
Raportul Special
realizat de specialisti
Guvernul a aprobat azi tele-munca, mai exact, posibilitatea ca angajatul sa lucreze din alta parte decat la birou. Noile conditii vor trebui mentionate in contractul de munca, iar angajatorii au obligatia de a fi la curent cu noile reglementari pentru a nu incalca legea, mai ales in conditiile in care amenzile in aceasta privinta ajung la 10.000 lei.
Dupa ce noile prevederi trec si de acordul Parlamentului, dinamica pietei de munca ar trebui sa se schimbe in ce priveste programul de 8 ore de la birou. Tele-munca sau munca "remote", cum este denumita in strainatate, vine la pachet cu nenumarate avantaje, atat pentru salariat, cat si pentru angajator.
In primul rand, salariatul nu mai pierde zi de zi 2 sau 3 ore pentru a ajunge si a pleca de la birou. Va fi mai productiv, avand la dispozitie inclusiv conditii care nu exista in toate locurile de munca (cafea calda, mancare calda etc.).
Conform reglementarilor de la noi, tele-munca e vazuta ca modalitatea de organizare a muncii in care o activitate care ar putea fi efectuata in cadrul locului de munca organizat de angajator este prestata de catre un salariat de la distanta, in mod regulat si voluntar, prin intermediul tehnologiei informatiei si comunicatiilor, in baza unui contract individual de munca cu norma intreaga sau a unui act aditional la acesta
Angajatorul va beneficia de salariati mai organizati si mai productivi, fapt dovedit statistic in tarile care aplica deja de ani de zile tele-munca.
Iata care sunt conditiile pe care trebuie sa le respecte ambele parti, dupa caz, cand vine vorba de noua forma de organizare a muncii:
1. activitatea se desfasoara in afara oricarui loc de munca organizat de angajator, prin utilizarea mijloacelor amintite mai sus;
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
2. pentru noua forma de organizare a muncii, a fost semnat de catre salariat contractul individual de munca sau actul aditional.
3. locul in care se poate derula tele-munca poate fi folosit de salariat numai dupa ce angajatorul si-a exprimat acordul cu privire la utilizarea lor din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca.
4. pentru aplicarea si verificarea conditiilor de munca ale tele-salariatului, reprezentantii organizatiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau reprezentantii salariatilor au acces la locurile de desfasurare a activitatii de tele-munca, la fel si reprezentantii autoritatilor competente. In cazul in care locul pentru tele-munca este domiciliul angajatului, verificarea de catre angajator sau persoanele amintite mai sus se va face cu o notificare in avans si sub rezerva consimtamantului angajatului.
5. angajatorul este obligat sa asigure transportul la si de la locul desfasurarii activitatii de tele-munca a materialelor pe care tele-salariatul le utilizeaza in activitatea sa.
6. angajatorul e obligat sa asigure masuri pentru ca tele-salariatul sa nu fie izolat de restul angajatilor, avand posibilitatea de a se intalni periodic cu acestia.
7. salariatul raspunde patrimonial fata de angajator pentru orice prejudiciu produs cu vinovatie in legatura cu pastrarea si utilizarea tehnologiei, echipamentelor de munca, materialelor, precum si a tuturor celorlalte bunuri primite de la angajator pentru derularea activitatii sale.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Regimul fiscal al cheltuielilor aferente activitatii de telemuncaSe reglementeaza legislatia privind munca de acasa. Ce trebuie sa stiti daca aveti angajatiTermenul de transmitere in Revisal a actelor aditionale, prelungit3 proiecte noi in atentia firmelor: legea internshipului, legea privind integrarea in munca a tinerilor dezavantajati, legea privind TELE-MUNCAArticole similare
Tratament fiscal pentru premiile acordate salariatilorANAF anunta: cine nu depune Declaratia 112 va fi amendat si declarat inactivDeclaratia 112 in 2022. A aparut noul model al formularului (0rdinul comun 152/153/375/2022)ANOFM: Peste 27.000 de locuri de munca disponibile, la nivel nationalAsigurare de viata incheiata de administrator. Ce cheltuieli se pot deduce?Ultimele articole
Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta ANGAJATORii in fata noilor reglementariCe beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda ANGAJATORii salariatilor intr-un anPilonul 3 de pensii. MONOGRAFIE contabila utila pentru pensia facultativaTrecere la Reges-Online. Administratorii pot opera in sistem daca NU sunt angajati in firma?Reges-Online. 15 exemple de neclaritati create de trecerea la noul sistemArticole similare
Se reglementeaza legislatia privind munca de acasa. Ce trebuie sa stiti daca aveti angajatiArticole similare
BNR vrea sa angajeze specialisti romani din strainatate. Se lanseaza programul Brain RegainCalcul CAS si CASS in cazul suspendarii si incetarii contractului individual de muncaVIDEO: Inregistrarea contractelor de prestari serviciiCalcularea veniturilor din drepturi de autor. Cum se procedeaza?Declaratiile dau batai de cap unei intreprinderi individuale. Cum rezolvam situatia?Ultimele articole
Trecere la Reges-Online. Administratorii pot opera in sistem daca NU sunt angajati in firma?Drepturi de autor si CIM. Se mai aplica EXCEPTIILE privind plata CASS de la 1 august 2025?Taxe PFA cu CIM. Conditii de declarare CAS si CASS in cazul veniturilor din asigurari si dividendeCate luni trebuie sa ai lucrate pentru un credit de nevoi personale? Ghid pentru obtinerea rapida a unui imprumutDeducerea personala de baza a crescut din ianuarie 2025. Impact asupra salariilor si impozitului pe venitSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA