Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

OPANAF 2288/2015: Procedura partiala de desfiintare totala sau partiala a deciziilor de impunere anuala privind CASS

09-Sep-2015
1572

Informam contribuabilii persoane fizice ca prin Ordinul Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2288 din data de 03.09.2015 (OPANAF 2288/2015) a fost aprobata procedura de desfiintare totala sau partiala a deciziilor de impunere anuala privind stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate.

Procedura de desfiintare totala sau partiala a deciziilor de impunere anuala privind stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate se utilizeaza pentru corectarea obligatiilor de plata cu titlu de contributie de asigurari sociale de sanatate, stabilite persoanelor fizice care se incadreaza in exceptiile specifice prevazute de cap. 2 si 3 ale Titlului IX^2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare si pentru care, la data stabilirii obligatiilor de plata, organele fiscale nu detineau informatiile necesare aplicarii respectivelor exceptii.

Procedura se aplica ori de cate ori organul fiscal constata, din oficiu sau la solicitarea contribuabilului, ca au fost stabilite, eronat, obligatii de plata cu titlu de contributie de asigurari sociale de sanatate persoanelor fizice mai sus mentionate.

Daca persoana fizica nu datoreaza, potrivit legii, contributia de asigurari sociale de sanatate stabilita prin decizia de impunere, organul fiscal desfiinteaza total decizia de impunere emisa si comunicata, intocmind formularul 632 "Decizie privind desfiintarea Deciziei de impunere anuala pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate".

In cazul in care contributia de asigurari sociale de sanatate nu este datorata de persoana fizica pentru toate categoriile de venituri cuprinse in decizia de impunere, organul fiscal va proceda la desfiintarea partiala a deciziei de impunere emisa si comunicata contribuabilului.

Desfiintarea partiala a deciziei de impunere comunicata se face prin emiterea unei noi decizii de impunere anuala privind stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate (formular 630), inscriind in Anexa nr. 1 corespunzatoare categoriilor de venit, pentru care persoana fizica nu datoreaza, potrivit legii, contributie de asigurari sociale de sanatate, in rubrica "decizie anterioara" sumele din decizia initiala de impunere anuala, iar

 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal
Vezi detalii

in rubrica "decizie curenta" suma 0.

Sursa: Finante Galati

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OPANAF 2288/2015: Procedura partiala de desfiintare totala sau partiala a deciziilor de impunere anuala privind CASS":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Angajatorii, obligati sa modifice contractele de munca pentru transferul contributiilor. OUG nr. 82/2017
    • Guvernul a venit cu o noua modificare adoptata tacit si care obliga toti angajatorii din Romania sa modifice toate contractele de munca incepand de la 1 ianuarie 2018 pentru transferul contributiilor de la angajator la angajat. Mai mult, in intervalul 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, toti angajatorii sunt obligati sa initieze negocieri colective pentru a pune in aplicare OUG 79/2017 prin care sunt transferate contributiile sociale de la angajator la salariat. Conform noilor modificari...» citeste mai departe aici

  • Scrisoare deschisa a profesionistilor independenti privind impozitarea drepturilor de autor si a activitatilor independente din 2018
    • Noi, semnatarii, ne declaram extrem de ingrijorati cu privire la ultimele modificari aduse Codului Fiscal prin ordonanta de urgenta 79/2017 si solicitam nemodificarea nivelului contributiilor sociale pentru sectorul independent - lucratori pe cont propriu si/sau persoane fizice autorizate (care insumeaza circa 2,1 milioane de persoane, marea majoritate activand in domenii neagricole), cei ce exercita profesii liberale sau care desfasoara alte tipuri de activitati independente. Pentru acesti...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa
    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care acestea nu sunt considerate livrari de bunuri (art....» citeste mai departe aici

  • Modificare HG 34/2009. Atributii noi pentru ANAF si MFP. Vezi proiectul de hotarare!
    • Proiectul de hotarare are ca obiect modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, precum si modificarea Hotararii Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a Hotararii Guvernului nr. 634/2015 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice in vederea aplicarii prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.77/2017...» citeste mai departe aici

  • Plata facturilor emise in euro. Care e regimul TVA?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o firma care achizitioneaza marfa de la o firma dintr-un alt stat UE, firma straina avand si cod de TVA in Romania. Aceasta emite factura in euro. Stabilim daca se poate plati factura integral in euro sau daca baza trebuie platita in euro si TVA-ul in lei. Iata raspunsul specialistului: Potrivit intelegerii noastre, societatea dumneavoastra, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA in Romania, achizitioneaza bunuri de la o alta persoana impozabila...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"