Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Amnistia fiscala s-ar putea extinde si pentru persoanele fizice

08-Oct-2015
3519

Potrivit unui proiect de ordonanta publicat recent, firmele cu datorii la stat ar putea scapa de datoriile inregistrate la 30 septembrie a.c. Daca la acest moment, proiectul propune ca masura sa se aplice doar firmelor, PFA-urilor si ONG-urilor, printr-o noua modificare aceasta amnistie s-ar putea extinde si pentru persoanele fizice care inregistreaza la 30 septembrie datorii la bugetul de stat.

In concret, acestea ar putea fi scutite de penalitatile de intarziere aferente cu conditia sa achite pana la 31 martie obligatiile principale de plata.

Potrivit unui proiect de lege care s-a discutat miercuri intr-o prima lectura in Guvern, urmand ca proiectul sa fie aprobat in sedinta urmatoare.

Proiectul dezbatut la jumatatea saptamanii propune anularea penalitatilor de intarziere aferente obligatiilor de plata principale catre bugetul general consolidat, restante la 30 septembrie 2015.

Mai jos regasiti prevederile importante din proiect si lista datoriilor pe care noile reglementari propuse le-ar putea anula, asa cum atrage atentia HotNews.ro:

- stingerea, pana la 31 martie 2016, a obligatiilor de plata principale, restante la 30 septembrie 2015;

- stingerea, pana la 30 iunie 2016, a dobanzilor aferente obligatiilor principale restante, stabilite prin decizii comunicate pana la data stingerii obligatiilor de plata principale;

- stingerea, pana la termenul de plata prevazut de Codul de procedura fiscala, a eventualelor dobanzi calculate pana la data stingerii obligatiilor de plata principale,

- stingerea, pana la data depunerii cererii de anulare a penalitatilor de intarziere, a obligatiilor de plata principale curente, cu termene de plata cuprinse intre data de 1 octombrie 2015 si 31 martie 2016;

- depunerea, pana la data inregistrarii cererii de anulare a penalitatilor de intarziere, a tuturor declaratiilor fiscale, potrivit vectorului fiscal;

- depunerea, pana la data de 30 iunie 2016, acererii de anulare a penalitatilor de intarziere.

De asemenea, se mentioneaza ca anularea penalitatilor de intarziere datorate si neachitate la 30 septembrie 2015, aferente obligatiilor de plata principale cu termene de plata anterioare datei de 30 septembrie 2015 si stinse pana la aceasta data, cu urmatoarele conditii :

- stingerea, pana la data de 31 martie 2016, a dobanzilor aferente respectivelor obligatii de plata principale;

- depunerea, pana la data de 30 iunie 2016, a cererii de anulare a penalitatilor de intarziere.

In plus, aceeasi sursa atrage atentia asupra faptului ca "anularea penalitatilor de intarziere datorate pentru diferentele suplimentare de plata declarate de contribuabili prin declaratie rectificativa cu scadenta anterioara datei de 30 septembrie 2015, cu urmatoarele conditii:

- declaratia rectificativa sa fie depusa pana la data de 31 martie 2016;

- obligatia individualizata in declaratia rectificativa sa fie stinsa pana la aceeasi data de 31 martie 2016;

- stingerea, pana la 30 iunie 2016, a dobanzilor aferente obligatiilor principale declarate suplimentar, stabilite prin decizii comunicate pana la data stingerii obligatiilor de plata principale;

- stingerea, pana la termenul de plata prevazut de Codul de procedura fiscala, aeventualelor dobanzi calculate pana la data stingerii obligatiilor de plata principale,

- depunerea tuturor declaratiilor fiscale, potrivit vectorului fiscal, pana la data inregistrarii cererii de anulare a penalitatilor de intarziere;

- depunerea cererii de anulare a penalitatilor de intarziere pana la data de 30iunie 2016."


Proiectul de ordonanta de urgenta mentioneaza, de asemenea, ca "in cazul contribuabililor pentru care au fost instituite popriri asiguratorii sau executorii, la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, se reglementeaza posibilitatea contribuabilului de a efectua plati din sumele indisponibilizate ca efect al popririi. Ca urmare, masura se va aplica temporar, pentru perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta - 30 iunie 2016. Totodata, masura se va aplica si pentru popririle infiintate intre data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta si 30 iunie 2016.".

Retinem ca, asa cum atentioneaza sursa amintita mai sus, facilitatea fiscala nu se aplica pentru obligatiile de plata rezultate din raporturile juridice contractuale (redevente, chirii, dividende), cu exceptia redeventelor miniere, a redeventelor petroliere si a redeventelor rezultate din contracte de concesiune, arenda si alte contracte de exploatare eficienta a terenurilor cu destinatie agricola, incheiate de Agentia Domeniilor Statului.

In plus, se mentioneaza ca facilitatea fiscala nu se aplica nici contribuabililor aflati in procedura insolventei potrivit Legii nr. 85/2014 deoarece acesti contribuabili se afla sub un regim special in ceea ce priveste modul de indeplinire a obligatiilor de plata.

Va vom tine la curent cu noutatile pe aceasta tema. Pana la aprobarea proiectului, daca aveti opinii pe care doriti sa vi le exprimati in legatura cu acest proiect, va invitam sa ne lasati un comentariu in casuta de mai jos sau pe pagina noastra de Facebook.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016