Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum dezvolti un magazin de bijuterii profitabil

03-Feb-2020
10754

Le alegem atunci cand aflam ca vom deveni parintii unei fetite, pentru a ne arata pretuirea fata de cei dragi, pentru a marca o aniversare sau un eveniment. Fie ca ne dam seama sau nu, bijuteriile fac parte din viata noastra, mai ales daca suntem reprezentantele sexului frumos, inca din primele zile de viata. Iar aceasta tendinta isi are originile in antichitate.

Cele mai vechi bijuterii din lume, descoperite acum cativa ani intr-un site arheologic din Croatia de astazi au fost confectionate in urma cu circa 130.000 de ani de catre neanderthalieni. Cu toate ca a trecut atat de mult timp, femeile au pastrat obiceiul de a purta cercei, inele, lantisoare si brose.

 

Nevoia de accesorizare nu da semne de disparitie, ci dimpotriva, poate fi folosita in avantajul tau pentru a castiga bani. Mai ales daca ai ceva economii, iti poti investi resursele intr-un magazin de bijuterii. Chiar daca ai putea fi tentat sa optezi exclusiv pentru varianta online, ceea ce nu este gresit, exista riscul sa nu iti amortizezi prea repede cheltuielile, mai ales daca esti nou pe piata. In schimb, o bijuterie vazuta, probata, admirata, expusa strategic are un impact mult mai mare. Asadar, daca intentionezi sa-ti deschizi un magazin de bijuterii, recomandarile de mai jos ti-ar putea fi de ajutor:

Construieste-ti o echipa de profesionisti

 

Iti vei extinde baza de clienti si iti vei dezvolta afacerea doar daca angajatii tai vor avea un comportament exemplar si vor intampina clientii cu zambetul pe buze. Cei de front desk trebuie sa fie capabili sa le ofere informatii suplimentare cumparatorilor, sa le arate mai multe variante ale unei bijuterii, sa aiba cunostinte cel putin elementare de marketing si vanzari. Degeaba ai viziune, bani si idei, daca in spatele afacerii tale nu va fi un economist bun, un contabil cu experienta dispus sa invete un program facturare nou, un consilier de vanzari dornic sa mearga la cursuri de perfectionare si sa tina cont de feedback.

 

Pe langa toate acestea, intregul colectiv ar trebui sa adere la o valoare importanta pentru orice business: onestitatea. De asemenea, disciplina si atentia distributiva sunt importante atunci cand intri in contact cu oamenii si incerci sa le vinzi un produs. Avand in vedere ca e vorba despre un magazin de bijuterii, in fiecare seara, dupa inchidere, cele mai valoaroase exponate si banii adunati din vanzari vor fi inchise in seifuri.

 

Cei din echipa ta trebuie sa manifeste in primul rand disponibilitatea de a invata, de a deprinde „ABC-ul” vanzarii de bijuterii. Inca din faza de recrutare, incearca sa alegi oameni increzatori, care sa creada afirmatiile pe care le fac.

 

Gandeste strategic amplasarea magazinului si decorarea lui

Inca de la inceput, trebuie sa iti trasezi publicul tinta si profilul afacerii, in cele mai mici detalii. De exemplu, ar trebui sa stii daca mizezi doar pe comercializarea bijuteriilor de lux, destinate unor clienti cu venituri peste medie sau daca amenajezi si un raion cu gablonturi sau pietre semipretioase. In functie de aceste variabile, stabilesti zona in care vei cauta sa inchiriezi sau sa cumperi un spatiu. Magazinul ar trebui sa fie amplasat la strada, pe un bulevard central, intens circulat.

 

Ar fi de preferat ca vitrinele sa fie amenajate tematic, iar decorul sa fie schimbat in functie de sezon, reduceri si alte variabile similare. Pentru a nu da gres, poti sa apelezi la un specialist, mai ales daca e primul tau business. De asemenea, asigura-te ca nu ai magazine concurente in imprejurimi sau ca le faci fata, datorita unor particularitati care te diferentiaza si care sunt importante pentru cumparatori.

 

Investeste in promovare

Inca din faza preliminara, inainte de a le deschide usa clientilor, este esential sa alegi un nume usor de retinut, sa iti creezi un logo si sa iti asiguri prezenta online cu un website si pagini pe cele mai intens folosite retele sociale. Poti deschide magazinul cu o mica petrecere la care sa inviti potentiali cumparatori din randul persoanelor publice sau al altor afaceristi.

 

Degeaba ai piese unicat, daca lumea nu a aflat inca de tine. Asa ca aloca-ti un buget suficient pentru promovare, ia legatura cu o firma de de marketing online, care te va invata cum sa te promovezi eficient. In plus, daca raportul calitate - pret este unul corect, iar modelele sunt variate si personalul amabil, cu siguranta vei avea clienti care vor ajunge la tine prin intermediul recomandarilor.

 

Primii cativa pasi in deschiderea unei afaceri sunt cei mai dificili. Foarte multi oameni au idei de afaceri foarte bune, dar nu ajung intotdeauna sa le implementeze. Odata ce ai depasit inertia si incepi sa vinzi bijuterii, afacerea va face parte din viata ta si nu ti-o vei mai putea imagina altfel. Apoi, deciziile conexe, dorinta de extindere si de maximizare a profitului vor aparea in mod firesc.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016