Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Buget 2018: NU se renunta la split TVA si la mutarea a CAS de la angajator la angajat

14-Dec-2017
1852

Opozitia nu isi mai poate sustine principalele amendamente privind bugetul de stat pentru anul 2018, anume: amanarea split TVA, renuntarea la masura de mutare a CAS de la angajator la angajat si eliminarea supraaccizei la carburanti. Acestea au fost respinse ieri, pe rand, in comisiile reunite pentru buget-finante ale Parlamentului.


Bugetul pe anul 2018 a fost un subiect intens dezbatul in ultima perioada. Cele mai arzatoare discutii au privit split TVA si masura de trecere a CAS de la angajator la angajat. Potrivit zf.ro, bugetul a intrat in forta in discutia Legislativului, iar comisiile reunite votasera deja fara schimbari bugetul de stat in prima parte a zilei de ieri.

Conform acestui proiect, veniturile consolidate ale statului vor creste in 2018 fata de 2017 cu 11,9%, iar cheltuielile cu 11,6%, la o crestere economica estimata de 5,5%. Veniturile vor reveni, potrivit proiectului, peste bariera de 30% din PIB sub care intrasera in 2016, o data cu puternica relaxare fiscala decisa de guvern. Nominal, proiectul de buget pentru 2018 este construit pe o crestere de venituri fata de 2017 de 30,7 mld. lei, pana la 285,5 mld. lei, in vreme ce cheltuielile ar urma sa avanseze cu 32,8 mld. lei, pana la 314,5 mld. Lei.

Cele mai mari cresteri de venituri ar urma sa vina din contributiile de asigurari care vor avansa in 2018, potrivit estimarilor, cu 20 de miliarde de lei (pana la 91,8 mld. lei). In acelasi timp, veniturile din impozitul pe salarii si venit ar urma sa scada cu 9,4 miliarde de lei ca urmare a reducerii impozitului pe venit de la 16% la 10%, potrivit aceleasi surse.



Veniturile din TVA cresc, potrivit do­cumentului citat, cu 8,6 miliarde de lei (plus 16,3% fata de 2017). Veni­tu­rile din accize sunt programate sa creasca cu 3,6 mld. lei (plus 13,5% fata de anul trecut). Si in ceea ce priveste sumele primite de la UE sunt prevazute cresteri semnificative, plus 6,9 mld. lei (plus 32% fata de 2017), pana la 28,4 mld. lei. "Veniturile nefiscale" scad insa cu 2 mld. lei, pana la 20,3 mld. lei.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici