
Raportul Special
realizat de specialisti
In seria spetelor ANAF, un contribuabil a adresat urmatoarea intrebare: "Se datoreaza contributia de asigurari sociale de sanatate pentru diferentele salariale reprezentand suplimentul treptei de salarizare/suplimentul postului, stabilite in baza unor hotarari judecatoresti definitive?"
Iata raspunsul oficial ANAF: Potrivit Codului fiscal, in baza de calcul al contributiei individuale de asigurari sociale de sanatate sunt cuprinse si sume reprezentand diferente de salarii stabilite în baza unor hotarari judecatoresti ramase definitive.
Prin urmare, pentru diferentele salariale reprezentand suplimentul treptei de salarizare si suplimentul postului stabilite in baza unor hotarari judecatoresti definitive se datoreaza contributia de asigurari sociale de sanatate.
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
Excel pentru contabili cu ChatGPT - verificari si reconcilieri rapide
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Baza legala - Legea nr 227 / 2015 articolul 157 alin.(1) lit k)
Speta publicata la data 20.04.2017
Raport GRATUIT
Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege
Descarca raportul gratuit
Explicatii clare pentru munca ta zilnica.

Articole similare
OUG nr.18/2018: Noul sistem fiscal pentru persoanele fiziceCum se stabilesc din oficiu CAS si CASS pentru persoanele fizice, an fiscal 2023VIDEO: Cum se face impozitarea drepturilor de autor?Studiu de caz: Obligatiile declarative pentru plata dividendelor in cazul persoanelor fizice romaneSinteza: Termen-limita pentru a declara contractele part-time, D 112 actualizata si Guvernul taie sponsorizarile deductibileUltimele articole
PFA, II sau IF in 2026: ce sa faci pentru maximizarea profitului si minimizarea impozituluiCe trebuie sa stii daca vrei sa lucrezi ca liber profesionist in RomaniaDividende nete neachitate lasate la dispozitia societatii: cum se inregistreaza corectCrazy Days pentru contabili: ce ghiduri practice poti cumpara acum cu reduceri de pana la 80%Noua procedura ANAF pentru stabilirea din oficiu a CAS si CASS datorate de persoanele fizice care nu si-au declarat contributiile pentru 2025Articole similare
In atentia angajatorilor: In Romania exista cea mai mica diferenta de salarizare intre sexeMinisterul Finantelor Publice propune prima rectificare a bugetelor de stat si asigurarilor sociale pe anul 2016CNIPMMR nu sustine revizuirea Directivei 96/71/CE privind detasarea lucratorilor in cadrul prestarii de serviciiArticole similare
Procedura si documente necesare la depunerea capitalului social la infiintarea SRLReglementarea in CIM a transportului salariatilor la si de la locul de munca VS. Tichete cadou pentru cheltuieli socialeLegea 141/2020 modifica anumite acte normative. Sunt vizate Certificatele pentru Situatii de UrgentaE lege: din 2012 bugetarii nu mai beneficiaza de suplimenteITM in control: Amenzi de peste 1,4 milioane de euro, in doar 3 saptamaniUltimele articole
Planul de conturi si ghidul de monografii contabile: repere esentiale pentru o contabilitate corectaImpozit pe profit: 5 situatii cu impact semnificativ asupra rezultatului fiscal si al impozitului datoratAi o operatiune contabila neobisnuita si nu esti sigur cum se inregistreaza corect? Afla solutia!Webinar TVA in practica. Studii de caz si interpretari fiscaleDeclaratia 112 se modifica de la 1 iulie 2026. ANAF a publicat in MO noul formularSfaturi de la experti
Subiectele saptamanii
Microintreprindere fara niciun salariat. Cand treci la impozit pe profit si cand depui D700
Cursul valutar in contabilitatea financiara: reguli de evaluare
Atentie contabili: ACTIVUL NET este bomba cu ceas din bilantul companiei
Antifrauda a descoperit facturi fictive de 32 de milioane de lei la firme de recrutare
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii Monitorul oficialCodul civilCodul penal Legislatie TVA