Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In 2016 s-a colectat cu 2,60 mld lei mai mult decat in 2015

13-Ian-2017
2031

Conform datelor provizorii centralizate pana in prezent, ANAF a colectat in 2016 venituri bugetare cumulate in cuantum de 199,40 miliarde de lei, cu 2,60 de miliarde de lei mai mult decat in 2015 si cu 3,52 miliarde de lei (1,8%) mai mult decat programul prevazut in ianuarie 2016 de legile bugetare, in timp ce programul revizuit la rectificarea din noiembrie 2016 a fost indeplinit in proportie de 99,8%. Astfel, pana in prezent la bugetul de stat s-au colectat 137,43 miliarde de lei fata de 137,46 miliarde de lei in 2015, cu 3,3% mai mult fata de programul initial, gradul de realizare a programului revizuit fiind de 99,4%, astfel:

- la impozitul pe profit s-au colectat 15,38 miliarde de lei, cu 7,3% mai mult fata de programul initial si cu 0,5% mai mult decat programul revizuit;

- la impozitul pe venit s-au colectat 27,37 miliarde de lei, cu 5,8% mai mult fata de programul initial si conform programului de colectare revizuit;

TVA-ul colectat a fost de 51,66 miliarde de lei, cu 0,7% (353 milioane de lei) mai putin fata de programul initial ?i cu 2% (1,06 miliarde de lei) mai putin decat programul revizuit. Desi cota standard de TVA a fost redusa cu 16,6% fata de 2015, TVA colectata de ANAF in anul 2016 este cu doar 9,6% (5,46 miliarde) mai mica fata de 2015, fiind recuperate 7 puncte procentuale. Cota standard a fost redusa de la 24% la 20% din 1 ianuarie 2016, cu influenta fiscala reflectata din luna februarie, iar cota redusa de 9% la alimente s-a aplicat pentru tot anul 2016, in timp ce in 2015 aceasta cota s-a aplicat incepand cu 1 iunie. De asemenea, in 2016 s-a rambursat TVA in valoare de 15 miliarde de lei. TVA rambursata in acest an este cu 3 miliarde mai mica decat in 2015 ca efect direct al reducerii cotelor de impunere cu TVA ?i al aplicarii prevederilor legale in materie de grup fiscal.

- colectarea de accize (inclusiv taxa pe viciu) a fost de 26,84 miliarde de lei, cu 929,4 milioane de lei mai mult decat in 2015, gradul de realizare a programului revizuit fiind de 97,8%.

- la capitolul "rest venituri" colectarea a fost mai mare cu 1,2 miliarde de lei fata de 2015, ?i cu 287,9 milioane lei mai mult decat programul prevazut de legile bugetare anuale rectificate.

La bugetele de asigurari sociale s-au colectat 61,97 miliarde lei cu 4,43% mai mult fata de 2015, programul prevazut de legile bugetare rectificate fiind realizat in proportie de 100,7%.

Reamintim ca 25 ianuarie 2017 este data limita a depunerii declaratiilor fiscale si a platii obligatiilor fiscale aferente lunii decembrie 2016 si trimestrului IV 2016, iar rezultatele finale ale activitatii de colectare a veniturilor bugetare din 2016 vor fi publicate inclusiv pe www.transparenta-bugetara.gov.ro sau in sectiunea "Transparenta Bugetara" de pe www.mfinante.ro dupa 15 februarie 2017 – data inchiderii exercitiului bugetar pentru anul 2016.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici