Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Debitori aflati in insolventa: ANAF pregateste procedura pentru cesiunea creantelor bugetare

05-Apr-2019
3000

ANAF a pus, joi – 4 aprilie, in dezbatere publica Proiectul de Ordin al Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea Procedurii privind cesiunea creantelor bugetare datorate de debitorii aflati in procedura insolventei.

Asadar, daca Proiectul de OPANAF va fi adoptat, procedura pentru cesionarea creantelor datorate de cei aflati in insolventa va tine cont de indeplinirea conditiilor prevazute in noul cadru legislativ. Asadar, conditiile care trebuie indeplinite sunt urmatoarele:

a) pretul cesiunii sa fie cel putin egal cu valoarea creantelor bugetare, asigurandu-se recuperarea integrala a creantelor bugetare inscrise in tabelul definitiv de creante;

b) plata pretului cesiunii si recuperarea creantelor bugetare sa se realizeze intr-o perioada de maximum 3 ani de la data incheierii contractului de cesiune;

c) cesionarul sa justifice un interes public in vederea cesionarii creantei;

d) necesitatea constituirii de garantii, cu exceptia situatiei in care plata se efectueaza integral pana la data incheierii contractului de cesiune.

De asemenea, in Referatul de aprobare este prevazut faptul ca “in cazul garantiilor de natura scrisorii de garantie/politei de asigurare de garantie s-a prevazut ca perioada de valabilitate a acesteia sa fie cu cel putin 30 de zile mai mare fata de ultimul termen de plata stabilit conform contractului de cesiune:.

Totodata, prin proiectul de act normativ supus aprobarii, s-a reglementat posibilitatea indreptarii unor erori materiale din contractul de cesiune, prin incheierea de catre organul fiscal a unui act aditional la contractul de cesiune.

Extras din Proiectul de OPANAF

ORDIN pentru aprobarea Procedurii privind cesiunea creantelor bugetare datorate de debitorii aflati in procedura insolventei

In temeiul art. 2641 si 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare ?i al art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si avand in vedere avizul conform al Ministerului Finantelor Publice comunicat prin Adresa nr. …........... din ….............., presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

Art. 1 -

(1) Se aproba Procedura privind cesiunea creantelor bugetare datorate de debitorii aflati in procedura insolventei, prevazuta in Anexa nr.1.

(2) Se aproba modelele, precum si caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si de pastrare ale urmatoarelor formulare:

a) Referat privind demararea procedurii de cesiune a creantelor bugetare, prevazut in Anexa nr.2;

b) Anunt privind invitatia de participare la procedura competitiva organizata in vederea cesiunii creantelor bugetare, prevazut in Anexa nr.3;

c) Oferta pentru cesiunea creantelor bugetare, prevazuta in Anexa nr.4;

d) Decizie privind stabilirea rezultatului selectiei cesionarului pentru recuperarea creantelor bugetare, prevazuta in Anexa nr.5;

e) Acord de principiu pentru cesiunea creantelor bugetare, prevazut in Anexa nr.6;

f) Referat pentru aprobarea contractului de cesiune, prevazut in Anexa nr.7;

g) Contract de cesiune a creantelor bugetare, prevazut in Anexa nr.8.

(3) Anexele nr. 1 – 8 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2 - Directiile generale regionale ale finantelor publice si structurile subordonate acestora, precum si Directia generala de administrare a marilor contribuabili vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3 - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Anexa nr.1 PROCEDURa privind cesiunea creantelor bugetare datorate de debitorii aflati in procedura insolventei

CAP. 1 Dispozitii generale

Art. 1 - (1) Procedura de cesiune a creantelor bugetare se aplica debitorilor aflati in procedura insolventei potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si a altor acte normative in baza carora s-a declansat procedura insolventei,

(2) Procedura de cesiune a creantelor bugetare poate fi initiata de creditorul bugetar, respectiv organul fiscal central, care s-a inscris in tabelul definitiv de creante cu creante bugetare, denumit in continuare organ fiscal.

Art. 2 Fac obiectul cesiunii, creantele bugetare inscrise de organul fiscal in tabelul definitiv de creante, ramase nestinse la data incheierii contractului de cesiune.

Art. 3 - (1) Cesiunea creantelor bugetare poate avea loc numai daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) pretul cesiunii este cel putin egal cu valoarea creantelor bugetare, asigurandu-se recuperarea integrala a creantelor bugetare inscrise in tabelul definitiv de creante;

b) plata pretului cesiunii si recuperarea creantelor bugetare se realizeaza intr-o perioada de maximum 3 ani de la data incheierii contractului de cesiune;

c) cesionarul justifica un interes public in vederea cesionarii creantei;

d) constituirea de garantii, cu exceptia situatiei in care plata se efectueaza integral pana la data incheierii contractului de cesiune.

(2) Prin justificarea unui interes public se poate intelege:

a) justificarea necesitatii cesiunii creantei in vederea mentinerii scopului pentru care a fost autorizat/contractat de o autoritate sau institutie publica sa presteze un serviciu public si care se afla sub supravegherea si controlul unei autoritati sau institutii publice,

b) justificarea necesitatii cesiunii creantei ca fiind de interes public, in vederea rezolvarii oricaror probleme, fapte sau evenimente locale ori nationale cu semnificatie pentru viata comunitatii,

c) orice alte justificari din partea cesionarului, relevante in dovedirea interesului public privind cesiunea creantei. Art. 4 Competenta pentru efectuarea procedurii de cesiune a creantelor bugetare datorate de contribuabili, apartine comisiei constituite potrivit art. 7.

Vezi AICI Proiectul de OPANAF >>

Vezi AICI Referatul de aprobare >>

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016