Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Aplicarea OUG nr.1 din 2012. Consecinte

03-Feb-2012
3646
Potrivit autoritatilor fiscale, aplicarea prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 1/2012 pentru suspendarea aplicarii unor dispozitii ale Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, precum si pentru restituirea taxei achitate in conformitate cu prevederile art. 4 alin (2) din Lege, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 79/31.01.2012 produce urmatoarele efecte:

- suspendarea, pe perioada 31 ianuarie 2012 - 1 ianuarie 2013, a prevederilor referitoare la calculul si plata taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule datorata in cazul primei transcrieri a dreptului de proprietate in Romania a unui autovehicul rulat;

- suspendarea implicita, pe perioada 31 ianuarie 2012 - 1 ianuarie 2013, a prevederilor referitoare la eliberarea adeverintei care sa ateste faptul ca, la prima transcriere a dreptului de proprietate in Romania pentru un autovehicul inmatriculat dupa 1 ianuarie 2007 si pana la intrarea in vigoare a Legii, proprietarului platitor al taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule/taxei pe poluare pentru autovehicule nu i s-a restituit cuantumul acesteia sau valoarea reziduala;

- restituirea, la cerere, a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule ca urmare a primei transcrieri a dreptului de proprietate in Romania, a unui autovehicul rulat, achitata in perioada 13 ianuarie 2012 - 31 ianuarie 2012, potrivit art. 2 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 1/2012 coroborat cu art. 117 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

In acest context, reamintim mai jos prevederile referitoare la restituirea taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule prevazute de Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 1/2012 pentru suspendarea aplicarii unor dispozitii ale Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, precum si pentru restituirea taxei achitate in conformitate cu prevederile art. 4 alin. (2) din lege:


- contribuabilii care au achitat taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule ca urmare a primei transcrieri a dreptului de proprietate, in conformitate cu prevederile art. 4 alin. (2) din Legea nr. 9/2012, in perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a Legii - 13.01.2012 - si data intrarii in vigoare a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 1/2012 - 31 ianuarie 2012, pot solicita restituirea acesteia;

- restituirea acestor sume se face la cererea contribuabilului, adresata organului fiscal competent, in conformitate cu prevederile Codului de Procedura fiscala, cu exceptia prevederilor art. 124 referitoare la acordarea de dobanzi in cazul sumelor de restituit sau de rambursat de la buget;

- sumele se restituie in termenul de prescriptie prevazut la art. 135 din Codul de Procedura Fiscala referitor la prescriptia dreptului de a cere compensarea sau restituirea.


Sursa: Finante Valcea



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016