Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

APIA "a bagat" in agricultura 5,5 miliarde de euro

07-Nov-2013
2102
APIA a achitat beneficiarilor din agricultura 5,5 miliarde de euro din suma totala de 8,1 miliarde de euro, pe care Romania o are la dispozitie in 2007-2013. Aceasta suma trebuie consumata pana in 2015, potrivit ministrului Agriculturii, Daniel Constantin. Aceste cifre arata ca gradul de absorbtie pe fonduri de dezvoltare rurala este de 63 la suta.

"APIA poate sa ne raporteze ca, din totalul de 8,1 miliarde de euro pe care Romania le are la dispozitie in 2007-2013, dar care trebuie cheltuite pana in 2015, a platit deja catre beneficiari si a incasat de la Comisia Europeana o suma de 5,5 miliarde de euro. Gradul de absorbtie la Ministerul Agriculturii, pe fonduri de dezvoltare rurala, este de 63 la suta. Tot Agentia de Plati ne-a raportat ca s-au depus in aceasta perioada 143.000 de cereri de finantare, dintre care pentru 89.000 dintre ele s-a semnat deja contract de finantare. Din acest punct de vedere, lucrurile au mers foarte bine", a declarat ministrul Daniel Constantin. 

Ministrul nu este de acord cu raportul care spune ca toate cheltuielile care au fost platite pentru 2012, dar care vizau cheltuieli care s-au facut in Romania in anul 2009.

"Cu alte cuvinte, autoritatile publice locale au derulat proceduri de achizitii publice in 2009 si 2010, care au fost decontate, platite de APIA, in 2012. Sigur ca fiind platite in 2012 Curtea Europeana de Audit a facut aceste misiuni de audit pe parcursul anului 2012. In urma acestor misiuni de audit, s-a facut o analiza a modalitatii in care s-au efectuat aceste achizitii publice in 2009-2010 si s-au depistat anumite nereguli, dar lucrurile nu sunt asa cum au fost prezentate", a declarat seful Agriculturii. 

Potrivit lui, din 24 de proiecte vizate, finantate pe masura 3.2.2. (Renovarea, dezvoltarea satelor si imbunatatirea mostenirii rurale), doar in cazul a 12 proiecte s-a facut un raport in care s-au formulat constatari preliminare. 


"Pentru sapte dintre cele 12, Curtea Europeana de Audit a stabilit erori cu impact financiar, indicele de eroare pentru doua dintre cele sapte fiind de 0,89 la suta", a aratat Daniel Constantin. 


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe profit. Exemplu de calcul pentru suma care poate fi redirectionata prin D177

    • Redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre cauze sociale sau culturale reprezinta o oportunitate importanta pentru contribuabili de a sprijini proiecte cu impact pozitiv in comunitate. Totusi, suma care poate fi directionata prin formularul D177 este limitata si calculata conform unor reguli specifice din Codul fiscal, care tin cont atat de cifra de afaceri, cat si de impozitul pe profit datorat, dar si de sponsorizarile efectuate si alte bonificatii fiscale aplicabile. In acest...» citeste mai departe aici

  • E-Transport: A fost extinsa lista de bunuri cu risc fiscal ridicat?

    • In contextul in care obligatiile de declarare in RO e-Transport devin din ce in ce mai stricte, tot mai multe companii se intreaba daca lista bunurilor cu risc fiscal ridicat a fost modificata sau extinsa. Aceasta intrebare este esentiala, deoarece doar anumite categorii de bunuri, in anumite conditii, impun declararea transportului intern in acest sistem. In acest articol clarificam daca lista oficiala a suferit modificari, ce transporturi intra sub incidenta declararii, cine are aceasta...» citeste mai departe aici

  • Cum sa-ti organizezi mai eficient veniturile si cheltuielile atunci cand esti freelancer

    • Munca de freelancer vine cu multa libertate, dar si cu responsabilitati semnificative in ceea ce priveste administrarea banilor. Fara un salariu fix si cu venituri fluctuante, este esential sa ai o strategie clara de gestionare a finantelor, astfel incat sa poti acoperi toate obligatiile si sa iti construiesti un echilibru financiar pe termen lung. Afla in continuare cum poti sa iti gestionezi veniturile si cheltuielile pentru prosperitate pe termen lung. 1. Tine o evidenta clara si constanta a...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016