Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum au modificat doua ordine regulile privind executarea silita pentru cazuri speciale si statutul de operator economic autorizat

06-Mai-2016
503

Va informam ca un nou comunicat transmis de ANAF explica modificarile aduse de OPANAF 1437/2016 privind executarea silita cazuri speciale si de OPANAF 1486/2016 privind statutul de operator economic autorizat.


1. Ordinul presedintelui ANAF nr. 1437/2016 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.744/2015 privind stabilirea cazurilor speciale de executare silita, precum si a structurilor abilitate cu ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii si efectuarea procedurii de executare silita (Monitorul Oficial nr. 336 din 3 mai 2016).

2. Ordinul presedintelui ANAF nr. 1486/2016 pentru aprobarea Normelor tehnice privind acordarea statutului de operator economic autorizat (Monitorul Oficial nr. 337 din 3 mai 2016).

Precizari suplimentare:

1. OPANAF 1437/2016 - EXECUTARE SILITA CAZURI SPECIALE

- A fost abrogat art. 1 pct. 3 din actul normativ de baza (OPANAF 3744/2015). Astfel, nu mai constituie cazuri speciale de executare silita hotararile judecatoresti definitive pronuntate ca urmare a sesizarilor formulate de catre comisiile de cercetare a averilor de pe langa curtile de apel, prin care s-a dispus fie confiscarea unei cote-parti dintr-un bun sau a anumitor bunuri determinate, constatate ca fiind dobandite nejustificat, fie plata unei sume de bani egale cu valoarea bunului dobandit nejustificat;

- Totodata, a fost modificat si art. 1 pct. 1, constituind cazuri speciale de executare silita hotararile judecatoresti definitive pronuntate in materie penala, prin care s-a dispus recuperarea unor creante bugetare de la debitori persoane fizice, juridice sau de la orice alte entitati, cu exceptia hotararilor judecatoresti definitive pronuntate in materie penala prin care s-a dispus doar recuperarea unor cheltuieli judiciare care se pun in executare de catre organele fiscale centrale competente cu atributii in administrarea creantelor bugetare.

 

Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii

2. OPANAF 1486/2016 – STATUTUL DE OPERATOR ECONOMIC AUTORIZAT

- Ordinul este emis pentru aplicarea regulamentelor vamale aleUniunii Europene;
- Se prevede astfel procedura pentru acordarea statutului de operator economic autorizat (AEO);
- Titularii de autorizatii AEO beneficiaza de facilitati in ceea ce priveste controalele vamale referitoare la securitate si de acordurile de recunoastere reciproca (MRA), cu tarile din afara UE.
- Statutul de operator economic autorizat este acordat la solicitarea operatorilor economici prin eliberarea de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) - Directia Generala a Vamilor a unei autorizatii AEO, in baza evaluarii rezultatelor obtinute in urma unui proces de auditare al solicitantului.

Pentru obtinerea de informatii suplimentare cu privire la o anume problematica fiscala va recomandam sa consultati, informatiile disponibile pe site-ul ANAF (www.anaf.ro). Astfel, accesand portalul ANAF pot fi gasite urmatoarele genuri de informatii: legislatie fiscala (Codul fiscal si Codul de procedura fiscala actualizate, impreuna cu Normele metodologice date in aplicare), proceduri fiscale (ex. modalitatea de declarare on-line), ghiduri fiscale (ex. Ghidul pentru asociatiile de proprietari), nomenclatoare (ex. Normele de venit agricol pe judete), formulare fiscale si instructiuni de completare si multe alte informatii fiscale de interes general.

Pentru indrumare si asistenta, va puteti adresa Biroului asistenta contribuabili la tel. 0252306233 si 0252330097 sau accesand site-ul ANAF la adresa: https://www.anaf.ro/arondare, completand FORMULARUL PENTRU ASISTENTA.

Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Mehedinti

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum au modificat doua ordine regulile privind executarea silita pentru cazuri speciale si statutul de operator economic autorizat":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii antifrauda fiscala au verificat 126 de firme din depozitele en-gros din Bucuresti si Ilfov
    • In perioada 1-14 octombrie inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF au verificat 126 de firme din cele mai importante centre de comercializare a bunurilor de larg consum din zona Bucuresti-Ilfov: Expo Market Doraly, Complex comercial Dragonul Rosu, Smart Expo Flora, Complex comercial Su Market si zona de depozite Moara Domneasca. In urma actiunilor de monitorizare si control desfasurate, inspectorii antifrauda au identificat contraventii pentru sanctionarea carora au...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"