Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Finantele ar putea ocupa si sediul Institutului National de Statistica

12-Feb-2014
3018
Institutul National de Statistica ar putea fi mutat din actualul sediu astfel ca angajatii INS au trimis Guvernului o scrisoare prin care atrag atentia asupra urmarilor pe care aceasta relocare le-ar putea avea. Printre aceste efecte se numara costurile mari, blocarea fluxului de date si posibila pierdere de informatii in cazul in care echipamentele ar fi avariate.

Alte argumente invocate, noteaza Mediafax, sunt ca echipamentele achizitionate din fonduri structurale pot fi mutate numai dupa obtinerea acordului scris al Comisiei Europene si ca orice scurtcircuitare sau intrerupere a activitatii, cum este aceasta relocare, poate avea efecte majore asupra continuitatii sistemului de colectare, procesare, stocare, asigurare a confidentialitatii informatiilor, producere a indicatorilor statistici si a comunicatelor de presa, de diseminare a informatiilor pe plan intern si catre organismele internationale (in special catre Eurostat), conducand la deschiderea procedurii de infrigement si, implicit, la penalitati pentru nerespectarea regulamentelor europene in domeniu si la imposibilitatea producerii de date statistice aferente perioadei de relocare, din cauza blocarii intregului sistem.

Scrisoarea trimisa de INS la Guvern mentioneaza:

"In data de 7 februarie 2014 ne-a fost adusa la cunostinta iminenta unei relocari a sediului Institutului National de Statistica din Bulevardul Libertatii nr. 16 in Bulevardul Mircea Voda nr. 44 sau in alta locatie.

Mentionam ca aceasta relocare, indiferent de sediul propus, nu a fost analizata din punct de vedere a infrastructurii necesare pentru derularea in conditii optime a activitatii INS, care dispune de o tipografie proprie, o sala a serverelor, o sala a imprimantelor rapide, sali de diseminare a datelor statistice, sali de pregatire profesionala, o biblioteca cu volume de valoare inestimabila, toate acestea fiind construite sau modernizate, in majoritate, cu fonduri europene special destinate acestora.


Apelul nostru are in vedere ca, pe langa costurile extrem de ridicate ale acestei relocari, masura va avea un impact asupra imaginii si prestigiului statisticii oficiale. O astfel de masura ar bloca intreg fluxul de productie si transmitere a datelor catre utilizatorii interni si externi, atragand dupa sine deteriorarea iremediabila a imaginii statisticii oficiale din Romania.

Fara voia vreunui factor interior, aceasta imagine a avut oricum de suferit in ultimii ani, iar consolidarea imaginii pozitive a institutiei trebuie facuta intr-un cadru ferit de ingerintele unor factori perturbatori, cum ar fi relocarea".

Prin scrisoarea adresata Guvernului, angajatii INS amintesc si de faptul ca o institutie are nevoie de recunoastere pentru a se bucura de o pozitie consolidata:

"O institutie ca sa fie solida are nevoie de recunoastere. Un element de recunoastere este si cel al sediului in care iti desfasori activitatea. Atunci cand te gandesti la BNR, te gandesti la sediul din Strada Doamnei, cand faci referire la Guvern, imediat spui Palatul Victoria, sau cand cineva vorbeste de statistica oficiala, imediat se gandeste la sediul actual din Bulevardul Libertatii. in speranta ca acest demers va fi tratat cu respectul cuvenit, va rugam sa dispuneti incetarea oricaror masuri de relocare a sediului INS din Bulevardul Libertatii nr. 16".



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016