Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Certificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu poate fi obtinut online (Ordinul 2171/2021)

10-Dec-2021
2878
Certificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu poate fi obtinut online (Ordinul 2171/2021)

Ordinul nr. 2171/2021 privind modificarea Ordinului ministrului mediului si gospodaririi apelor nr. 594/2006 pentru aprobarea Certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1167 din 09 decembrie 2021.

Conform noului Ordinul publicat recent in Monitorul Oficial, certificatele de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu pot fi obtinute online:

„ Atat transmiterea cererii de eliberare a certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu, cat si eliberarea certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu se realizeaza exclusiv prin intermediul serviciului "Depunere declaratii on-line" existent pe site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu.”

Cererea de eliberare a certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu se transmite prin intermediul serviciului "Depunere declaratii on-line" existent pe site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu, www.afm.ro.

Utilizarea serviciului "Depunere declaratii on-line" pentru obtinerea certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu va fi posibila atat pentru operatorii care detin un cont de acces cu utilizator si parola, cat si pentru cei inrolati in aplicatia informatica, conform Ordinului viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 572/2019 pentru depunerea declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

In vederea eliberarii certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu se vor consulta:
- declaratiile privind obligatiile la Fondul pentru mediu depuse de catre contribuabil;
- documentele de plata intocmite de catre contribuabil;


- alte informatii si documente solicitate contribuabilului de catre Administratia Fondului pentru Mediu in legatura cu situatia sa.

De asemenea se vor examina toate actele de verificare si control incheiate de Administratia Fondului pentru Mediu, precum si de alte organe cu atributii de control.

Obligatiile de plata la Fondul pentru mediu se vor mentiona nominal, astfel:

- obligatii de plata principale existente in sold si nestinse pana la data emiterii certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu;
- obligatii de plata accesorii existente in sold si nestinse pana la data emiterii certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu.

Certificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu poate contine si alte mentiuni relevante pentru situatia fiscala a contribuabilului, referitoare la obligatiile de plata (de exemplu, obligatiile fiscale pentru care s-au acordat si sunt in derulare inlesniri la plata, obligatiile fiscale a caror executare este suspendata, obligatiile fiscale cu termene de plata viitoare stabilite in planul de reorganizare judiciara aprobat, in conditiile legii etc.).

Cererea de eliberare a certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu se solutioneaza in maximum 5 zile lucratoare de la inregistrare.

Certificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu are inscrise in mod obligatoriu numarul de inregistrare, data eliberarii, scopul eliberarii si perioada de valabilitate.

Certificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu se emite si se comunica in mediu electronic prin intermediul serviciului "Depunere declaratii on-line" existent pe site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu, www.afm.ro.

Certificatul eliberat si comunicat conform prezentei proceduri este valabil si fara semnatura persoanelor imputernicite ale Administratiei Fondului pentru Mediu, potrivit legii, si fara stampila institutiei.

Valabilitatea certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu este de 30 de zile de la data emiterii.

Timp de 60 de zile de la data emiterii, certificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu va putea fi consultat pe site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu de catre institutiile abilitate, in baza unui cont de acces deschis la cerere.

Pentru a consulta Anexele care contin si documentele necesare, click AICI»

Extras din Ordinul 2171/2021:
Luand in considerare Referatul de aprobare al Administratiei Fondului pentru Mediu nr. 9/LAF/7.09.2021 privind modificarea Ordinului ministrului mediului si gospodaririi apelor nr. 594/2006 pentru aprobarea Certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu,
in baza prevederilor art. 11 alin. (4) si ale art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 342 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale art. 13 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului, Apelor si Padurilor,
ministrul mediului, apelor si padurilor emite prezentul ordin.

Art. I. -
Ordinul ministrului mediului si gospodaririi apelor nr. 594/2006 pentru aprobarea Certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 535 din 21 iunie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 3. -
Se aproba caracteristicile, modul de utilizare si pastrare pentru formularul «Certificat de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu», prevazute in anexa nr. 2."
2. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 4. -
Se aproba caracteristicile, modul de utilizare si pastrare pentru formularul «Cerere de eliberare a unui certificat de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu», prevazute in anexa nr. 4."
3. Anexele nr. 1-3, 31, 4 si 5 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1-6 la prezentul ordin.
Art. II. -
Anexele nr. 1-6 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. III. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016