Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Sfat pentru afaceri: Companiile ofera prime angajatilor, indiferent de performanta. Cum ajutati firma sa se dezvolte?

02-Oct-2015
621

S-a discutat in ultimii ani din ce in ce mai aprins despre motivarea echipei, dezvoltarea firmei prin felul in care ne recompensam salariatii, crearea si implementarea unor metode noi de motivare si crestere a randamentului.

Felul in care fiecare manager sau antreprenor alege sa isi motiveze angajatii se traduce, luni sau ani mai tarziu, in rezultate financiare concrete.

In prezent, asa cum arata studiul anual salarial si de beneficii PayWell Romania, realizat de PwC, arata ca peste o treime dintre companiile din Romania ofera prime independente de performanta angajatului sau a companiei cu ocazia diferitelor evenimente sau ocazii.

"38% dintre companiile din Romania ofera prime fixe tuturor angajatilor cu ocazia diferitelor evenimente sau ocazii (de exemplu, Sarbatorile de iarna, Paste sau vacanta). Aceste prime sunt oferite fie sub forma unor sume fixe (care variaza intre 500 si 1.500 de lei, in functie de angajator si industrie), fie sub forma unui anumit procent din salariul lunar (in cazul celui de al 13-lea salariu sau al primei de vacanta)", se mentioneaza intr-un comunicat emis recent, citat de Agerpres.

Se considera, in aceasta privinta, ca bonusul de performanta e un stimulent preferat de companii, cu mentiunea ca "nivelul bonusurilor de performanta depinde de categoria de personal si variaza de la unul la patru salarii lunare".

Companiile prefera sa isi concentreze sistemele de recompensare si catre beneficiile extra-salariale prin tichete de masa, anumite abonamente platite de firma sau alte beneficii sub forma de tichete.

Studii la fel de noi continua sa demonstreze ca salariatii sunt si mai motivati atunci cand inteleg de ce fac ceea ce fac, cum ii ajuta munca lor pe clientii finali si de ce, cu alte cuvinte, rolul lor este unul important. Ca solutie, puteti organiza intalniri, sedinte, mici conferinte care sa intermedieze contactul dintre parti.

O alta solutie o reprezinta feedback-ul pozitiv de la clienti, scrisorile sau e-mail-urile de felicitare si o transparenta a comunicarii intre nivelele de management din companie.

De asemenea, angajatii pot deveni clienti finali, acestia pot testa produsul si pot intelege astfel si mai bine rolul lor in companie.

Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

Sa-ti motivezi cu succes salariatii e o afacere in sine! Dupa o analiza atenta a managementului pe care il ducem in firma noastra, e bine sa gasim metode prin care sa ne asiguram ca salariatii sunt multumiti si ca nu exista aspecte care tin de satisfactia la locul de munca pe care sa le trecem cu vederea.

Un studiu recent demonstra ca intr-o singura companie peste 70% dintre angajati considerau ca e foarte greu sa gaseasca un echilibru intre viata profesionala si cea personala. O schimbare a programului de lucru printr-o mai mare flexibilitate a scazut semnificativ acest procent al salariatilor nemultumiti.

Simplele recompense pentru realizari moderate conteaza foarte mult. O comanda de pizza pentru toti membrii echipei sau un tort festiv prin care sa sarbatoriti o noua reusita a vanzarilor la final de luna sunt astfel de exemple.

Un manager excelent trebuie sa fie empatic si sa inteleaga ce inseamna programul de munca pentru salariati. De multe ori, a face acele sarcini de-a lungul unor zile e calea cea mai buna pentru a intelege multe aspecte care tin de task management si pentru a identifica, in multe cazuri, anumite probleme invizibile de la un nivel mai inalt de conducere.

Un alt ingredient care conteaza foarte mult si care este, de fapt, indispensabil in buna derulare a tuturor celor de mai sus este un dialog deschis!


Daca aveti opinii sau comentarii cu privire la sectiunea de Sfat in afaceri, va asteptam impresiile in casuta de comentarii sau pe pagina noastra de Facebook! Va multumim!

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sfat pentru afaceri: Companiile ofera prime angajatilor, indiferent de performanta. Cum ajutati firma sa se dezvolte?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF va trimite scrisori pentru esalonarea datoriilor
    • Saptamana aceasta, la 27 martie, premierul Sorin Grindeanu a avut o noua intalnire cu presedintele ANAF, Bogdan Stan, si cu ministrul Finantelor, Viorel Stefan, pentru a evalua la ce nivel de implementare se afla cele 14 masuri noi pe care ANAF ar trebui deja sa le aplice pentru cresterea colectarii veniturilor la bugeutl de stat. Premierul Sorin Grindeanu le-a spus acestora ca va urmari in continuare personal modul in care se va derula activitatea ANAF, cu precadere in ce priveste imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, termen limita de declarare a mentiunilor pentru anumite categorii de contribuabili
    • Stim cat de pretioasa este informatia actualizata, mai ales pentru orice profesionist din domeniul fiscal-contabil care isi doreste sa aiba agenda de lucru organizata si cu termene pe care sa le respecte la timp. Cu atat mai mult trebuie sa va informati in aceasta perioada in care, asa cum v-am anuntat deja, ANAF pregateste controale pentru firmele care depun D 101. Va informam ca vineri, 31 martie 2017, este termenul de declarare a mentiunilor, prin formularul 010 "Declaratie de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Ce schimbari va implementa obligatoriu ANAF pana la 15 aprilie 2017!
    • Premierul Sorin Grindeanu a analizat, in cadrul intalnirii de lucru cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice si ANAF, propunerile acestora pentru cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor si pentru imbunatatirea relatiei dintre administratia fiscala si contribuabilii persoane fizice si juridice. Sunt avute in vedere o serie de masuri urgente cu implementare pana la data de 15 aprilie 2017, dintre care mentionam: Consilierea contribuabililor pentru plata la timp a taxelor...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.