Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF beneficiaza de mai multa putere in cazul controalelor fiscale

15-Sep-2017
1603

Modificarea Codului de procedura fiscala a adus, pe langa modificarile care au facut subiectul zilei, alaturi de tema privind Split TVA, si schimbari referitoare la atributiile ANAF in desfasurarea controalelor fiscale la contribuabili. 

Astfel, noile modificari maresc puterea de exercitare a acestor inspectii si atribuie mai multe drepturi institutiei. 

Pe langa sistemul de split TVA, suficient de complicat si respins in zadar de mediul de afaceri, noile modificari privind ANAF ar putea crea probleme la fel de serioase contribuabililor, considera Alex Milcev, liderul Departamentului de asistenta fiscala si juridica, EY Romania, potrivit Capital.ro

Acesta a declarat recent, printr-un comunicat, ca “dupa multe discutii si in ciuda protestelor din partea platitorilor de TVA, fie ca erau afaceri antreprenoriale romanesti sau firme internationale cu operatiuni la noi, in cele din urma dispozitia legala privind plata defalcata a TVA a devenit realitate".

De asemenea, in ce priveste conturile speciale, acesta a explicat:

"Asadar, incepand de anul viitor, toate platile/incasarile de sume reprezentand TVA se vor face prin intermediul unor conturi speciale, deschise de fiecare contribuabil la Trezoreria Statului sau la bancile comerciale. Sumele care vor tranzita acel cont vor putea fi folosite doar pentru plata TVA catre furnizori sau bugetul de stat si doar dupa obtinerea unei confirmari de la autoritatea fiscala, pentru alte scopuri. Ca element de noutate fata de proiectul de act normativ, autoritatile fiscale se pot indestula cu prioritate din acel cont si in cazul in care contribuabilul are alte obligatii de natura fiscala restante".

Referitor la modificarile privind ANAF, acesta a atras atentia asupra felului in care ar urma sa se actioneze in cadrul controalelor. In concret, se ofera ocazia ca organul fiscal sa traga la raspundere in mod subiectiv impreuna cu debitorul si alte persoane care nu se fac vinovate de neregulile in cauza:

"Prima dintre ele vizeaza posibilitatea organului fiscal, intr-o maniera pur subiectiva si cu incalcarea regulilor din procedura insolventei, de a trage la raspundere, in mod direct, impreuna cu debitorul, si alte persoane despre care apreciaza ca au actionat cu "rea-credinta". Exprimarea textului este mult prea generala si lasa loc unei marje de manevra si de interpretare nepermise, ce nu tine cont de normele de tehnica legislativa. De fapt, acest text plaseaza ANAF pe o pozitie absolut privilegiata fata de ceilalti creditori ai agentului economic insolvent, acestia fiind lasati in continuare sa isi recupereze creantele in procedura desfasurata in fata judecatorului sindic, in timp ce ANAF recupereaza direct sumele de la terti, pe baza aprecierilor sale proprii".

De asemenea, acesta atrage atentia ca e permisa, mai nou, derularea inspectiilor fiscale avand ca scop actiuni de "preventie si conformare". Problema consta in faptul ca precizarile legislative in aceasta privinta raman neclare, astfel ca permit abuzuri in practica.

"Nicaieri Codul de procedura fiscala nu defineste scopul si obiectul concret al unor asemenea actiuni, astfel incat este extrem de neclar cum si sub ce forma acestea se vor concretiza. Dupa cum stim bine din practica, cu cat o regula este mai neclara si mai interpretabila, cu atat creste posibilitatea unui abuz", a explicat Alex Milcev.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF beneficiaza de mai multa putere in cazul controalelor fiscale":
Rating:

Nota: 4.88 din 4 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • OPANAF 3896/2020. Cererile pentru accesarea esalonarii la plata simplificate pot fi depuse ELECTRONIC de contribuabili. Model formular
    • Agentia Nationala a Finantelor Publice informeaza, printr-un comunicat de presa, ca cererile pentru accesarea esalonarii la plata simplificate pot fi depuse de contribuabili prin mijloace electronice de transmitere la distanta, incepand din data de 19 noiembrie. Reamintim ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 1104 din data de 19 noiembrie 2020, a fost publicat Ordinul presedintelui A.N.A.F. nr. 3896/2020 prin care a fost aprobata procedura de acordare a esalonarii la plata de catre organul...» citeste mai departe aici

  • OUG 195/2020. Noi masuri in domeniul Registrului Comertului. O serie de reglementari prevazute de OUG 70/2020 se aplica in continuare, pe o perioada de 9 luni
    • Ordonanta de urgenta nr. 195/2020 privind masuri in domeniul registrului comertului a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1078 din 13 noiembrie 2020. Conform actului normativ care a intrat in vigoare din data de 13 noiembrie, au fost aduse cateva modificari in domeniul registrului comertului. In anumite cazuri declaratia pe propria raspundere prevazuta la art. 17 alin. (6) din Legea nr. 31/1990 va fi inclusa in declaratia pe propria raspundere prevazuta de art. 15 alin. (1)...» citeste mai departe aici

  • Declararea adaosului comercial, ANULATA. Ce aduce nou Legea 222/2020
    • Legea nr. 222/2020 pentru abrogarea Legii nr. 12/1990 privind protejarea populatiei impotriva unor activitati de productie, comert sau prestari de servicii ilicite si pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1018 din 02 noiembrie 2020. Conform actului normativ care a intrat in vigoare din data de 5 noiembrie 2020, sunt abrogate contraventiile privind declararea adaosului comercial...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat calendarul obligatiilor fiscale - DECEMBRIE 2020-
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent calendarul obligatiilor fiscale pentru luna decembrie 2020. Obligatii fiscale: TERMENUL in 30 de zile de la implinirea termenului de 183 de zile de prezenta in Romania OBLIGATIA Depunerea formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in Romania" CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI Se depune de persoana fizica sosita in Romania care are o sedere in statul roman o perioada sau mai multe perioade care...» citeste mai departe aici

  • Contractele de vanzare de bunuri ar putea fi modificate. Propuneri MEEMA
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a pus in dezbatere publica, pe site-ul oficial, un nou proiect de lege privind anumite aspecte referitoare la contractele de vanzare de bunuri. Principalele dispozitii de fond ale Directivei (UE) 2019/771 acopera cele mai importante diferente dintre normele nationale obligatorii de protectie a consumatorilor ca urmare a transpunerii de catre statele membre a normelor minime de armonizare prevazute in Directiva 1999/44/CE. Aceste diferente...» citeste mai departe aici

  • Codul Fiscal: 67 de MODIFICARI aduse in 2 luni. Noutatile valabile din 2021
    • Ultimele 2 luni au adus 67 de modificari in Codul fiscal. Incepand cu 1 ianuarie 2021 se modifica: - art. 456 si art. 464 din Titlul IX – Impozite si taxe locale prin Legea nr. 230 din 4 noiembrie 2020 - art. 459 din Titlul IX – Impozite si taxe locale prin Legea nr. 241 din 6 noiembrie 2020 - art. 291 din Titlul VII – Taxa pe valoarea adaugata prin Legea nr. 248 din 13 noiembrie 2020 - art. 103 din Titlul IV – Impozitul pe venit, prin Legea nr. 258 din 19 noiembrie 2020...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016