Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Dosarul fiscal. Acces pentru contribuabili. Urmati procedura corecta!

01-Apr-2014
6990
Regasiti mai jos Procedura de accesare a informatiilor cuprinse in dosarul fiscal, puse la dispozitia contribuabililor pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), in spatiul privat al contribuabilului, aprobata prin Ordinul ANAF nr. 230/2013, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 126/07.03.2013.

Pentru a obtine mai rapid si mai exact informatii despre creantele fiscale existente in fisa pe platitor din dosarul fiscal, contribuabilii pot accesa aplicatia informatica Dosar fiscal de la adresa: www.anaf.ro, pagina Acasa, meniul Servicii on-line, submeniul Acces dosar fiscal/ Instructiuni Dosar fiscal.

Pentru accesul controlat la dosarul fiscal, contribuabilii trebuie sa solicite un certificat digital, completand formularul 152 Cerere pentru utilizarea unui certificat calificat.

Dupa autentificarea in baza certificatului digital, contribuabilul are acces la spatiul sau privat, unde vizualizeaza informatii din dosarul fiscal prin accesarea aplicatiei Dosar fiscal.

In cazul in care se revoca dreptul de utilizare a serviciului acces controlat la dosarul fiscal se completeaza formularul 153 Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului acces controlat la informatiile cuprinse in dosarul fiscal.


Cerinte sistem

Serviciul Acces controlat la dosarul contribuabilului functioneaza pe calculatoare cu sistem de operare Windows. Programul de Internet (ex. Internet Explorer) trebuie sa aiba prima optiune limba engleza. in caz contrar, trebuie parcursi urmatorii pasi: se alege din meniul Tools optiunea Internet Options, se apasa butonul Languages si se alege English (United States).

Accesarea aplicatiei

Dupa autentificarea pe portalul ANAF, prin functia Logare, va aparea pagina cu spatiul privat al contribuabilului, de unde se acceseaza aplicatia din meniul Dosar fiscal. in continuare, se da click pe textul Dosar fiscal si se obtine deschiderea aplicatiei.

Pe ecran se va afisa meniul principal care contine patru submeniuri de lucru, astfel:

- submeniul Date Identificare;

- submeniul Vector Fiscal;

- submeniul Situatie Sintetica;

- submeniuri pentru fiecare Declaratie.

In mod automat, aplicatia afiseaza o lista care cuprinde codurile de identificare fiscala asociate certificatului digital cu care s-a realizat autentificarea, iar contribuabilul selecteaza codul fiscal pentru care se doreste afisarea informatiilor.

Prin apasarea butonului Go, se lanseaza actiunea de cautare a datelor pentru codul fiscal furnizat. in absenta acestei alegeri, utilizatorul va vizualiza meniurile insa acestea nu vor avea continut.

Navigarea intre meniuri este posibila prin deplasarea mouse-ului si alegerea optiunii dorite.

Detaliem mai jos definitiile si actiunile, pentru fiecare dintre submeniurile de lucru.



Submeniul Date identificare

Se prezinta principalele date de identificare ale contribuabilului, sub forma de sectiuni.

Sectiunea de date comune

In prima parte a sectiunii se prezinta codul de identificare fiscala selectat si denumirea, iar in cea de a doua parte se prezinta domiciliul fiscal, sediul social, organul fiscal competent, grupa de contribuabili din care face parte, starea acestuia, ultima declaratie de inregistrare/mentiuni, cu includerea numarului si datei declaratiei, data atribuirii codului de identificare fiscala, starea acestuia in ceea ce priveste inregistrarea ca platitor de TVA si tipul sediului.

Sectiunea de date specifice

Categoriile pentru care se prezinta informatii de identificare specifice sunt: agenti economici, persoane fizice, institutii publice, nerezidenti.

Submeniul Vector Fiscal

Sectiunea cuprinde informatii legate de vectorul fiscal asociat contribuabilului pentru fiecare impozit/taxa/contributie, datele de inceput si sfarsit (daca este cazul) si periodicitatea declararii acestora.

Submeniul pentru fiecare Declaratie

Sectiunea cuprinde informatii despre declaratiile depuse, grupate dupa tipul acestora. Prezentarea se face sub forma tabelara in ordinea descrescatoare a anilor de raportare, iar in cadrul anilor, gruparea se face pe luna de raportare. in cazul in care in declaratie, perioada de raportare este inlocuita cu T1…T4 sau S1, S2, (T=Trimestru, S=semestru), tabelul contine perioada de raportare ca atare, numarul de inregistrare si data, obtinute de la organul fiscal competent. Fiecarei sectiunii de declaratii ii sunt atasate filtre pe baza carora se poate selecta o declaratie in vederea generarii si vizualizarii copiei acesteia.



Important!

Pentru completarea datei de inregistrare este disponibil un calendar cu ajutorul caruia se alege data de inregistrare in formatul corect. Dupa introducerea elementelor de filtrare si apasarea butonului Go, se genereaza copia declaratiei selectate.

Solutia pune la dispozitie doua butoane:

- View: generare declaratie in format .pdf in browser;

- Export: exportul declaratiei in format .pdf si salvare externa.

Solutia permite vizualizarea: D100; D101; D102; D103; D120; D130; D301; D390; D300; D394 si D710.



Submeniul Situatie Sintetica

Sectiunea cuprinde informatii referitoare la obligatiile de plata datorate (titlu de creanta - declaratie, decizie de impunere, decizie referitoare la obligatiile de plata accesorii; tipul de impozit/ taxa/ contributie etc.; scadenta soldului; categoria de suma; termen de plata; soldul debitor.

In cazul in care contribuabilul doreste vizualizarea informatiilor privind situatia sa fiscala, se va accesa campul Obligatii fiscale datorate, caz in care se afiseaza informatii grupate pe ani calendaristici, in cadrul perioadei de prescriptie a dreptului de a cere executarea silita, iar in cadrul fiecarui an, pe luni calendaristice.

Pentru a obtine o situatie fiscala detaliata, contribuabilul acceseaza campul Soldul obligatiilor fiscale datorate, caz in care se afiseaza toate tipurile de impozite, taxe, contributii sau alte sume datorate bugetului general consolidat, impreuna cu soldurile aferente.

Aceasta sectiune cuprinde si informatii referitoare la stingerea obligatiilor de plata care sunt cuprinse in formularul instiintare privind stingerea creantelor fiscale, al carui model a fost instituit prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 1438/2009.



Alte precizari

Lunar, pentru fiecare zona de informatii se realizeaza actualizarea acestora, iar data ultimei actualizari se mentioneaza ori de cate ori sunt solicitate aceste informatii.

Pentru a asigura accesul contribuabililor la informatiile cuprinse in submeniul Situatie Sintetica, organul fiscal competent afiseaza pana la data de 20 a fiecarei luni calendaristice, pe website-ul ANAF toate aceste informatii.

De asemenea, informatiile obtinute din acest submeniu pot fi folosite in vederea corelarii evidentei fiscale cu cea contabila.

Pentru mai multe detalii, se poate accesa Ghidul „Instructiuni de utilizare a serviciului - Acces controlat la dosarul contribuabilului" accesand website-ul ANAF, la adresa www.anaf.ro, categoria Declaratii electronice, meniul Acces controlat la dosarul contribuabilului.



Sursa: DGFP Valcea




Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici