
Raportul Special
realizat de specialisti
Conform Noului Cod de procedura fiscala, contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal central, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare.
Pentru inregistrarea sediilor secundare, altele decat cele care se inregistreaza ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor potrivit Legii nr. 273/2006, contribuabilii depun Declaratia 061 privind sediile secundare. Modelul si instructiunile de completare ale acestei declaratii au fost aprobate prin OANAF 3698/2015. Aceasta declaratie se utilizeaza incepand cu 01 ianuarie 2016, inlocuind formularul fara numar „Declaratie privind sediile secundare” aprobata prin OMFP 1329/2004.
Modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala trebuie aduse la cunostinta organului fiscal central, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea si depunerea declaratiei de mentiuni.
Declara?ia 061 se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care le infiin?eaza, completand informatiile privind starea sediului secundar, respectiv data la care contribuabilul isi incepe activitatea sau isi inceteaza activitatea.
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF
Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita
Declaratia se depune insotita de o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala a contribuabilului/platitorului de care apartine sediul secundar sau filiala, precum si de copii ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in aceasta.
Contribuabilii/Platitorii care au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 angajati pentru respectivul punct de lucru au obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a acestora, ca platitor de impozit pe venituri din salarii. Acesti contribuabili depun ca si pana acum Formularul 060 – „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare".
Declaratia de inregistrare se completeaza cu ocazia infiintarii, declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior, iar declaratia de radiere se completeaza cu ocazia radierii inregistrarii fiscale.
Autor: Irina Dumitrescu
Economist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale
Expert contabil, CECCAR BUCURESTI
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Contract de subantreprenoriat. Cum procedam la declararea sediilor secundare?CIM cu timp partial. Stabilirea functiei de baza. Tichete de masa. Depunerea D060 si D112Conditiile de functionare pentru sediile secundare. Obligatii declarativeContribuabil mijlociu. Cum procedam la inregistrarea fiscala a sediului secundar cu obligatii de plata?Studiu de caz: Stabilirea impozitului pe salariu in cazul sediilor secundareArticole similare
Sediu permanent in strainatate. Ce obligatii de plata si declarative apar?Deschidere punct de lucru firma. Etape si acte necesareArticole similare
Declaratia 060. Model si instructiuni de completareObligatii fiscale privind sediile secundare in 2017. Care sunt aspectele la care trebuie sa fiti atenti?Informare Finante: Sediile permanente ale persoanelor juridice straineStudiu de caz: Inregistrarea unui punct de lucru la ANAFPunct de lucru in acelasi sector cu sediul social. Declaratia 060Ultimele articole
Min. Economiei propune eliminarea declaratiilor 060 si 061, necesare firmelor obligate sa declare sediile secundareDesfiintare punct de lucru. Aspecte fiscaleInregistrarea fiscala a contribuabililor nerezidenti. Important!Sediu secundar cu 4 salariati. Cum procedam in ce priveste radierea fiscala a impozitului pe salarii?Documentar fiscal: Inregistrarea fiscala a contribuabililor nerezidenti. Activitati prin unul sau mai multe sedii permanenteSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA