Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

APIA "a bagat" in agricultura 5,5 miliarde de euro

07-Nov-2013
2181
APIA a achitat beneficiarilor din agricultura 5,5 miliarde de euro din suma totala de 8,1 miliarde de euro, pe care Romania o are la dispozitie in 2007-2013. Aceasta suma trebuie consumata pana in 2015, potrivit ministrului Agriculturii, Daniel Constantin. Aceste cifre arata ca gradul de absorbtie pe fonduri de dezvoltare rurala este de 63 la suta.

"APIA poate sa ne raporteze ca, din totalul de 8,1 miliarde de euro pe care Romania le are la dispozitie in 2007-2013, dar care trebuie cheltuite pana in 2015, a platit deja catre beneficiari si a incasat de la Comisia Europeana o suma de 5,5 miliarde de euro. Gradul de absorbtie la Ministerul Agriculturii, pe fonduri de dezvoltare rurala, este de 63 la suta. Tot Agentia de Plati ne-a raportat ca s-au depus in aceasta perioada 143.000 de cereri de finantare, dintre care pentru 89.000 dintre ele s-a semnat deja contract de finantare. Din acest punct de vedere, lucrurile au mers foarte bine", a declarat ministrul Daniel Constantin. 

Ministrul nu este de acord cu raportul care spune ca toate cheltuielile care au fost platite pentru 2012, dar care vizau cheltuieli care s-au facut in Romania in anul 2009.

"Cu alte cuvinte, autoritatile publice locale au derulat proceduri de achizitii publice in 2009 si 2010, care au fost decontate, platite de APIA, in 2012. Sigur ca fiind platite in 2012 Curtea Europeana de Audit a facut aceste misiuni de audit pe parcursul anului 2012. In urma acestor misiuni de audit, s-a facut o analiza a modalitatii in care s-au efectuat aceste achizitii publice in 2009-2010 si s-au depistat anumite nereguli, dar lucrurile nu sunt asa cum au fost prezentate", a declarat seful Agriculturii. 

Potrivit lui, din 24 de proiecte vizate, finantate pe masura 3.2.2. (Renovarea, dezvoltarea satelor si imbunatatirea mostenirii rurale), doar in cazul a 12 proiecte s-a facut un raport in care s-au formulat constatari preliminare. 


"Pentru sapte dintre cele 12, Curtea Europeana de Audit a stabilit erori cu impact financiar, indicele de eroare pentru doua dintre cele sapte fiind de 0,89 la suta", a aratat Daniel Constantin. 


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici