
Raportul Special
realizat de specialisti
Costurile in cadrul unei companii au un impact direct asupra bugetului si cifrei de afaceri, de aceea trebuie gasite mereu metode eficiente prin intermediul carora cheltuielile sa fie cat mai reduse. Astfel, businessul se va mentine pe un trend ascendent. Drept urmare, este nevoie de o strategie coerenta, cu ajutorul careia productivitatea sa se dezvolte, costurile sa se reduca, iar obiectivele financiare sa fie atinse.
O prima masura la care pot apela companiile este aceea de a le permite angajatilor sa isi desfasoare atributiile profesionale de acasa. Pe langa faptul ca salariatii vor da un randament imbunatatit, pentru ca vor lucra intr-un mediu placut, fara sa fie nevoiti sa respecte anumite rigori pe care le aveau la birou, si firmele vor iesi pe plus. Pentru ca, in afara de chiria lunara aferenta sediului, oamenii de afaceri vor reduce costurile la energie electrica, gaze, la serviciile de telefonie sau alte utilitati. De asemenea, pot renunta la serviciile firmelor de curatenie sau la cele specializate in paza si protectie.
Tehnologia aduce numeroase beneficii care asigura dezvoltarea unui business, datorita timpului castigat, eficientizarii activitatii si, evident, scaderii costurilor. De exemplu, cu ajutorul unui software pentru managementul personalului, companiile pot gestiona rapid si usor datele fiecarui angajat, fara sa mai utilizeze clasicele dosare, pentru ca vor avea la dispozitie o baza de date dedicata. In plus, lunar, se vor primi rapoarte despre costurile salariale si despre cum fluctueaza numarul de angajati. Practic, oamenii de afaceri vor castiga timp si vor avea o imagine de ansamblu asupra personalului. Astfel, isi vor putea adapta strategia de afaceri in functie de rapoartele primite, pentru a gasi solutia potrivita ca sa reduca din costuri.
O alta metoda la care pot apela companiile o reprezinta externalizarea serviciilor. Aceasta masura aduce numeroase beneficii pentru majoritatea firmelor. Mai precis, reducerea costurilor survine datorita faptului ca angajatorul nu mai este nevoit sa recruteze personal, deci nu va mai fi nevoit sa ii plateasca salariu departamentului de HR sau sa ii ofere alte remuneratii. De asemenea, odata ce activitatea profesionala, indiferent de departament, va fi preluata de niste specialisti, oamenii de afaceri vor primi consultanta permanenta, iar productivitatea va creste.
Atunci cand se doreste mentinerea pe linia de plutire a unui business sau dezvoltarea acestuia, evitarea cheltuielilor neesentiale este un aspect foarte important. Drept urmare, companiile pot reduce din cheltuieli daca renunta la diverse beneficii si activitati, cum ar fi voucherele, abonamentele, decontarea transportului pentru angajati sau chiar un team building. De asemenea, firmele pot renunta si la campaniile de marketing sau sa vina cu o strategie de promovare mai eficienta, ca sa reduca din costuri.
In functie de domeniul de activitate al oricarui business, companiile isi pot renegocia anumite contracte (de exemplu, pe cele privind furnizorii si curierii) intr-un mod avantajos, pentru a scadea din costuri. De asemenea, in vremuri de criza, pot sa opteze pentru reduceri salariale sau eliminarea bonusurilor. Pe de alta parte, pot sa apeleze la proprietarul sediului, pentru a le scadea din chirie, sau sa renunte complet la sediu. In plus, le pot cere clientilor un volum mai mare de proiecte, pentru a creste profitabilitatea.
Acestea sunt doar cateva dintre solutiile pe care antreprenorii le pot lua in calcul. Totusi, inainte de a se incerca reducerea costurilor cu ajutorul unor masuri, drastice sau nu, trebuie implementata o strategie eficienta, care sa nu aiba un impact negativ in urma caruia compania sa aiba de suferit pe termen lung. Asadar, indicat ar fi ca reducerile respective sa se produca fara ca productivitatea si eficienta serviciilor sa fie afectate.
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Sursa foto: Shutterstock.co
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Noul impozit pentru microintreprinderi valabil din februarie 2013 | Cum s-a modificat Codul fiscalAsigurarile de sanatate privata pentru angajatii companiilorNou imprumut pentru plata beneficiarilor de fonduri europeneCodul fiscal 2011 - Titlul I (partea a II-a)Administratiile fiscale europene s-au reunit la BucurestiUltimele articole
Primii pasi in antreprenoriat: ce trebuie sa stii inainte sa iti deschizi propria afacereTop 3 greseli in MANAGEMENTul contractelor si cum sa le evitiGHID PRACTIC pentru implementarea legii privind auditul internSarbatorim impreuna: Rentrop&Straton, liderul informatiilor specializate din Romania, implineste 30 de ani!Intreprinderi legate. Conform OUG 156/2024, aplica impozit micro sau impozit pe profit in 2025?Articole similare
Amenzi si confiscari de cca. 2 milioane de euro in prima saptamana de la declansarea Operatiunii CristalPlati anticipate PFA si Declaratia 260. Ce contributii se platesc la ANAF?Puncte de lucru. Ce activitate se declara pentru a deduce cheltuielile cu utilitatile?Venit din salarii. Care sunt obligatiile fiscale datorate?Bancile in relatia cu insolventa persoanelor fizice. La ce urmari sa ne asteptam?Ultimele articole
Masuri fiscale 2025-2026. Lista COMPLETA a masurilor de austeritateCe greseli fiscale frecvente apar in perioade de crestere accelerataMasuri fiscale iunie 2025: Cresteri de taxe, controale extinse si taieri bugetare anuntate de viitorul GuvernContract inchiriere apartament. 3 cazuri in care este OBLIGATORIE depunerea C168Primii pasi in antreprenoriat: ce trebuie sa stii inainte sa iti deschizi propria afacereArticole similare
Romanii se tem de controlul ANAF: Aproape 60% dintre ei sunt convinsi ca Fiscul le-ar impune sume suplimentare de plataAfacerile centrelor de contact se schimba din 2014A fost publicata lista aplicantilor care au trecut de prima etapa a Programului de microindustrializare 2018Noutati Legislatie Fiscala 01 - 05 iunie 2009Ce documente sunt necesare pentru acordarea scutirii de impozit pentru programatori?Ultimele articole
Cum iti poate transforma afacerea un sistem ERPGhid complet pentru gestionarea eficienta a banilor in afacerea taTop 3 greseli in managementul contractelor si cum sa le evitiScapa de mersul la banca! Iata cum iti poti deschide cont curent pentru afacerea ta chiar de la birouImpozitul pe veniturile micro 2025. Modificari aduse prin OUG 156/2024Sfaturi de la experti
Conditii deosebite de munca-obligatii angajator
Intrebare: 1. Ce obligatii are angajatorul in cazul angajarii personalului care beneficiaza de conditii de munca deosebite (medic anatomo-patolog, asistent laborator anatomo-patologie)? 2. Trebuie sa declare ceva? 3. Trebuie platite...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul baza de impozitare microintreprinderi
Intrebare: Avem urmatoarea situatie: Cont 704: 1.241.263 lei (euro 249.179,59) Cont 7588: 499 lei Cont 7651: 20.823 lei Cont 6651: 2.151 lei Plafon micro: 1.243.525 lei (250.000 euro × 4,9741 lei) Calcul: Cont 704 + cont 7588 = 1.241.263 +...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie
E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati
SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal
Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei
Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA