guvernului Romaniei, editia 2019. Acesta le-a vorbit tinerilor inscrisi in program si le-a spus...» citeste mai departe aici

  • Taxe datorate Fondului pentru mediu. Cele 15 taxe obligatorii pe care ORICE FIRMA le are de platit
    • Agentia de Mediu ia in vizor toate firmele care incearca sa “fenteze” legea, pentru a scapa de plata taxelor introduse de OUG nr. 196/2005. Poate ca nu stiati, dar toate firmele sunt vizate de aceste modificari privind taxele datorate Fondului pentru Mediu, 15 dintre ele fiind obligatorii pentru toate firmele. Vorbim despre taxele privind gestionarea ambalajelor, anvelopelor, pungilor pentru cumparaturi, uleiurilor uzate etc. Inspectorii Agentiei de Mediu verifica, in special, daca...» citeste mai departe aici

  • Oficial: Legea 132 privind activitatile cu caracter ocazional desfasurate de zilieri a fost publicata. Regimul fiscal aplicabil veniturilor zilierilor
    • In Monitorul Oficial nr. 575 din 15 iulie 2019 a fost publicata Legea nr. 132 din 11 iulie 2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri. In acest context, Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov (DGRFP) a venit cu lamuriri privind regimul fiscal aplicabil veniturilor din activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri. Asadar, in contextul legii amintite mai sus: ZILIER este o...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Nu intra Romania in colaps din cauza celor peste 9.000 de pensii speciale
    • Romania este in siguranta, cel putin dintr-un anumit punct de vedere. Nu va intra in colaps nici din cauza celor 9.312 pensii de serviciu (care nu sunt pe baza de contributivitate), nici din toata valoarea celor 5 milioane de pensii, ofera asigurari ministrul Muncii, Marius Budai. "Din cele 9.312 pensii de serviciu, undeva la 5.306 sunt la peste 10.000 de lei, iar restul de 4.000 sunt sub 10.000 de lei. Si o parte din aceste pensii sunt pe baza de contributivitate, completarea vine de la bugetul...» citeste mai departe aici

  • Salarii stabilite in baza unor hotarari judecatoresti. Tratament fiscal
    • Avem urmatorul caz: Un salariat concediat de companie a castigat in instanta procesul cu rezolutia urmatoare: "Dispune anularea in integralitate a deciziei de sanctionare emisa de parat. Repune partile in situatia anterioara concedierii, in sensul reintegrarii salariatului pe functia si postul detinute anterior emiterii deciziei. Obliga parata sa-i plateasca reclamantului o despagubire egala cu salariile indexate, majorate si reactualizate si cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016